اخبار عمومی
اعلام وصول 2
300451
تاریخ انتشار: 1399/02/17 14:48
سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور جزئیات زمانبندی جدید آزمون‌های سراسری سال ۹۹ را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصر جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور  در گفت‌وگوی زنده شبکه خبر، اظهار کرد: سازمان سنجش تقاضای داوطلبان متقاضی شرکت در کنکور‌های سراسری را با هماهنگی وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و آموزش و پرورش به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال کرد و روز ۱۴ اردیبهشت ماه نیز تاریخ‌های نهایی برگزاری این آزمون‌ها تصویب شد.

سخنگوی سازمان سنجش در ادامه بیان کرد: آزمون دکتری ناپیوسته سال ۹۹ در تاریخ پنج شنبه ۲۶ تیر ماه برگزار خواهد شد. آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته پنج شنبه و جمعه ۲ و ۳ مرداد ماه، آزمون سراسری پنج شنبه و جمعه ۳۰ و ۳۱ مرداد ماه، آزمون‌های فنی و حرفه‌ای و کارشناسی ناپیوسته در ۱۴ شهریور ماه برگزار خواهد شد.

زرین آمیزی گفت: زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد پزشکی نیز به دلیل اینکه با زمانبندی آزمون‌های سازمان سنجش تداخل دارد تغییر کرده و به تاخیر خواهد افتاد. زمان جدید برگزاری این آزمون توسط وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

۱۸ اردیبهشت، آخرین مهلت داوطلبان آزمون دکتری برای تغییر حوزه

او در ادامه بیان کرد: زمان توزیع کارت و زمان اعلام نتایج آزمون‌ها همانند سال‌های قبل در سایت سازمان سنجش اطلاع رسانی خواهد شد. تسهیلاتی را برای آزمون دکتری و کارشناسی ارشد در اختیار داوطلبان گذاشتیم. داوطلبان آزمون دکتری که به دنبال تغییر حوزه امتحانی خود هستند، می توانند تا ۱۸ اردیبهشت ماه، این کار را انجام دهند. برای داوطلبان کارشناسی ارشد نیز در ابتدای اردیبهشت ماه این فرصت در نظر گرفته شده و ۱۰ هزار و ۴۰۰ داوطلب اقدام به تغییر حوزه امتحانی کردند.

 زمان اعلام نتایج کنکور مشخص نیست

او در ادامه درباره اینکه آیا امکان به تعویق افتادن شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها وجود دارد یا خیر، گفت: بر اساس روال زمانبندی که برای اعلام نتایج داشتیم، پس از برگزاری آزمون پروسه انتخاب رشته و اعلام نتیجه را خواهیم داشت. زمان دقیق اعلام نتایج مشخص نیست و هر زمان نتایج نهایی شود اعلام می‌کنیم. برخی از آزمون‌ها نیمه متمرکز است و باید با دانشگاه‌های هماهنگی لازم صورت بگیرد.

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: به دلیل اینکه دانشگاه‌ها در نمیسال دوم هنوز فارغ‌التحصیل نداشته‌اند و ممکن است شرایط پذیرش دانشجو برای نیمسال اول را نداشته باشند، امکان اینکه پذیرش را در بهمن ماه انجام دهند وجود دارد. زمان اعلام نتایج هنوز مشخص نشده، اما برای آزمون دکتری حداقل به بازه زمانی ۲ تا ۳ ماهه برای اعلام نتایج نیاز داریم.

زرین آمیزی در ادامه درباره زمان اعلام نتایج کنکورهای فنی و حرفه ای و کاردانی به کارشناسی، اظهار کرد: در آزمون فنی و حرفه‌ای و کاردانی به کارشناسی، به دلیل اینکه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی است مشکل تاخیر در نتایج  را نداریم. البته همه این موارد بستگی به شرایط پذیرش دانشگاه‌ها دارد.

او در ادامه بیان کرد: تعداد شرکت کنندگان آزمون دکتری ۱۷۹ هزار و ۶۰۳ نفر، کنکور کارشناسی ارشد ۶۱۸ هزار و ۶۶ نفر و کنکور سراسری ۱ میلیون ۱۱۳ هزار و ۲۶۲ نفر است.

احتمال حذف برخی مباحث از پایه دوازدهم

او در ادامه گفت: به دلیل اینکه کلاس های آموزش و پرورش به صورت غیر حضوری انجام می‌شود ممکن است از محتوای پایه دوازدهم مباحثی حذف شود.  البته به محض اینکه در محتوای آزمون تغییری صورت بگیرد اطلاع رسانی خواهیم کرد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*