اخبار عمومی
اعلام وصول 2
300781
تاریخ انتشار: 1399/03/30 01:53
فرماندار بهمئی خبر داد:
تجارب و آمارها نشان می‌دهد ما بیشترین آسیب را از مراسمات به‌ویژه مجالس ختم و عروسی‌ها دیده‌ایم، ولی باز هم بسیاری از ما بر برپایی و حضور در مراسمات اصرار داریم
به گزارش پایگاه خبری عصرجهان؛ فرماندار بهمئی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان گفت: وضعیت شهرستان به طور روزانه و مستمر رصد می‌شود و با ستاد کرونا در استان در ارتباط هستیم. اگر لازم باشد با هماهنگی ستاد استان در خصوص بازگشت محدودیت‌ها تصمیم خواهیم گرفت.
 
حکمت‌اله سنائی گفت: آینده شهرستان در ارتباط با بیماری کرونا کاملا بستگی به همکاری مردم دارد و اگر مردم در قطع زنجیره انتقال همکاری نکنند ممکن است تمام یا بخشی از محدودیت‌ها از سر گرفته شود.
فرماندار بهمئی با اشاره به محدودیت امکانات در شهرستان گفت: قطعا در مقایسه با سایر شهرستانها که امکانات درمانی مناسب‌تری دارند؛ آسیب‌پذیری ما بیشتر است، همین موضوع وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند و تک‌تک ما در این خصوص وظیفه داریم.
ایشان افزود: 
ممکن است مجبور باشیم تا سالها با این ویروس زندگی کنیم، در این صورت راهی جز تغییر شیوه زندگی و رعایت همیشگی دستورالعمل‌ها نداریم، آنچه در رعایت دستورالعملها مهم است استمرار آنهاست و رعایت حداقلی اما همیشگی دستورالعملها، بهتر از رعایت حداکثری و اعمال محدودیتهای شدید اما غیرِ مستمر است.
ما تجارب ارزشمندی داریم و باید از این تجربه‌ها درس بگیریم. تجربه نشان داده است هر‌گاه رعایت کردیم؛ نتیجه گرفتیم، متاسفانه همین که در یک روز، آمار مثبت جدیدی نداریم؛ با عادی‌انگاری شرایط از سوی مردم و مسئولین روبرو می‌شویم و همین امر باعث افزایش آمار در روزهای بعد می‌شود و همواره شاهد تکرار این چرخه معیوب و خطرناک هستیم.
تجارب و آمارها نشان می‌دهد ما بیشترین آسیب را از مراسمات به‌ویژه مجالس ختم و عروسی‌ها دیده‌ایم، ولی باز هم بسیاری از ما بر برپایی و حضور در مراسمات اصرار داریم.
وی گفت: اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی صنوف با توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی، تبعات خاص خود را دارد و بهتر است آخرین گزینه باشد.
وقتی تنها با استفاده از ماسک، تا حدود زیادی می‌توان جلوی شیوع بیماری را گرفت و پژوهشهای علمی و تجارب مبارزه با کرونا در جهان نیز این موضوع را تایید می‌کند؛ بدون تعطیلی ادارات و مشاغل و با رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی، مراقبتهای فردی، زدن ماسک، پرهیز از شرکت در دورهمی‌ها، مجالس و مراسمات، می‌توان از شیوع ویروس جلوگیری کرد. 
ایشان ضمن تشکر از تماسها، تذکرات و یادآوری مسائل از سوی مردم و فعالین اجتماعی گفت: فعالین اجتماعی و مجازی، منتقدین و متنفذین، در کنار درخواست از مسئولین، مردم و صنوف را نیز به رعایت پروتکل‌ها ترغیب کنند و در خصوص پرهیز از برپایی و حضور در مراسمات و سفرهای غیر ضروری تذکر دهند و با این‌کار ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان را یاری کنند.
وی با اشاره به ممنوعیت ورود به ادارات بدون ماسک گفت: این کار به نفع همه است، آلودگی کارکنان ادارات، با توجه به مراجعات مردم به آنان، می‌تواند آمار مبتلایان را به صورت تصاعدی افزایش دهد، لذا ضرورت دارد این موضوع، از سوی مراجعین، به طور جدی رعایت شود و صنوف مختلف نیز در رعایت پروتکل‌ها نهایت حساسیت را داشته باشند.


کانال تلگرام عصر جهان


بهمئی
|
Iran
|
1399/03/30 23:05
  +0

  -0
پاسخ
پنج شنبه را تعطیل کنید
یک آسیب پذیر
|
Iran
|
1399/03/30 23:48
  +0

  -0
پاسخ
باتوجه به شرایط نظارت ها رو بیشتر کنید، حرفها زده میشه ولی نظارتی براجرای دستورالعمل ها نمیبینیم

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*