اخبار عمومی
اعلام وصول 2
300522
تاریخ انتشار: 1399/02/26 16:32
گودرزی درباره آخرین وضعیت پرونده موکلش (محمدعلی نجفی) توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری عصر جهان، حمیدرضا گودرزی وکیل مدافع محمد علی نجفی درباره رأی موکل خود در پرونده قتل میترا استاد اظهار کرد: دادگاه موکل بنده را به لحاظ ارتکاب قتل عمد به ۶ سال و نیم حبس تعزیری محکوم کرده است.
وکیل محمد علی نجفی ادامه داد: علاوه بر حکم قتل عمد، دادگاه موکل بنده را در موضوع ایراد جرح گلوله به دست به ۴ سال حبس و در موضوع نگهداری سلاح به یک سال و ۳ ماه حبس تعزیری محکوم کرده است که اشد مجازات یعنی ۶ سال و نیم اجرایی می‌شود.
گودرزی با بیان اینکه رأی صادر شده را خلاف قوانین موضوعه کشور می‌دانیم، گفت: این رأی بر خلاف عدالت قضایی صادر شده و ما به طور حتم نسبت به آن فرجام‌خواهی می‌کنیم، چرا که دادگاه کنونی بدون توجه به نظریه دیوان عالی کشور، رأی قتل عمد را صادر کرده و تفسیر موسع داشته و عناوین مجرمانه را توسعه داده و مبادرت به تشدید مجازات کرده است.
وی درباره حکم دادگاه بیان کرد: دادگاه صادر کننده رأی به آرای عادی دیوان عالی کشور استناد کرده، در حالی که در قانون، آرای وحدت رویه برای قضات لازم الاتباع است.
وکیل مدافع محمدعلی نجفی تصریح کرد: دادگاه گفته است که نجفی خود را به آگاهی معرفی نکرده بلکه آگاهی او را گرفته است، در حالی که رئیس آگاهی صراحتا در مصاحبه‌های خود گفته که نجفی خود را تسلیم کرده و از همین رو باید مشمول تخفیف مجازات باشد که این موضوع هم مورد توجه دادگاه قرار نگرفته و برای محکومیت موکلم باز هم تفسیر موسع از قوانین داشته است.
گودرزی با اشاره به یکی دیگر از مشکلات رسیدگی به پرونده موکل خود در دادگاه گفت: دادگاه جلسه را علنی اعلام کرد، اما مباحث غیرعلنی و مسائل محرمانه را در جلسه علنی بیان کرده که این موضوع خلاف قانون است.
وی با بیان اینکه ما نسبت به رأی صادره فرجام خواهی می‌کنیم، گفت: در صورت فرجام خواهی، پرونده نجفی دوباره به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود و چنانچه دیوان عالی دادنامه را مجددا نقض کند، پرونده به قسمت آرای اضطراری دیوان عالی کشور (هیات عمومی دیوان عالی کشور) ارسال خواهد شد و در آنجا تمام قضات دیوان موضوع را بررسی می‌کنند./باشگاه خبرنگاران



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*