اخبار عمومی
اعلام وصول 2
300403
تاریخ انتشار: 1399/02/13 14:53
بنا به اعلام یک نهاد حامی آزادی مطبوعات، از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۵۵ خبرنگار و روزنامه‌نگار در سراسر دنیا بر اثر ابتلا به این بیماری جان باختند.

از ابتدای همه گیری ویروس کووید-۱۹ تاکنون ۵۵ خبرنگار و روزنامه نگار جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

در آستانه سوم می، روز جهانی آزادی بیان، موسسه Press Emblem Campaign گزارش داد از ابتدای ماه مارس تاکنون ۵۵ روزنامه نگار از ۲۳ کشور مختلف دنیا بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. این موسسه تاکید کرد هنوز مشخص نیست که ابتلای آن‌ها به این ویروس مرگبار در هنگام فعالیت‌های خبری بوده یا خیر.
 این موسسه حامی آزادی مطبوعات هشدار داد بسیاری از خبرنگاران در هنگام پوشش خبری مربوط به ویروس کرونا، خود را در معرض خطر قرار می‌دهند و بسیاری از آن‌ها در همین مسیر به کرونا مبتلا شدند. در بیانیه این موسسه آمده است: خبرنگاران در زمان این بحران با خطرات بزرگی مواجهه هستند، زیرا باید با رفتن به بیمارستان ها، مصاحبه با پزشکان، سران سیاسی، متخصصان، دانشمندان و بیماران، به اطلاع رسانی خود ادامه دهند.
در این بیانیه تاکید شد در بسیاری از کشور‌های طرح فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه وجود ندارد و در ابتدای شیوع این بیماری بسیاری از ماسک استفاده نمی‌کردند و همین دلیل ابتلای بسیاری از خبرنگاران و روزنامه نگاران به ویروس کرونا شد.
بر اساس گزارش این موسسه حامی آزادی رسانه، اکوادور با دست کم ۹ مورد فوت روزنامه نگار، بیشترین آمار قربانیان را از این نظر دارد. آمریکا با ۸، برزیل با ۴، اسپانیا و انگلیس دست کم با ۳ قربانی در رده‌های بعدی قرار دارند.
این نهاد همچنین با تکرار هشدار‌های سازمان ملل اعلام کرد همه گیری ویروس کرونا، که تاکنون بیش از ۳ میلیون انسان را در سراسر جهان به خود آلوده کرده، در برخی کشور‌ها به بهانه‌ای برای سرکوب رسانه تبدیل شده است.
همچنین در بیانیه این موسسه آمده است: سانسور، قطعی اینترنت، بازداشت‌های ظالمانه، حملات فیزیکی و لفظی و قوانین سختگیرانه از جمله مشکلاتی هستند که اهالی رسانه برای تهیه گزارش‌های خود در هفته‌های اخیر با آن دست به گریبان بودند.

منبع:باشگاه خبرنگاران



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*