اخبار عمومی
اعلام وصول 2
300839
تاریخ انتشار: 1399/04/07 00:01
رمدسیویر نخستین داروی کووید-۱۹ است که برای صدور مجوز در اتحادیه اروپا توصیه می‌شود

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از یورونیوز، آژانس دارویی اروپا توصیه کرده است که استفاده از داروی ضد ویروسی رمدسیویر remdesivir برای درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در اتحادیه اروپا مجاز شود.


این آژانس در بیانیه‌ای گفت: «رمدسیویر نخستین داروی کووید-۱۹ است که برای صدور مجوز در اتحادیه اروپا توصیه می‌شود.»
برای صدور مجوز «بازاریابی مشروط»، کمیسیون اروپا باید استفاده از این دارو را تصویب کند.
کمیته داروهای انسانی آژانس دارویی اروپا اعلام کرد که این دارو را در درمان کووید-۱۹ بزرگسالان و نوجوانان با سنی بیشتر از ۱۲ سال که مبتلا به بیماری زمینه‌ای ذات‌الریه نیز هستند و نیازمند اکسیژن بیشتر توصیه می‌کند.
پیش از این داروی رمدسیور از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و برخی از مقام‌های پزشکی آمریکایی به‌عنوان یکی از داروهای امیدوارکننده در درمان کووید-۱۹ مورد حمایت قرار گرفته بود.
مطالعه‌ای که در ماه آوریل انجام شده است، نشان می‌دهد بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا که تحت درمان با داروی ضد ویروسی رمدسیور قرار گرفته‌اند در ۱۱ روز بهبود یافته‌اند. یعنی طول درمان با استفاده این دارو به طور میانگین چهار روز کمتر شده است.
با این حال این داروی تنها روی بیماران با کووید-۱۹ شدید جواب داده است و روی بیمارانی که مبتلا به بیماری خفیف تا متوسط بودند تاثیری نداشت و مدت درمان پنج روز ثابت بود.
این مطالعه که از سوی موسسه ملی بهداشت ایالات متحده آمریکا حمایت مالی می‌شود از ماه فوریه آغاز شده و روی هزار و ۶۳ بیمار در ایالات متحده آمریکا، اروپا و آسیا آزمایش شده است.
آمریکا نیز روز اول مه (۱۲ اردیبهشت) به طور اضطراری مجوز استفاده از داروی رمدسیویر برای بیماران مبتلا به کووید۱۹ را تائید کرده بود. این دارو پیش از این برای درمان ابولا مورد استفاده قرار می گرفت.
رمدسیویر از طریق تزریق داخل رگ تجویز می‌شود و استفاده از آن محدود به مراکز درمانی است که بیماران باید از نزدیک تحت نظارت قرار بگیرند.
درمان با این دارو با تزریق ۲۰۰ میلی‌گرم در روز نخست آغاز می‌شوند و حداقل چهار روز دیگر با میزان تزریق ۱۰۰ میلی‌گرم در روز ادامه پیدا می‌کند. این درمان ۹ روزه است و نباید تزریق بیشتر از این ادامه پیدا کند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*