اخبار عمومی
اعلام وصول 2
300260
تاریخ انتشار: 1399/01/27 01:07
رئیس سازمان برنامه و بودجه:
نوبخت گفت: رقم قابل توجهی برای افزایش حقوق فرهنگیان به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در پخش زنده اینستاگرامی درباره حقوق معلمان و فرهنگیان تصریح کرد: ابتدای کارم را با حق التدریسی و تدریس خصوصی آغاز کردم و غم و مشکلات فرهنگیان را درک می‌کنم.


وی افزود: متوسط حقوق فرهنگیان در سال ۹۲ حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود در سال ۹۸ به ۴ میلیون و ۳۰۰ رسید و در سال ۹۹ به چیزی حدود ۵ میلیون تومان ارتقاء یافت. یعنی حقوق‌ها از سال ۹۲ تا به حال ۴ برابر شده است.
نوبخت گفت: رتبه بندی معلمان از مهر ۹۸ اجرایی شد و رقمی بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز هزینه شد. حال قرار است در سال ۹۹ رقمی بالغ بر ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای رتبه بندی و افزایش انگیزه معلمان اختصاص داد شود.
او با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی معلمان در سال ۹۹ اظهار کرد: سال گذشته با اجرای طرح همسان سازی و افزایش ۵۰ درصدی، حقوق فرهنگیان حدود ۷۰۰ تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت.
این مقام مسئول افزود: سازمان برنامه و بودجه بخش تامین منابع مالی را بر عهده داشته و سازمان اداری و استخدامی به همراه دستگاه های مربوط مجری افزایش حقوق ها هستند.
نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بودجه فرهنگیان چقدر افزایش یافته است؟ گفت: بودجه آموزش و پرورش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به ۶۰ هزار و میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: بازنشستگان فرهنگی در حقوق فروردین بین ۷۱۷ تا ۹۶۵ هزار تومان افزایش را شاهد خواهند بود.
وی در پاسخ به این سوال که منابع اختصاص یافته برای افزایش حقوق بازنشستگان چگونه تقسیم شده است؟ گفت: از مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه همسان سازی حقوق بازنشستگان، ۶هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بازنشستگان کشوری و ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بازنشستگان لشکری اختصاص داده می شود.
این مقام مسئول بیان کرد: این که گفته می شود چرا حقوق ها با تورم افزایش نمی یابد، به قانون مصوب سال و قانون خدمات کشوری بر می گردد که در آن قید شده است تا مطابق با تورم افزایش داشته باشد نه دقیق به اندازه تورمی که ایجاد شده است.
نوبخت به کارکنان قراردادی هم اشاره کرده و گفت: کارکنان قراردادی هم می توانند به اندازه ۸۰ درصد از امکانات کارکنان رسمی استفاده کنند.

این مقام مسئول از استخدام حق التدریسی ها در سال ۹۹ خبر داد و گفت: سازمان اداری و استخدامی همچون سال های گذشته به استخدام حق التدریسی ها خواهد پرداخت.



کانال تلگرام عصر جهان


مهسا
|
Iran
|
1399/02/06 02:29
  +0

  -0
پاسخ
سلام

سلام-لطفا نقطه نظرات خود را ارسال نمائید


ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*