اخبار عمومی
اعلام وصول 2
300673
تاریخ انتشار: 1399/03/16 15:23
16 خرداد ماه 99/
دو هزار و ۸۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، دکتر جهانپور در این باره گفت: از دیروز تا امروز ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۸۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.
وی افزود: از بین مبتلایان جدید، ۵۲۷ مورد بستری و دو هزار و ۳۵۹ مورد از افراد معادل حدود ۸۲ درصد از موارد جدید، در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.
جهانپور ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۶۷ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.
وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۱۳۴ نفر رسید.


وی درباره بهبودیافتگان کرونا، اظهار کرد: خوشبختانه تا کنون ۱۲۹ هزار و ۷۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.
سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد:  ۲۵۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تا کنون یک میلیون و ۴۰ هزار و ۲۸۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه وضعیت خوزستان همچنان قرمز است، ادامه داد: استان‌های هرمزگان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، بوشهر و آذربایجان های شرقی و غربی در وضعیت هشدار قرار دارند.
جهانپور در خاتمه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در ۱۳ استان هیچ موردی از فوتی و در ۵ استان فقط یک مورد فوتی بر اثر کووید۱۹ گزارش شده است.
منبع: ایسنا


شایان ذکر اس احسان‌پور سخنگوی علوم پزشکی اهواز در آمار اعلامی 16 خرداد ماه 99 بیان کرد: متاسفانه در شبانه روز گذشته، ۱۵ نفر از مبتلایان به این بیماری، جان خود را از دست دادند که از این تعداد، ۵ مورد در حوزه دانشگاه دزفول، حوزه دانشگاه جندی شاپور ۸ مورد و حوزه دانشگاه آبادان ۲ مورد بوده است و تعداد کل فوت شدگان ناشی از کرونا ۶۴۵ نفر میباشد.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*