اخبار عمومی
اعلام وصول 2
300577
تاریخ انتشار: 1399/03/02 02:54
نکته قابل توجه‌تر هم اعلام آمادگی حدود ۵۰ نفر دیگر از منتخبان اصولگرای راه یافته به مجلس یازدهم برای نشستن بر ۹ کرسی دیگر عضویت در هیات رئیسه است که کار سخت فراکسیون انقلاب اسلامی را در هفته آتی و تا پیش از آغاز به کار رسمی مجلس یازدهم نشان می‌دهد. هرچه هست تا یک هفته دیگر داستان تعیین رئیس، نواب رئیس و ۹ کرسی دیگر هیات رئیسه مجلس یازدهم...

نامزد‌های ریاست و نائب رئیسان مجلس یازدهم در فراکسیون انقلاب اسلامی مشخص شدند. در نشستی که به همین منظور و با حضور اعضای فراکسیون اکثریت مجلس یازدهم برگزار شد، سیزده کاندیدا برای رقابت بر سر سه کرسی ریاست و نواب اول و دوم رئیس اعلام آمادگی کردند؛ هرچند گفته شده این افراد تاکنون اعلام کرده اند به طور قطعی کاندیدای کسب کرسی‌های ریاست و نایب رئیسی خواهند شد، به احتمال فراوان تا روز انتخابات این تعداد کاهش خواهد یافت.

به گزارش تابناک؛ جلسه اخیر فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس یازدهم با هدف بررسی برنامه‌های نامزد‌های ریاست مجلس برگزار شد و در نهایت ۵ نفر از منتخبان مجلس یازدهم برای تصدی کرسی ریاست و ۸ نفر هم برای نشستن بر کرسی نایب رئیسی اول و دوم پارلمان پیش رو اعلام امادگی کردند.

«محمدباقر قالیباف» منتخب اول مردم تهران در مجلس یازدهم، «علی نیکزاد» منتخب مردم اردبیل در مجلس، «حمیدرضا حاجی بابایی» منتخب مردم همدان، «سید شمس الدین حسینی» نماینده منتخب رامسر و تنکابن و سید «مصطفی آقامیرسلیم» یکی از منتخبان تهران در مجلس یازدهم و کاندیدای مورد حمایت حزب موتلفه اسلامی برای کاندیداتوری تصدی کرسی ریاست مجلس اعلام آمادگی کردند.

 

در نشست فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس یازدهم «محمدباقر قالیباف» منتخب اول مردم تهران در مجلس یازدهم، «علی نیکزاد» منتخب مردم اردبیل در مجلس، «حمیدرضا حاجی بابایی» منتخب مردم همدان، «سید شمس الدین حسینی» نماینده منتخب رامسر و تنکابن و سید «مصطفی آقامیرسلیم» یکی از منتخبان تهران در مجلس یازدهم و کاندیدای مورد حمایت حزب موتلفه اسلامی برای کاندیداتوری تصدی کرسی ریاست مجلس اعلام آمادگی کردند.

همچنین هشت نفر هم که به ترتیب عبارتند از «سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، محمدحسین فرهنگی و علیرضامنادی» نمایندگان منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم، «عبدالرضا مصری» نماینده منتخب مردم کرمانشاه در مجلس یازدهم، «الیاس نادران و سیدرضا تقوی » منتخبان مردم تهران در مجلس، «امیرحسین قاضی زاده» منتخب مردم مشهد در مجلس یازدهم و همچنین «محمدمهدی زاهدی» منتخب مردم کرمان در مجلس نیز برای نواب رئیسی مجلس اعلام آمادگی کردند.

روز گذشته در دو نوبت صبح و بعدازظهر کاندیدای نواب رئیسی برنامه‌های خود را برای اعضای حاضر در جلسه تشریح کرده اند. همچنین سوالاتی که اعضا و از کاندیداها داشتند نیز کتبی دریافت و به کاندیداها ارائه و مقرر شد در جلسه بعد فراکسیون به این سوالات پاسخ داده شود.

سه شنبه و چهارشنبه هم یک جلسه دیگر از سوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس یازدهم پیرامون بررسی آیین‌نامه، مرامنامه و اساسنامه این فراکسیون برگزار خواهد شد. اعضای فراکسیون اکثریت مجلس همچنین قصد دارند در جلسه روز چهارشنبه –همزمان با آغاز به کار مجلس یازدهم- درباره کاندیداهای هیات رئیسه مجلس، تبادل نظر کرده و تصمیم گیری نهایی را اتخاذ کنند.

8 نفر هم که به ترتیب عبارتند از «سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، محمدحسین فرهنگی و علیرضامنادی» «عبدالرضا مصری» «الیاس نادران و سیدرضا تقوی » «امیرحسین قاضی زاده» و همچنین «محمدمهدی زاهدی» نیز برای نواب رئیسی مجلس اعلام آمادگی کردند

 

از قرار معلوم همین سیزده نفر کاندیداهای نهایی برای تصدی کرسی های ریاست و نواب رئیسی هستند و البته تلاش بر این است که تعداد کاندیداها حتی المقدر کاهش پیدا کند. مطلوب فراکسیون اکثریت مجلس یازدهم این است که دو کاندیدا برای کسب کرسی ریاست و چهار کاندیدا برای تصدی کرسی های نایب رئیسی در صحنه حاضر باشند.

رایزنی ها برای اینکه از بین وزرای دولت احمدی نژاد که اکنون کاندیدای کسب کرسی ریاست هستند «حاجی بابایی، نیکزاد و حسینی» یک نفر در صحنه بماند. اتفاقی که اگر هم رخ بدهد بازهم شاهد رقابت سه کاندیدا بر سر کرسی ریاست مجلس خواهیم بود؛ چراکه که قالیباف و میرسلیم جزو کاندیداهای نهایی هستند؛ مگر اینکه قالیباف و فراکسیون انقلاب اسلامی بتوانند رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه را از رقابت بر سر تصدی کرسی ریاست منصرف کنند.

از طرفی حضور هشت کاندیدا برای تصدی کرسی نایب رئیسی قطعا زیاد است و همه تلاش فراکسیون انقلاب اسلامی کاهش این تعداد است. از بین مطلوب ماندن چهار گزینه و انصراف چهار نفر دیگر است که اتفاقی سخت برای اصولگرایان است. از بین هشت گزینه حاضر پنج نفرشان سابقه عضویت در هیات رئیسه ادوار مجالس گذشته را دارند و تنها یک نفر یعنی «عبدالرضا مصری» بوده که تجربه نشستن بر کرسی نایب رئیسی آنهم فقط در سال اخر مجلس دهم را داشته است.


نکته قابل توجه تر هم اعلام امادگی حدود پنجاه نفر دیگر از منتخبان اصولگرای راه یافته به مجلس یازدهم برای نشستن بر 9 کرسی دیگر عضویت در هیات رئیسه است که کار سخت فراکسیون انقلاب اسلامی را در هفته آتی و تا پیش از آغاز به کار رسمی مجلس یازدهم نشان می دهد. هرچه هست تا یک هفته دیگر داستان تعیین رئیس، نواب رئیس و 9 کرسی دیگر هیات رئیسه مجلس یازدهم در سال اول آن به سرانجام و نتیجه می رسد و همه گفت و شنودها در این خصوص به پایان خواهد رسید.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*