اخبار عمومی
اعلام وصول 2
300372
تاریخ انتشار: 1399/02/07 15:17
طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان‌های کهگیلویه، گچساران، باشت و لنده افزایش داشته است

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان‌های کهگیلویه، گچساران، باشت و لنده افزایش داشته است.


 دکتر پرویز یزدان پناه در ویدئو کنفرانسی با حضور استاندار، فرمانداران و روسای شبکه های بهداشت و درمان استان گفت: خوشبختانه در روزهای پنجشنبه و جمعه آمار مبتلایان به حالت عادی خود رسید.
وی ابراز داشت: افزایش آمار در آن دو روز نگران کننده شده بود و علت آن عدم رعایت فاصله گذاری هوشمند توسط مردم و عادی پنداری وضعیت جامعه است، مردم باید توجه داشته باشند که فعال سازی اصناف اعلام پایان کرونا نیست.
دکتر یزدان پناه اذعان داشت: در برهه‌ای خطرآفرین قرار داریم و ممکن است با کوچکترین بی‌دقتی پیک جدیدی ایجاد شود که خود منجر به افزایش آمار مرگ و میز وافزایش سرایت بیماری به جمعیت می شود.
وی عنوان کرد: در آزمایشگاه ویروس شناسی استان موارد مشکوک به صورت هوشمند نمونه‌گیری شدند و توانستیم در عرض ۲۴ ساعت، افراد مثبت زیادی را شناسایی و به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع دهیم.
وی یادآور شد: فردی که بیماری کرونا در آن شناسایی شده یا در منزل قرنطینه یا در بیمارستان بستری است و خطر کمتری برای جامعه دارد ولی افراد سالم ناقل که علائم بالینی خاصی ندارند، برای جامعه خطرناک بوده و سرایت بیماری به دیگران را افزایش می دهند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: متاسفانه طی روزهای گذشته شاهد برگزاری مراسمات جمعی در استان بودیم و این کار سبب شد تا موارد مثبت در این مناطق افزایش یابد.
وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در یکی از شهرستان های استان یک بیمار در مدت زمان کوتاهی ۲۱ نفر از اعضای خانواده خود را بیمار کرده بود.
دکتر یزدان پناه نسبت به حضور در تجمعات هشدار داد و ابراز داشت: همه اتفاق ها در دست مردم است زیرا همکاری مردم منجر به احقاق انتظارات ما در راستای کاهش آمار و عدم همکاری آنها منجر به گسترش بیماری و افزایش سیر صعودی آن خواهد بود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: در وضعیتی نسبتاً پایدار هستیم افزایش آمار طی دو روز مفهوم صعودی بیماری نیست ولی خواهشمندیم مردم و اصناف به رعایت فاصله گذاری هوشمند و دستورالعمل‌های بهداشتی به جد توجه نمایند.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*