اخبار عمومی
اعلام وصول 2
300784
تاریخ انتشار: 1399/03/31 01:35
روایتی از نامه رهبری به رئیس دولت اصلاحات برای انحلال یک وزارتخانه / نظر علم‌الهدی درباره تفریح بانوان / شرط پذیرش توبه «طبری» از نگاه یک نماینده مجلس

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد.

 

امام جمعه ورامین: برخی به عنوان ورزش، دختران را به بیراهه می‌برند

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین ضمن گرامیداشت یاد شهید سرافراز مصطفی چمران اظهار کرد: دانشمند فرهیخته‌ای که از نظر علمی مدارج بالا را طی کرد و در عین حال در زمینه اخلاق و عرفان قلم می‌زد که گویا یک معلم عرفان برای شاگردانش تدریس می‌کند و در عین حال مجاهد و رزمنده‌ای است که اسلحه به دوش در میدان جنگ و نبرد حضور پیدا می‌کند و کرسی مجلس و ریاست را رها کرده و در بیابان‌ها به خون خود می‌غلتد. امام جمعه ورامین، درباره دوچرخه‌سواری زنان گفت: «بسیار متاسفیم که برخی به عنوان ورزش، دختران و زنان را به بیراهه می‌برند، دوچرخه‌سواری یک زن با لباس‌های نامناسب با کدام ارزش اخلاقی سازگار است، چرا برخی از ما به این موضوعات بی‌تفاوت شده‌ایم، غیرت‌ها کجا رفته است.»

میرسلیم: مشارکت در بازسازی اقتصاد لبنان فرصتی برد ـ برد است

نماینده تهران در مجلس گفت: به جای تعصب ورزیدن بر برجام بی فرجام، باید تبادل اقتصادی مستقیم با کشور‌های همسو را در اولویت قرار داد. مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «پیشنهاد مشارکت ایران در بازسازی اقتصاد لبنان (به ویژه در بخش برق و تأمین فرآورده‌های نفتی)، فرصتی برد_برد برای طرفین است.» وی در ادامه افزود: «به جای تعصب ورزیدن بر برجام بی فرجام، باید تبادل اقتصادی مستقیم با کشور‌های همسو را در اولویت قرار داد.»
 
تصادف بقایی در گیلانغرب

وکیل حمید بقایی از تصادف وی در گیلانغرب خبر داد. مهران عبدالله‌پور در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره سانحه تصادف حمید بقایی در گیلانغرب گفت: تصادف موکلم در گیلانغرب صحت دارد و تصاویری که از ماشین وی منتشر شده است، درست است. این وکیل دادگستری ادامه داد: آقای بقایی باتوجه به وضعیت ماشینش به شکل معجزه آسایی نجات پیدا کردند. وی درباره مرخصی بقایی گفت: موکلم در مرخصی استعلاجی بودند، البته پرونده ایشان هنوز در کمیسیون پزشکی مطرح نشده است به زودی این اتفاق می‌افتد و نظر نهایی درباره بیماری وی صادر می‌شود.


بازداشت مردی که سگ ماده باردار را در زاهدان کشت

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: مرد سنگدلی که در ۲۷ خرداد سال جاری سگ ماده بارداری را در حاشیه شهر زاهدان کشته و کلیپ آن را در فضای مجازی منتشر کرده بود، با تلاش محیط بانان استان دستگیر شد. حمید ریگی روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی انتشار فیلمی دلخراش در روز سه شنبه ۲۷ خرداد ماه جاری از صحنه کشتار یک سگ ماده باردار در حاشیه شهر زاهدان در فضای مجازی، یگان حفاظت این اداره کل پس از تحقیقات میدانی و اقدام عملیاتی، ظرف ۴۸ ساعت موفق به شناسایی عامل این رفتار غیرانسانی شد. وی گفت: عامل این اقدام وحشیانه به کمک شاهدان ماجرا با تلاش و پیگیری محیط بانان شناسایی، دستگیر و به همراه مستندات موجود به مقامات قضایی تحویل شد.

منوچهر هادی به دادگاه احضار شد

منوچهر هادی، کارگردان فیلم «رحمان ۱۴۰۰»، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، از حضورش در دادگاه فرهنگ و رسانه خبر داد. این کارگردان در پست اینستاگرامی خود در این‌ باره توضیح داد: «بدون هیچ توضیحی منو خواستن و رفتم شعبه ششم. سازمان سینمایی شاکی بود، از من و پخش کننده، توضیح دادم که نسخه قاچاق رحمان را من بیرون ندادم. سازمان سینمایی اعلام کرده بود که فقط نسخه کامل دست کارگردان و پخش کننده هست. توضیح: اولاً که فیلم مجوز گرفت و توزیع شد. دوماً چرا باید نسخه دست من باشه؟ نسخه دست تهیه‌کننده، دفتر جشنواره، صداوسیما جهت بازبینی برای مجوز پخش تیزر، شورای پروانه نمایش، تصحیح رنگ و جایی که کپی میشه برای سینماها، صداگذار آهنگساز و…
هرکدام از این‌ها می‌توانند عامل قاچاق باشند، خواسته یا ناخواسته.
حتی ارشاد و کسانی که در آنجا نسخه اصلی را تحویل گرفتند. چرا من مشاور محترم حقوقی سازمان سینمایی؟
در هرصورت ممنون از سازمان سینمایی بخاطر پیگیری عاملین قاچاق فیلم رحمان. امیدوارم اگر ثابت شد من و پخش‌کننده نبودیم، پیگیری‌ها ادامه داشته باشد..»
 
پاسخ «آشنا» به راه‌حل «میرسلیم»

سید مصطفی میرسلیم، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در حساب توییتری خود نوشت: «پیشنهاد مشارکت ایران در بازسازی اقتصاد لبنان (به ویژه در بخش برق و تأمین فرآورده‌های نفتی)، فرصت ‎برد برد برای طرفین است. به جای تعصب ورزیدن بر ‎برجام بی فرجام، باید تبادل اقتصادی مستقیم با کشور‌های همسو را در اولویت قرار داد.» در پاسخ به توییت میرسلیم، حسام الدین آشنا، مشاور رییس جمهور نوشت: «‎متاسفانه اقتصاد و بانک مرکزی عراق در اسارت وزارت خزانه‌داری آمریکاست.»
 
واکنشی به احتمال کاندیداتوری ظریف در ۱۴۰۰

اسماعیل گرامی مقدم گفت: «آقای ظریف شخصیت محترمی است و زحمات زیادی در وزارت خارجه کشیده است و ما هم قدرشناس هر خادمی هستیم، اما به نظر می‌رسد که اصلاح طلبان در این دوره از انتخابات با حفظ هویت اصلاح طلبی خود وارد میدان خواهند شد.» عضو حزب اعتماد ملی افزود: «در جبهه اصلاح‌طلبان نیز کاندیدا‌های متنوعی مطرح خواهند شد. مثلا از آقای ظریف اسم برده می‌شود. از جهانگیری و محسن هاشمی هم همین طور. حتی از آقای مطهری و دیگران اسم برده می‌شود، اما به نظر من این‌ها در جبهه اصلاح‌طلبان اصل موضوع نیست. اصل موضوع حفظ انسجام اصلاح طلبان است که از سال ۹۲ برای منافع ملی بسیار غنیمت بوده است و سبب شده که کشور در مدار قرار بگیرد».
 
این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: «دومین نکته این است که به نظر نمی‌رسد اصلاح طلبان دیگر روی نامزدی که بخواهد صرفا سوءاستفاده کند و شعار‌های اصلاح طلبان بدهد و بعد حتی در چارچوب قانون هم اظهار نظر نکند و مثل روحانی همه وعده‌های خود را فراموش کند، حساب نکنند و به عبارتی دیگر کلاه سرشان نمی‌رود. اصلاح طلبان این بار از نامزدی حمایت می‌کنند که شش دانگ اصلاح طلب باشد. اصلاح طلبان یک نامزد عملگرا می‌خواهند. ما متاسفانه در مورد روحانی نتوانستیم که افکار عمومی و هواداران خود را راضی کنیم و عدم رضایت آنان به حق است. اگر اصلاح طلبان نبودند روحانی هرگز کرسی ریاست جمهوری را نمی‌دید، اما با چیدمان کابینه و استانداران خود به توقعات این جریان پاسخ مناسبی نداد».
 
شرط پذیرش توبه «طبری» از نگاه یک نماینده مجلس

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع فرصت توبه برای اکبر طبری که اخیرا از سوی معاون قوه قضاییه مطرح شده، گفت: این توبه را یا مردم یا حضرت آقا باید قبول کنند اگر چه توبه مربوط به جرایم حدی بوده نه جرایم مرتبط با بیت المال.حجت الاسلام سید کاظم موسوی نماینده مردم اردبیل با اشاره به حواشی اخیر پرونده اکبر طبری و اظهارات معاون اول قوه قضاییه درباره در نظر گرفتن فرصت توبه برای این گونه افراد گفت: محکومینی هستند که به دلیل جرایم مرتبط با فساد مالی و اقتصادی مؤاخذه شده و در زندان به سر می‌برند و رسانه‌ای نشدند، اما موضوع آقای طبری به دلیل این که کم لطفی ایشان نسبت به بیت‌المال و حق الناس بیشتر بوده رسانه‌ای شده است. وی افزود: در خصوص موضوع فرصت توبه نیز باید بگویم در این باره این توبه را مردم یا حضرت آقا باید قبول کنند؛ یعنی به قولی مقام معظم رهبری ایشان را بپذیرند که البته این فرصت توبه باید مبتنی بر نظر قاضی پرونده و رئیس قوه قضاییه باشد که آیا می‌شود در این موضوع با توبه از جزای وی صرف‌نظر کرد یا خیر. نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در پایان اضافه کرد: اما اصل این است که توبه مربوط به جرایم حدی بوده نه جرایم مرتبط با بیت المال.
 
هاشمی‌طبا: احمدی نژاد فکر می کند عیسی مسیح است!

کاندیدای ریاست جمهوری سال ۹۶ گفت: اخیرا مصاحبه احمدی‌نژاد را با یکی از شبکه‌های آمریکایی مشاهده کردم. وی در حد پیامبر صحبت می‌کرد! آقای احمدی‌نژاد مانند یک پیامبر صحبت می‌کند و می‎گوید: «جهان را به هدایت و عدالت می‌خوانم.» فقط نصیحت می‌کند و گفته ایران و آمریکا باید دوست شوند! به تعبیری خود را عیسی مسیح می‌پندارد! «مصطفی هاشمی‌طبا»، از نامزد‌های انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری درباره ویژگی‌هایی که باید یک کاندیدای ریاست جمهوری داشته باشد، به برنا گفت: به نظر بنده رئیس جمهور اختیارات کامل ندارد و به نوعی در همه مسائل دستش باز نیست که صفات و وظایفی را به آن نسبت دهیم که بتواند، آن صفات و یا وظایف را به انجام برساند. هم سیاستگذاران، هم مجلس و هم افراد صاحب نفوذ، رئیس جمهور را تحت تاثیر قرار می‌دهند. درست است که رئیس جمهور، دومین فرد کشور است؛ اما در واقع اختیارات چندانی ندارد. او عنوان کرد: ما در سال ۱۴۰۰ به یک رئیس جمهور پُرتحرک و خوش فکر نیاز داریم که به یک اصولی، باور داشته باشد و روی همان اصول نیز ثابت قدم بماند و بتواند، سیاست‌های مناسبی را پیاده کند. در حقیقت رئیس جمهوری می‌خواهیم که به مسائل اِشراف داشته باشد و با اعتقاد حرکت کند این ویژگی‎های یک رئیس جمهور است. از سوی دیگر این را هم باید در نظر بگیریم که رئیس جمهور تنها فرد در کشور نیست، بلکه به تعبیری دست بالای دست بسیار است.
 
اعتراض ۸۰ نماینده به ترکیب کمیسیون‌های مجلس

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۸۰ نفر از نمایندگان نسبت به ترکیب کمیسیون‌ها معترض هستند، در حالی که در برخی دوره‌های مجلس این رقم به تعداد انگشتان دست هم نبوده است و این عملکرد ضعیف هیئت رئیسه را نشان می‌دهد. علی‌اصغر خانی نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در این پیام تصریح کرده است: به نظر می‌رسد برخی از کمیسیون‌ها بسیار ضعیف شکل خواهند گرفت.
 
روایتی از نامه رهبری به رئیس دولت اصلاحات

تقوی نماینده مردم تهران در مجلس با یادآوری تصمیم دولت اصلاحات برای حذف جهاد کشاورزی گفت: مقام معظم رهبری همان زمان طی نامه‌ای به رئیس دولت اصلاحات فرمودند، مبنی بر اینکه این نگرانی وجود دارد که تشکیلات مبارک جهاد سازندگی با آثار و تجربه‌های موفق و مثال زدنی در وزارتخانه جدید حل و هضم شود و بی تردید این اقدام یک خسارت بزرگ برای کشور و نظام خواهد بود.نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: متاسفانه این نهاد پر برکت با چنین حرکتی از صفحه فعالیت‌های انقلابی حذف شد.وی افزود: این حرف بدین مفهوم نیست که وزارت جهاد کشاورزی وزارتخانه بدی است یا نیرو‌های جهادی در این وزارتخانه حضور ندارند بلکه ساختار وزارتخانه‌ها و تشکیلات اداری کشور به گونه‌ای که نمی‌گذارد نیرو‌های فعال بال بزنند و در آسمان خدمت پرواز کنند.
 
نظر علم‌الهدی درباره تفریح بانوان

امام‌جمعه مشهد گفت: این وظیفه شهرداری است، فضایی را فراهم کند که تمام امکانات آماده باشد تا دور از نگاه مردها، خواهران دوچرخه‌سواری کنند، تفریح کنند و نشاط و ورزش جوانی داشته باشند.
این نه برای پیشگیری از تفریح و ورزش زن است، دوچرخه‌سواری زن‌ها و دختر‌ها در یک فضای امن و مصونیت بخش به ناموس آنان و جدایی آنان از فوران غریزه جنسی مردان اشکالی ندارد، این وظیفه شهرداری‌هاست که پارکی درست کنند، پارک بانوان و در آنجا فضایی باز، آزاد و راحت برای هر نوع ورزش بانوان ازجمله دوچرخه‌سواری فراهم کنند، اما این‌که یک دختر وسط خیابان‌های شهر یا یک خانم جوان سوار دوچرخه شود، مصداق واقعیتی است قرآن از انجام آن نهی کرده، فرموده «وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیَّةِ الْأُولَیٰ...»

یکی از مصادیق تبرج و نمایش دادن اندام بدن، مساله دوچرخه‌سواری است که در اسلام نهی شده، مصداق دوچرخه‌سواری زن و دختر، مصداق تبرجی است که قرآن نهی کرده و بر اساس آن رهبری فتوا دادند که دوچرخه‌سواری زن‌ها و دختر‌ها باید ممنوع شود مخصوصاً در این شهری که شهر امام رضاست، فرهنگش فرهنگ رضوی است و حاکمیت جریان فکری و فرهنگی در این شهر، مربوط به هویت شخص شخیص وجود مقدس علی بن موسی‌الرضا است.هم مسئولان انتظامی و مدیران شهری ما در این مساله باید توجه داشته باشند و هم مردم عزیز ما، خواهران باعفت و دختران ناموس مدار جامعه مشهد نباید دست به این کار بزنند و این وظیفه شهرداری است فضایی را فراهم کند که تمام امکانات آماده باشد تا دور از نگاه مردها، خواهران دوچرخه‌سواری و تفریح کنند و نشاط و ورزش جوانی داشته باشند، این حقیقتی نیست که کسی با آن موافق نباشد، اما در خیابان‌های دانشگاه، دختر جوان سوار دوچرخه شود و مقابل چشم هزاران دانشجوی جوان، بشود آتشی که شعله بزند به غرایز جنسی جوانان و دانشگاه را کانون فساد بکند، این حقیقتی است که نه‌ تنها نهی می‌کنیم، با آن مبارزه خواهیم کرد و ان‌شاءالله عزیزان ما به این نقطه و حقیقت توجه داشته باشند.
 
استعفای امام جمعه ساوه با یک دل پُر

حسینی گفت: مرحوم موحدی ساوجی یک نماینده قدر و مرحوم آیت اله مطهری به عنوان امام جمعه ساوه یک دانشمند فرزانه بود، ولی درگیری آن‌ها باعث شد ساوه عقب برود. راز استحکام نظام اسلامی و غلبه بر دشمن و شرط پیشرفت ساوه اتحاد مردم و همه مسئولین است و هیچ کس نباید اختلاف افکنی کند.وی با بیان اینکه به خاطر بنده و به اسم بنده یا از جانب بنده به هیچ کس اهانت نشود، اظهار کرد: عده‌ای از هم لباسی‌های خودم از همان ماه اول فعالیتم در ساوه شروع کردند به گزارش نویسی علیه بنده و عده‌ای از دو سال و نیم پیش اینکار را شروع کردند، همان کسانی که روزی از حامیان بنده بودند. آن‌ها این رویه را آغاز کردند به این دلیل که می‌خواستند سخنگو و بلندگوی آنان باشم و هر چه آن‌ها خواستند عملی کنم و بنده قبول نکردم.

حسینی با تاکید بر اینکه بنده سخنگوی کسی نیستم و نمی‌شوم چراکه اینکار با منش بنده مخالف است، گفت: در مسئله پسماند که خلاف مصالح مردم بود علیرغم تلاش بسیاری افراد که اصرار بر انجام کار داشتند، اجازه ندادیم و نمی‌دهیم اجرا شود. نماز جمعه و امام جمعه تریبون نظام و ولی فقیه و صدای رسای مردم است، نه جناح‌های سیاسی و اشخاصی خاص.وی اظهار کرد: در انتخابات هم از بنده خواستند از شخص خاصی حمایت کنم، ولی من گفتم بنده امام جمعه هستم و متعلق به همه مردم، از هیچکس حمایت نمی‌کنم، اما علیه شما هم سخنی نخواهم گفت و نگفتم، اما برنتافتند و شایعات و برچسب‌هایی زدند که آدم را خسته می‌کند. حسینی افزود: آنقدر بداخلاقی کردند که کلاس نهج البلاغه بنده در دارالتحفیظ را تعطیل کردند پس به ناچار آن را در دفترم برگزار کردم. مدت هاست این بداخلاقی‌ها ادامه دارد و من تحمل کردم، اما ادامه این وضعیت که امام جمعه در یک مسیر باشد و برخی دیگر در یک مسیر دیگر، باعث می‌شود ساوه لطمه ببیند، بر این اساس ناچار شدم استعفا دهم، البته هنوز استعفای بنده را بررسی و قبول نکرده اند و هر چه شد به آن راضی هستم و اگر در این سمت بمانم باز هم سخنگوی کسی نخواهم بود. نامزد نمایندگی مجلس نشدم تا مردم بدانند اقداماتی که انجام داده ام به خاطر رسیدن به این سمت نبوده است. وی با بیان اینکه همه بدانند تا روز آخری که در ساوه هستم مدافع انقلاب و نظام و رهبر و مردم خواهم بود، گفت: هرگز تحت فشار‌ها و اتهامات، سخنگو و بلندگوی کسی نخواهم شد.


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*