اخبار عمومی
اعلام وصول 2
300590
تاریخ انتشار: 1399/03/06 04:20
بازداشت ۲ مدعی ارتباط با امام‌زمان (عج)/افزایش چشمگیر نسبت چک‌های برگشتی/در مجلس آینده جلوی حذف ۴ صفر از پول ملی را می‌گیریم

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد.

 
واکنش محسن رضایی به تجمع مردم در غیزانیه اهواز

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حساب توییتری خود نوشت: «بیش از پانصد هزار بشکه تولید ‎نفت روزانه منطقه شهید پرور ‎غیزانیه است، ولی اهالی آن منطقه آب شرب ندارند. این صحنه‌ها از قبیل: مسجدسلیمان و برخی مناطق پیرامون عسلویه و... دستپخت افکار آمریکایی در اداره اقتصاد کشور است.»

تولیت آستان حضرت معصومه (س): از رهبری که درمورد بازگشایی حرم‌ها به مسئولان تذکر دادند، تشکر می‌کنیم

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه بسته شدن حرم ها، مسجد جمکران، امامزادگان و تعطیلی تجمع‌های مذهبی را یکی از خسارت‌ها و تنگنا‌های کرونا ویروس دانست و افزود: مردم با ایمان و مطیع اهل بیت با همه تلخی این دوران را تحمل کردند و اکنون در آستانه بازگشایی صحن‌های حرم‌های مطهر هستیم و با همکاری مردم، لطف خدا و امام زمان (عج) لطف شامل همگان خواهد شد و در آینده رواق‌ها و محل استقرار ضریح مطهر نیز بازگشایی خواهد شد. امام جمعه قم خاطرنشان کرد: ما از رهبری که در امر بازگشایی این حرم‌ها به مسئولان تذکر دادند، تشکر می‌کنیم و از همه خدمتگزاران کشور در ستاد ملی مبارزه کرونا اعم از پرستاران، پزشکان، کادر درمانی، طلبه‌ها و دانشجویان، بسیج و نیرو‌های خدوم و خیران و تمام کسانی که همچنان در این ایام برای مبارزه با این ویروس منحوس در خدمت مردم هستند، قدردانی می‌کنیم.

آبفای خوزستان: مشکل آب غیزانیه خوزستان ظرف سه هفته آینده حل می‌شود

عادل حرباوی قائم مقام آبفای خوزستان ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح آبرسانی غیزانیه، در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: تصفیه‌خانه شهید الماسی شیبان، یکی از بخش‌های طرح آبرسانی به غیزانیه است که از سال ۸۵ وارد مدار بهره‌برداری شد، اما از آن زمان تاکنون مشکلاتی پیدا کرده که در حال حاضر عملیات بازسازی و نوسازی و افزایش ظرفیت آن در حال انجام است مدیرعامل سابق شرکت آبفار روستایی خوزستان با بیان اینکه ظرف دو الی سه هفته آینده، بهره‌برداری از تصفیه خانه افزایش ظرفیت داده خواهد شد گفت: یکی از بخش‌های پروژه آب‌رسانی به غیزانیه خواهد بود و بخش بعدی و اصلی این عملیات، خط انتقال بین تصفیه‌خانه شیبان و ایستگاه پمپاژ سفیره به طول ۲۵ کیلومتر است که مراحل نهایی آن در حال طی شدن است و از مقدار این عملیات ۲۰۰ متر باقی‌مانده که ظرف روز‌های آینده به اتمام خواهد رسید.

فلاحت‌پیشه:حمله به سفارت عربستان و انگلیس خدمت بزرگی به رقبای ایران بود

حشمت‌الله فلاحت پیشه: «بخش مهم کنش‌های نمایندگان به سیاست خارجی بازمی‌گردد. واقعا در شرایط کنونی نمی‌توان زمام سیاست خارجی به دست جریان‌های افراطی داده شود، زیرا سیاست‌مداران هنوز مشغول دادن هزینه‌های ویرانگری تندرو‌ها در حوزه سیاست خارجی هستند که بخشی از این ویرانگری‌ها را در حمله به سفارت‌ها دیدیم. دقت داشته باشید که حمله به سفارت عربستان و انگلیس چه خدمت بزرگی به رقبای ایران بود. زمانی که عبرستان در پی اعدام شیخ نمر زیر فشار شدید افکار عمومی جهانی قرار داشت، عده‌ای با تسخیر سفارت این کشور، موضع بین‌المللی عربستان را از ظالم به مظلوم تغییر دادند یا وقتی انگلیس دخالت‌های آشکار در کشور ما می‌کرد و از این جهت به شدت محکوم بود، عده‌ای با حمله به سفارت این کشور مطالبه‌گری ایران را به حاشیه بردند و اکنون هم غرامت آن رفتار افراطی باید از بیت‌المالی پرداخت شود».

کوچکی نژاد: در مجلس آینده جلوی حذف ۴ صفر از پول ملی را می‌گیریم

جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به مصوبه مجلس دهم درباره حذف چهار صفر از پول ملی افزود: من از مخالفان این مسئله بودم و معتقدم در وضعیت کنونی که با اقتصاد متلاطم مواجه هستیم، دادن شوک‌های جدید به اقتصاد کشور مشکلات را پیچیده‌تر می‌کند، چون باید میلیارد‌ها تومان برای به روزرسانی و تطبیق سیستم‌های حسابداری و بانکی با وضعیت جدید هزینه شود. نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: الان زمان آن نیست که اقدام به حذف چهار صفر از پول ملی کنیم. به همین خاطر مجلس آینده در برگرداندن مصوبه حذف چهار صفر از پول ملی جدی است و امید دارد که شورای نگهبان این مصوبه را به مجلس عودت دهد تا بتوانیم آن را مسکوت و از دستور کار خارج کنیم. معتقدیم اگر این مصوبه قانون شود و به اجرا درآید شوک‌های جدیدی به اقتصاد کشور وارد می‌کند. کوچکی نژاد درباره نگاه مجلس آینده در حوزه سهام عدالت گفت: معتقدیم باید خیلی با احتیاط در این حوزه عمل کرد، چون مردم خیلی توجیه نیستند.

خباز: هنوز مجلس شروع نشده، عده‌ای خواب استیضاح رئیس‌جمهور را می‌بینند

محمدرضا خباز: معتقدم همه گرفتاری‌ها برای ما از سوی ایالات متحده نیست تعدادی از آن‌ها در اثر سومدیریت خودمان است؛ آمریکا عربده‌کشی می‌کند بعد عده‌ای از آقایان با او هم‌صدایی و هم‌نوایی میکنند این بسیار برای کسی که ادعای انقلابی‌گری میکند، ناپسند است. این فعال سیاسی ادامه داد: دولت در رکود اقتصادی است از سوی دیگر کرونا زجرش می‌دهد این آقایان به جای اینکه کمک کنند چوب لای چرخش می‌گذارند و از آلان که هنوز مجلس تشکیل نشده است، خواب استیضاح رئیس‌جمهور را می‌بینند. وی تاکید کرد: این رفتار‌ها بسیار بد است، کشور را متززل می‌کند، این کار‌ها نه اخلاقی است و نه انسانی، امروز که زمان تسویه حساب سیاسی نیست، امروز زمان کمک است؛ این رفتار‌ها بسیار بد است، باید گفت: بسیار بد است عده‌ای خواسته یا ناخواسته آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و کشور را به اغتشاش می‌کشانند که به وحدت و انسجام ملی ما آسیب می‌زند.

میرلوحی:مردم درحال عبور از اصلاح طلبانند

محمود میرلوحی، عضو شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان: موضوع مورد توجه، اما این است که جامعه حتی در حال عبور از اصلاح طلبان است و شعار «اصلاح طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» هم حاکی از همین موضوع است و این مسئله باید برای نظام هم مهم باشد. شاید شورای نگهبان و حامیان آن فکر می‌کردند انتخابات آشِ خاله است و اصلاحات به هر شکلی برای انتخابات مجلس لیست می‌دهد و مجلس یازدهم هم به همین شکل تشکیل می‌شود و نهایتا می‌گفتند دیدید شما اصلاح طلبان رای ندارید؛ اگر چنین می‌شد اصولگرایان می‌گفتند مردم از شما خسته شدند. اما پیام مردم در انتخابات اسفند ماه غیر از این بود.
 
حمایت نیکزاد از ریاست مجلس آینده توسط حاجی بابایی

عصر ایران نوشت:بنا به گفته یک منبع آگاه روز گذشته، نشستی مشترک میان حمیدرضا حاجی بابایی و علی نیکزاد (۲ نماینده منتخب مجلس جدید) برای هماهنگی و دستیابی به توافق درباره هیات رئیسه مجلس یازدهم برگزار شد.در نتیجه این جلسه، نیکزاد بار دیگر حمایت خود را از ریاست مجلس توسط حاجی بابایی اعلام و متقابلا حاجی بابایی نیز بار دیگر رسما از نیکزاد برای تصاحب کرسی نایب رئیسی اول مجلس یازدهم اعلام حمایت کرد. حاجی بابایی نیز بار دیگر در جریان این نشست گفته است: با توجه به عهدی که از قبل در جمع منتخبین مردم با یکدیگر داشتیم با همه‌ی قوا از نایب رئیسی شما در مجلس یازدهم حمایت خواهم کرد چرا که مجلس یازدهم نباید از خدمات شما محروم بماند.هفته گذشته حمیدرضا حاجی بابایی، سید شمس الدین حسینی و علی نیکزاد در جلسه به این توافق رسیدند که حمیدرضا حاجی بابایی از میان جمع سه نفره شان کاندیدای ریاست مجلس یازدهم شود.
 
جزئیاتی تازه‌ از عملکرد شبکه فساد سلطان خودرو، نمایندگان مجلس و مدیران سایپا

وحید بهزادی و همسرش نجوا لاشیدایی که دارای پرونده‌های عدیده در حوزه پولشویی، اخلال در نظام اقتصادی، قاچاق ارز از کشور و نفوذ در شبکه بانکی کشور از طریق نمایندگی دل افکار شیراز و اخذ کد دوم نمایندگی از شرکت خودروی سایپا برخلاف مقررات و ضوابط قانونی هستند، در قراردادی منحصر به فرد به انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت و تولید تعداد ۶ هزار خودرو با مبلغ آورده ۳۰ میلیارد تومان با شرکت خودروی سازی سایپا اقدام کرده‌اند.این قرارداد از سوی مهدی جمالی متهم ردیف سوم این پرونده به عنوان مدیرعامل سابق سایپا تایید و امضا می‌شود تا این اقدامات مجرمانه، اخلال در بازار خودرو را رقم بزند.پس از انعقاد این قرارداد، تعداد خودرو‌ها به ۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه افزایش یافت و در تحویل این خودرو‌ها و روند اجرای آن ۲ تن محمد عزیزی و فریدون احمدی از نمایندگان مجلس دهم و از دیگر متهمان پرونده که به همراه وحید بهزادی سفری نیز به دوبی داشته‌اند، ضمن مراجعه به دفتر وحید بهزادی در چند نوبت و خرید مقادیر زیادی طلا اقدام به واسطه گری و سفارش و حتی مراجعه به شرکت خودروسازی سایپا و برگزاری جلسه با مدیرعامل وقت و نایب رییس گروه خودروسازی سایپا می‌کنند./باشگاه خبرنگاران
 
کنسرت همایون شجریان بدون پروتکل بهداشتی!

بهمن بابازاده خبرنگار حوزه موسیقیاز عدم رعایت پروتکل بهداشتی در کنسرت آنلاین همایون شجریان انتقاد کرد.او نوشت: کنسرت همایون شجریان علاوه‌بر چهار خبرنگار و حدود ده عکاس، پذیرای حدود ۸۰ مهمان رسمی در بالکن اول تالار وحدت بود. مهمانان وی آی پی ایرانسل و مالکان چند برند معتبر. دعوت‌های افتخاری اسپانسر، بدون در نظر گرفته شدن پروتکل‌های بهداشتی. البته که زور اسپانسر‌های به همه پروتکل‌ها می‌چربد!
 
بازداشت ۲ مدعی ارتباط با امام‌زمان (عج) در مشهد

در ادامه برخورد با جریانات مدعی ارتباط با امام زمان (عج)، افرادی با نام‌های آقای «م. ک» و خانمی به نام «م. ه» که ادعا‌های دروغینی نظیر دارا بودن کرامات خاص و بعضاً ارتباط با امام زمان (عج) داشته و اقدام به اغفال بانوان جوان در مشهد می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.
 
مجلس یازدهم احتمالاً به روی دولت شمشیر بکشد

جلال جلالی‌زاده، عضو حزب اتحاد ملت: دولت در حد توان تلاش می‌کند و به دلیل محدودیت‌ها بیشتر از این نمی‌تواند برای حل مشکلات معیشتی مردم کاری انجام دهد که این مساله دامن همه نهاد‌های نظام را می‌گیرد و در نتیجه، مطالبه‌گری و پرسشگری مردم بیشتر می‌شود.مجلس در ایران جایگاهش را از دست داده و نمایندگان از تاثیرگذاری و عمل به وعده‌هایی که داده‌اند عاجزند.مجلس آتی مجلسی اصولگراست که احتمالاً بخواهد به روی دولت شمشیر بکشد./اعتمادآنلاین
 
افزایش چشمگیر نسبت چک‌های برگشتی به مبادله‌ای در فروردین ماه بخاطر شیوع کرونا

براساس گزارش بانک مرکزی از آمار چک‌های مبادله‌ای در فروردین ماه ۹۹، از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده در ماه مـذکور بـه ترتیـب ۱۸.۳ درصد و ۲۰ درصد برگشت داده شده است. دلیل اصلی این موضوع، تعلیق سه ماهه برخی از تنبیه‌های مربوط به چک برگشتی توسط دولت بخاطر شیوع کرونا بوده است.شیوع کرونا در ایران از اواخر بهمن ماه ۹۸ سبب شد تا بسیاری از واحد‌های اقتصادی تعطیل یا نیمه تعطیل شوند، موضوعی که در تسویه تعهدات مالی آن‌ها به خصوص وصول چک‌های صادر شده توسط آن‌ها نیز تاثیرگذار بود. به همین دلیل، دولت برخی از تنبیه‌های مربوط به چک برگشتی را برای سه ماه به حالت تعلیق درآورد تا در صورت برگشت چک در روز‌های کرونایی، فعالین اقتصادی دچار مشکلات زیادی نشوند. /خبرآنلاین
 
عده‌ای خواب استیضاح رئیس‌جمهور را می‌بینند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: دولت این روز‌ها در رکود اقتصادی است، از سوی دیگر کرونا زجرش می‌دهد آقایان به جای اینکه کمک کنند چوب لای چرخش می‌گذارند و از الان که هنوز مجلس تشکیل نشده است، خواب استیضاح رئیس‌جمهور را می‌بینند. محمدرضا خباز در گفتگو با ایلنا، درباره این‌که امروز بیماری کرونا به گفته مسئولان در مرحله مهار قرار دارد و ما پس از این روزها، پساکرونا را پیش رو خواهیم داشت؛ و اینکه تصمیم‌گیران و مسئولان باید کشور را در این روز‌ها چگونه اداره کنند تا علاوه بر جبران خسارت‌هایی که این بیماری به وجود آورده است نقشه راه آینده ترسیم شود، گفت: ما قبل از حضور کرونا خود به خود در کشورمان از بُعد اقتصادی مشکلات حادی داشتیم؛ تورم و رکود دو معضلی است که برای هر اقتصادی خطرناک است، که چندین سال است ما در کشور پیش روی خودمان مشاهده می‌کنیم.
 
جمله معروف آیت‌الله هاشمی بعد از فتح خرمشهر

سخنان حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی رفسنجانی، سخنگو و نماینده امام در شورای‌عالی دفاع، مبنی‌بر اینکه «بزرگ‌ترین حق ما سقوط صدام است»، با واکنش بسیاری از رسانه‌های خبری خارجی روبرو شد که آزادسازی خرمشهر را نقطه‌عطفی در جنگ ایران و عراق معرفی و به قرارگرفتن ایران در موضع قدرت اذعان کردند.
 
رئیس مجلس آینده یکی از این ۳ نفر است

ولی اسماعیلی، عضو شورای اجرایی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس یازدهم درباره جمع بندی نهایی این فراکسیون درباره انتخاب اعضای هیئت رئیسه قوه مقننه، گفت: در چند روز گذشته کاندیدا‌های رئیس و نواب رئیس در جلسه فراکسیون حاضر شدند و برنامه‌های خود را ارائه کردند. وی با بیان اینکه پس از انصراف سید شمس الدین حسینی و نیکزاد از پست ریاست مجلس تاکنون محمد باقر قالیباف و محمدرضا حاجی بابایی و فریدون عباسی برای پست ریاست مجلس اعلام آمادگی کرده اند، ادامه داد: قرار است روز چهارشنبه ۷ خرداد و پس از برگزاری مراسم افتتاحیه پارلمان جلسه فراکسیون با حضور تمامی اعضا تشکیل و درباره ریاست و نواب رئیس مجلس تصمیم گیری نهایی انجام شود. منتخب مردم گرمی در مجلس یازدهم درباره انتخاب رئیس فراکسیون اکثریت مجلس، اظهار داشت: طبق مصوبه هیئت اجرایی فراکسیون، قرار بر این شده است تا در اساسنامه فراکسیون آورده شود، فردی که رئیس مجلس می‌شود دیگر نمی‌تواند رئیس فراکسیون باشد. عضو هیئت اجرایی فراکسیون انقلاب اسلامی درباره زمان انتخاب رئیس فراکسیون، تصریح کرد: پس از انتخاب رئیس مجلس و نواب آن قرار است که مجمع عمومی فراکسیون برگزار شود و در آن جلسه رئیس و اعضای هیئت رئیسه فراکسیون با رای اعضا مشخص شود و قرار است تا انتخاب اعضای هیئت رئیسه فراکسیون هیئت اجرایی کار‌های فراکسیون را انجام دهد.
 
تلاش احمدی نژاد برای تخریب قالیباف

عباس سلیمی‌نمین، تحلیلگر سیاسی اصولگرا، درباره بحث دوگانه قالیباف - حاجی بابایی بعد از جلسات اخیر اصولگرایان و کاهش تعداد کاندیدا‌های ریاست مجلس به خبرآنلاین گفت: آقای حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش و نماینده مجلس بوده است و رزومه و کارنامه مشخصی دارد. از طرفی هم قطعا اصولگرایان خصوصا عناصر دارای نگاه وسیع، از ابتدای انتخابات توجه ویژه‌ای به آقای قالیباف داشتند. قطعا آقای قالیباف فردی است که می‌تواند در ارتباط با قوه مقننه منشاء اثر باشد و دارای کارنامه‌ای است که هر فرد منصف با هر گرایشی به کارآمدی او اذعان دارد. وی ادامه داد: به همین دلیل برخی افراد که نمی‌خواهند امور کشور در مسیر صحیح خود پیش برود، مثل آقای احمدی نژاد که نمی‌خواهد کارنامه و مدیریت اصولگرایان نمودی داشته باشد، در تلاش است با تکیه به کارنامه مجلس نهم که همه اصولگرایان برای آن تلاش کرده‌اند، آن کارنامه را به نام خودش ثبت کند. به همین دلیل می‌کوشد بیشترین تخریب را نسبت به آقای قالیباف داشته باشد.
 
مجلس اصولگرا با دولت تعامل می‌کند؟

منتخب مردم تهران در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس یازدهم یک فرصت بسیار مناسب و خوب برای دولت است، گفت: در صورتی مجلس یازدهم همراه دولت خواهد بود که دولت هم در بسیاری از مسائل وضعیت خود را اصلاح کند. عبدالحسین روح‌الامینی در گفت: وگو با ایسنا با بیان اینکه معتقد به تعامل مثبت مجلس با دولت هستم، اظهار کرد: اگر دولت به سمت تعامل مثبت با مجلس حرکت کند، حتما مجلس هم استقبال کرده و در مجموع این شرایط به نفع مردم و پیشرفت کشور خواهد بود، زیرا مجلس می‌تواند به دولت برای تحقق وعده‌هایش کمک کند. وی ادامه داد: همانطور که به برخی از دوستان در دولت گفته‌ام، مجلس یازدهم یک فرصت بسیار مناسب و خوب برای دولت است. دولت می‌تواند با تعامل مثبت با مجلس این فرصت را پیدا کند تا وعده‌هایی که تاکنون محقق نکرده است را عملیاتی کند.
 
نماینده مجلس یازدهم، لاریجانی را دیکتاتور خواند؟

منتخب مردم شهرکرد در مجلس یازدهم گفت: رأی، نقش و ظرفیت‌های قانونی نمایندگان به خاطر دیکتاتوری ریاست مجلس دهم به انزوا و غفلت سپرده شد. احمد راستینه اظهار کرد: برآیند مجلس دهم یک نارضایتی سنگینی را دستگاه‌ها، بخش‌های مختلف و عموم مردم به وجود آورد؛ زیرا نقش قانون و نظارت بر قانون، اثربخشی‌های خودش را در مصوبات و دفاع از اجرای قانون نشان نداده است. وی افزود: در یک جلسه‌ای، آقای لاریجانی در محضر مقام معظم رهبری گفته بود که مجلس دهم قوانین خوبی وضع کرده، اما دولت این قوانین را اجرا نمی‌کند. رهبر معظم انقلاب در پاسخ به این صحبت رئیس مجلس فرمودند که «پس مجلس چه‌کار می‌کند؟»؛ معنای پاسخ رهبر انقلاب این است که مهمترین نقش مجلس در حوزه قانون‌گذاری و نظارت تعریف یک مسیر مشخص از زمان تصویب قانون تا اجرای قانون است، اما این موضوع در مجلس دهم تحقق نیافت. راستینه با اشاره به عملکرد لاریجانی در مجلس دهم گفت: ریاست مجلس باید به ایفای نقش سخنگویی، هماهنگی و جهت‌بخشی اولویت‌ها بپردازد، اما آقای لاریجانی با انجام برخی اقدامات از وظایف اصلی ریاست مجلس فاصله گرفت و ساختار مجلس را به یک ساختار صرفاً ریاستی و سلسله‌مراتبی و حاکمیتی تبدیل کرد و در مقابل رأی نمایندگان، نقش نمایندگان و ظرفیت‌های قانونی نمایندگان به خاطر دیکتاتوری ریاست مجلس به انزوا و غفلت سپرده شد.
 
پیام ظریف به سید حسن نصر الله

وزیر امور خارجه ایران در پیام‌هایی جداگانه به همتای لبنانی و دبیرکل حزب الله، عید مقاومت و آزادی و سالروز آزادسازی جنوب لبنان را تبریک گفت. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیام‌هایی جداگانه به آقایان «ناصیف حتی» همتای لبنانی و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان عید مقاومت و آزادی و سالروز آزادسازی پیروزمندانه جنوب لبنان از وجود نیرو‌های متجاوز رژیم صهیونیستی توسط جوانان مقاومت را تبریک گفت. وی با اشاره به انسجام مردم لبنان و دولت و ارتش این کشور با مقاومت، به عنوان رمز پیروزی‌ها علیه دشمن صهیونیستی، برای دولت و ملت لبنان و خانواده شهدا و جانبازان مقاومت عزت و سربلندی آرزو کرد.
 
درخواست توئیتری یک کاندیدای ریاست مجلس از حامیانش

نامزد ریاست مجلس شورای اسلامی نوشت: «راضی نیستم، به کسی توهین شود. ما باید شایستگی‌های خودرا بیان کنیم.» حمیدرضا حاجی بابایی، نامزد ریاست مجلس شورای اسلامی، در حساب توییتری خود نوشت: گام دوم انقلاب، اخلاق مداری، عدالت، شایسته سالاری و وحدت راپیشانی خود قرارداده است. ما هر چه داشتیم داده ایم و خواهیم داد، تا اسلام، انقلاب، عدالت و عزت مردم راداشته باشیم. راضی نیستم، به کسی توهین شود. ما باید شایستگی‌های خود را بیان کنیم.
 
واکنش واعظی به ادعا‌ها درباره دخالت دولت در انتخاب رئیس مجلس
 
رئیس دفتر رییس جمهور با اشاره به شروع کار مجلس یازدهم در روز‌های آینده و ضرورت تعامل و همکاری همه قوای کشور در شر ایط خاص کشور گفت:همانطور که ریاست محترم جمهور بار‌ها گفته اند دولت همواره بر همکاری و تعامل با دیگر قوا و از جنله مجلس اهتمام داشته و در شرایط کنونی کشور این همکاری اهمیتی ویژه خواهد داشت.محمود واعظی با رد برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در خصوص دخالت دولت در انتخاب هیات رئیسه مجلس یازدهم، گفت: دولت انتخاب روسای کمیسیون‌ها، هیات رئیسه و رئیس مجلس را مسئله داخلی قوه مقننه می‌داند و از این رو نه در گذشته در این زمینه دخالی داشته و نه در آینده خواهد داشت.رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه دولت همواره براساس اصل تفکیک قوا فعالیت کرده، خاطرنشان کرد: همانطوری که به هیچ عنوان دوست نداریم، شاهد دخالت افراد و نهاد‌های غیرمسئول در حیطه مسائل اجرایی و وظایف دولت باشیم، خودمان هم چنین شانیتی برای دولت قائل نیستیم که در امور داخلی مرتبط با مجلس شورای اسلامی یا قوای دیگر دخالت کنیم.واعظی افزود: در چارچوب قانون اساسی، مصالح کشور و هم‌افزایی قائل به همکاری و تعامل حداکثری با مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات مردم و شتاب‌بخشی به توسعه کشور هستیم و اینگونه ادعا‌های بی‌اساس و غیرواقعی در خصوص ایفای نقش دولت در معادلات داخلی قوه مقننه را جفا به هر دو قوه می‌دانیم.

کرونای خوزستان روحانی را نگران کرد

رئیس‌جمهور تاکید کرد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استانداران استان‌هایی که روند شیوع بیماری کرونا در آن مناطق به طور نسبی روبه افزایش است، تا رسیدن به شرایط اطمینان بخش، موظف به ارائه گزارش روزانه از روند اقدامات موثر برای کنترل بیماری و میزان اجرای دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا به رئیس جمهور هستند.حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در گفت و گوی مجدد با دکترسعید نمکی و غلامرضا شریعتی در پی تماس‌ها جداگانه روز گذشته خود با آنان، در زمینه چگونگی شیوع بیماری کرونا در خوزستان و ابتلای افراد به این ویروس و تاکید بر ضرورت اتخاذ راهکار‌های مناسب برای جلوگیری از افزایش این روند، گزارش‌های جدید از اقدامات انجام در این راستا را دریافت کرد.رئیس جمهور با تاکید بر اجرای دستورات گذشته مبنی بر اطلاع رسانی وسیع و ضرورت تبیین دستورالعمل‌ها و تشدید مراقبت‌ها و نظارت ها، گفت: همانطور که با همکاری مردم و تلاش دستگاه‌های مسوول در ستاداستانی مقابله باکرونا در ابتدای شیوع بیماری شاهد کنترل این ویروس در استان خوزستان بودیم، می‌بایست با مراقبت و نظارت‌های بیشتر این رشد نسبی بیماری به سرعت متوقف کرده و شاهد شیب نزولی آن در این استان باشیم.روحانی ابراز امیدواری کرد با تلاش مسوولان و همراهی مردم بتوانیم شیوع بیماری را کنترل کنیم تا ناچار به بازگرداندن محدودیت‌های گذشته نباشیم.
منبع:تابناک


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*