اخبار عمومی
اعلام وصول 2
300679
تاریخ انتشار: 1399/03/16 23:37
یاداشت│اصغر منصوری راد
دولت و مجلس، نباید رو در روی هم قرار گیرند این تقابل برای مردم نان و آب نمی‌شود، تحقق مطالبات معیشتی مردم با تعامل مثبت دولت و مجلس امکان پذیر است.

پایگاه خبری عصرجهان؛اصغر منصوری راد فعال سیاسی اجتماعی🖋️

یکی از اصلی‌ترین وظایف مجلس یازدهم تحقق مطالبات معیشتی مردم و عمل به وعده‌های محقق نشده مجلس دهم و دولت فعلی است،احزاب و گروه‌هایی که به مجلس یازدهم راه یافته‌اند باید برنامه های خود را طوری تهیه و تدارک ببینند  که بتوانند در تمام حوزه های مختلف، مخصوصا در حوزه اقتصادی  در مجلس یازدهم، طرح‌های خود برای تحقق مطالبات معیشتی مردم را ارائه دهند و به نتیجه مطلوب برسانند.
دولت و مجلس، نباید رو در روی هم قرار گیرند این تقابل  برای مردم نان و آب نمی‌شود، تحقق مطالبات معیشتی مردم با تعامل مثبت دولت و مجلس امکان پذیر است.
یکی دیگر از اقداماتی که مجلس یازدهم باید به آن بپردازد این است که باید در حوزه اقتصاد برای کاهش فشار تورم و گرانی بر مردم دست به کار شود  درست است که کشور هیچ گاه تا این حد تحت فشار مالی از خارج نبوده، ولی می توان با  نظارت درست  بر هزینه‌ ها و رعایت اولویت‌ها و  سال جهش تولید و همکاری با بخش های خصوصی و بنگاههای اقتصادی کوچک، ایجاد مشاغل نوین و استفاده بهینه از نخبه های جوان تا حدی می تواند چاره ساز و راهگشا  باشد.
 اینگونه نباشد  که مجلس یازدهم چوب لای چرخ دولت بگذارد بلکه باید مجلس  دنبال تعامل مثبت باشد
 مجلس یازدهم باید طوری رفتار کنند و راهکار ارئه دهند  تا بتوانند در تمام  زمینه‌ها پاسخگویی به مطالبات معیشتی مردم باشند.
با رعایت ادب، گفت و گو و تعامل و همچنین داشتن برنامه و تئوری می توان برای حل مشکلات معیشتی مردم قدم های خوب و مثبتی  برداشت
مجلس باید در دو حوزه داخلی و خارجی اقداماتی را برای پاسخ به مطالبات مردم انجام دهد.  مجلس یازدهم باید در حوزه روابط خارجی چنان طرح و لایحه و گفتمان داشته باشد که جای اگر و اما باقی نگذارد
در واقع مجلس یازدهم باید به درستی مباحث سیاست خارجی کشور را تحلیل کند. در حوزه داخلی نیز باید از هر گونه طرح مباحث تنش‌زا پرهیز کند و عملکردی در راستای تنش‌زدایی داشته باشد.
 این‌ها مواردی است که مجلس یازدهم باید برای پاسخگویی به مطالبات مردم مورد نظر و مطالعه قرار دهد
امیدواریم دعای همه مردم بدرقه راه نمایندگان مجلس یازدهم و بدرقه راه همه خدمتگزاران مخلص به این مردم شریف باشد.

اصغر منصوری راد فعال سیاسی اجتماعی

برچسب ها:
اصغر منصوری راد ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*