اخبار عمومی
اعلام وصول 2
300779
تاریخ انتشار: 1399/03/29 16:59
کمیته بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون مشخص شده‌اند و قرار است همه مدارک مربوطه را بررسی و به کمیسیون تحقیق اعتبارنامه گزارش دهند.

پایگاه خبری عصرجهان-هنوز موضوع اعتبار نامه غلامرضا تاجگردون بعد از 20 روز از شروع به کار مجلس یکی از داغ‌ترین مباحث سیاسی کشور به شمار می‌رود، از تهران تا زیلایی همه پیگیر وضعیت اعتبار نامه تاجگردون هستند. مخالفین به هر بهانه‌ای تاجگردون را نقد و موافقین هم روزانه تلاش‌شان را برای حمایت از او بیشتر می‌کنند. کمیته بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون مشخص شده‌اند و قرار است همه مدارک مربوطه را بررسی و به کمیسیون تحقیق اعتبارنامه گزارش دهند.


 به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی، حجت‌الله فیروزی، سید حمید رضا کاظمی، موسی احمدی و یکی از اعضای هیات رییسه کمیسیون تحقیق اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون هستند.
 پیش‌تر اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تحقیق اعتبارنامه مطرح شده بود و سه نفر از معترضین «علیرضا زاکانی نماینده مردم قم، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی» به مدت یک ساعت دلایل اعتراض خود را بیان کرده بودند.
 سپس تاجگردون به جلسه دعوت شد و به مدت یک ساعت و نیم پاسخ‌های خود را بیان کرده بود؛ در نهایت هم قرار شده بود هر ۲ گروه (معترضین و تاجگردون) مدارک و مطالب خود را مکتوب به این کمیسیون ارائه کنند.
کمیته بررسی ۵ نفره به مسئولیت حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی قرار است همه مدارک را بررسی و به کمیسیون تحقیق گزارش دهند. همچنین طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است اعضای این کمیته با اعضای شورای نگهبان و ریاست مجلس ملاقات کنند ضمن اینکه از قائم مقام یا معاون وزیر اطلاعات هم برای شرکت در جلسه کمیته دعوت شده است.
 بعد از گزارش این کمیته به کمیسیون تحقیق، رأی‌گیری مخفی انجام خواهد شد و اگر اعتبار نامه منتخب با رأی اکثریت تأیید شود گزارش نهایی آن برای تصمیم‌گیری به صحن مجلس ارائه خواهد شد ولی اگر در کمیسیون تحقیق اعتبارنامه منتخب رد شود در صحن مجلس و بعد از توضیحات معترضین و اظهارات منتخب و یکی از نمایندگان موافق، رأی‌گیری صورت می‌گیرد و در نهایت تکلیف اعتبارنامه تاجگردون مشخص می‌شود.
کمیسیون تحقیق سه‌شنبه آینده درباره اعتبارنامه تاجگردون اعلام نظر می‌کند
سخنگوی کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی گفت که نظر نهایی این کمیسیون درباره اعتبارنامه منتخب گچساران سه‌شنبه آینده اعلام خواهد شد.
 حجت‌الله فیروزی در این باره اظهار کرد: کمیته ۵ نفره کمیسیون تحقیق برای بررسی اعتبارنامه آقای تاجگردون اولین جلسه خود را سه‌شنبه بعدازظهر برگزار کرد و سه برنامه برای خود تعریف کرد؛ یکی دیدار با شورای نگهبان که در این رابطه به آنها درخواست جلسه دادیم و دیگری درخواست جلسه با رئیس مجلس که دیدگاه و تدابیر ایشان را بگیریم. همچنین با توجه به وجود استعلامی از وزارت اطلاعات، درخواستی هم از وزیر اطلاعات داشتیم که با مسئول مربوطه در این رابطه تشکیل جلسه دهیم.
 وی افزود: کمیته ۵ نفره کمیسیون تحقیق اقدامات خود را تا روز دوشنبه هفته آینده انجام خواهد داد و کمیسیون تحقیق نیز روز سه‌شنبه هفته آینده، تصمیم نهایی خود را درباره اعتبارنامه آقای تاجگردون منتخب گچساران خواهد گرفت.
 رئیس کمیسیون تحقیق در خصوص آخرین اتفاقات پرونده تاج گردون یادآور شد: پرونده تاجگردون در حال بررسی و کارشناسی است. تاکنون دو جلسه چندساعته و مفصل در این خصوص برگزار کردیم که در یک جلسه از معترضین و در جلسه دیگر از تاجگردون دعوت شد تا صحبت‌های خود را مطرح کنند، در نهایت بنا شد تاجگردون و معترضین تا روز شنبه مستندات خود را به کمیسیون تحقیق ارائه کنند و پس از آن، ما کار کارشناسی و بررسی نهایی را انجام خواهیم داد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*