اخبار عمومی
اعلام وصول 2
300524
تاریخ انتشار: 1399/02/26 22:55
عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد از احتمال افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حقوق کارگران در سالجاری خبر داد و گفت: این تصمیم نهایی نشده و تصمیم‌گیری نهایی باید در جلسه این شورا اتخاذ شود.

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، شکور پورحسین عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد از افزایش میزان حق مسکن کارگران در سالجاری خبر داد و گفت: طبق توافقات صورت گرفته میان نمایندگان دولت، نمایندگان کارگری و نمایندگانی از کارفرمایان، مقرر شده که میزان حق مسکن کارگران در سالجاری دوباره افزایش یابد.

وی افزود: با توجه به انتقاداتی که به نحوه تعیین حقوق کارگران در شورای حقوق و دستمزد وجود دارد، بنا شده تا حقوق کارگران که اصلی‌ترین پایه چرخ تولید در کشور هستند، دوباره مورد بازنگری قرار گیرد.
عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد اضافه کرد: این تصمیم برای بهبود وضع معیشتی کارگران گرفته شده که امیدواریم تا حدی بتواند شکاف موجود بین حقوق کارگران و تورم موجود را پُر کند.
پورحسین تصریح کرد: میزان تورم و هزینه معیشتی کارگران امروز از دستمزد تعیین شده برای کارگران بیشتر است و کارگران را زیر خط فقر قرار داده که این موضوع در سال جهش تولید باعث نگرانی این قشر زحمت‌کش شده است.
وی تأکید کرد: طبق توافقات ضمنی که تاکنون بین اعضای شورای حقوق و دستمزد صورت گرفته، احتمال افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران در سالجاری وجود دارد، اما تصمیم‌گیری نهایی باید در جلسه این شورا اتخاذ شود.
عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد در پایان با اشاره به علت برگزار نشدن جلسه این شورا در چهارشنبه گذشته، خاطرنشان کرد: قرار بود نشست این شورا در روز چهارشنبه گذشته برای بحث درباره افزایش حق مسکن کارگران تشکیل شود، اما به دلیل تغییر وزیر صنعت، این جلسه به هفته آینده موکول شده است.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*