آفتابپرست ها و منفعت طلبان سیاسی در صورت مقاومت نماینده و یا شناخت نماینده از انان سعی می کنند با تشکیل حلقه ها و تیم های محفلی و بعضا تلاش می کنند با به خدمت گرفتن شبکه های اجتماعی یا شبه رسانه ها نماینده را مجبور به قالب کردن خود نمایند
پایگاه خبری عصرجهان؛ پیام ارسالی مخاطبان
یکی از بدعت های غلط رواج یافته در ادوار گذشته، تماس تلفنی مستمر آفتابپرست های سیاسی با نمایندگان مجلس؛ با هدف چاپلوسی و برجسته کردن خود در ذهن نماینده است و از میدان خارج کردن سایر افراد است
طرح درخواستها و توقعات شخصی، تحمیل نظر به نماینده، مصادره رأی دیگران و تامین منافع اقوام و بستگان خود...........موضوع این تلفن های غیرضروری است.
این افراد ضعیفالنفس، فرصتطلب تحت تأثیر حسادت و رقابتهای شخصی، بعد از اتمام انتخابات از فرصت ارتباط تلفنی برای عزیز کردن خود و چاپلوسی و تملق نزد نماینده منتخب و ... استفاده مینمایند که این تماسها نیز جز هدر دادن وقت نماینده و ممانعت از استفاده بهینهی نماینده از زمان، بیعدالتی و درگیر کردن و مشوش کردن ذهن نماینده، دستاورد دیگری ندارد.
این افراد منفعتطلب و آفتابپرست سیاسی که ظاهری اراسته و زبانی ریاکارانه دارند بدون توجه به اولویت نماینده و وظایف نماینده، توقع پاسخگویی مستمر و با حوصله از نماینده منتخب دارند و تلاش مینمایند در هر حوزهای بدون توجه به توانایی و تخصص خود، دخالت و اظهارنظر نمایند و در صورت مقاومت نماینده و یا شناخت نماینده از انان سعی می کنند با تشکیل حلقه ها و تیم های محفلی و بعضا با به خدمت گرفتن شبکه های اجتماعی یا شبه رسانه ها نماینده را مجبور به قالب کردن خود نمایند