اخبار عمومی
اعلام وصول 2
300886
تاریخ انتشار: 1399/04/10 14:31
بیست و هشتمین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی با اصحاب رسانه برگزار شد.

غلامحسین اسماعیلی در بیست و هشتمین نشست خبری امروز ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) گفت: بیش از ۱۵ ماه از دوره تحول در دوره قوه قضاییه پشت سر گذاشتیم. خدا را شاکریم که در هفته قوه قضاییه به لطف خداهم از افکار عمومی جامعه و مردم و هم در سخن و کلام رهبری معظم انقلاب امتیاز مناسب و قبولی کسب کردیم و این امر  خستگی تمام تلاش های انجام شده را از جسم و روح ما خارج کرد و  ان‌شاءالله مصمم تر از گذشته در مسیر تحول قدم برخواهیم داشت.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: ضمن احترام به مدیران دوره‌های گذشته باید اعلام کنم که برابر گزارشات و ارزیابی‌های انجام شده هم در عملکرد سال گذشته و هم در ویژه برنامه‌های هفته قوه قضاییه تفاوت‌هایی را شاهدیم که مردم و مسئولان آثار تحول در قوه قضاییه را دیدند.

وی در خصوص پرونده روح الله زم گفت: حکم صادر شده است و از آنجا که  رسیدگی به اتمام رسیده است، حکم مبنی بر محکومیت زم صادر شده است و گرچه ما در ایام غیرقطعی جزییات آن را نمی گوییم ولی پرونده ای بود که در راستای  ماده ۳۵۵ آیین دادرسی کیفری اجازه انتشار جریان دادگاه اخذ شده بود می توانیم جزییات آن را بگوییم‌.

اسماعیلی افزود: از موارد اتهامی متعددی که روح الله زم داشت،  دادگاه ۱۳ مورد از عناوین ریز اتهامات را توام با هم از مصادیق افساد فی الارض دانسته است و حکم اعدام صادر کرده است و در مورد چند مورد اتهامی که  افساد فی الارض نبود به  مجازات حبس محکوم شده که این حکم غیرقطعی و  قابل فرجام خواهی است و چنانچه از ناحیه ایشان فرجام خواهی شود پرونده به دیوان عالی ارسال می‌شود و نهایتا رای دیوان عالی کشور است که سرنوشت این پرونده را مشخص می‌کند.

وی همچنین در ارتباط با مرگ مشکوک متهم «منصوری» گفت: قوه قضاییه به جد پیگیر این موضوع است. روایت پلیس بین‌الملل این است که این فرد کشته شده و مستنداتی از جمله تصویر گذرنامه وی را فرستاده است.

 حسب ظواهر خود فرد است ما قاضی هستیم و با ظواهر حکم نمی کنیم. بایستی نمونه «دی ان ای» فرد بیاید با بستگانش منطبق شود تا در این ارتباط اظهار نظر کنیم. از طریق وزارت خارجه پیگیریم و مطالبه استرداد جسد را کرده ایم.

در مورد خودکشی ابهام وجود دارد. تقاضا کردیم هیاتی از پلیس بین الملل و جنایی و پزشکی قانونی به کشور رومانی اعزام شوند اسناد را ببینند تا بتوانیم اظهار نظر قطعی کنیم.

اسماعیلی در خصوص اعلان قرمز و جلب دادسرایی ترامپ و سی و پنج متهم در ترور سردار سلیمانی گفت ما بارها گفتیم از خون سردارمان کوتاه نمی‌آییم. باید رسیدگی انجام شود که این رسیدگی ممکن است در ایران عراق و یا مجامع بین‌المللی باشد.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: در داخل اقداماتی انجام و هیأت مستشاری هم تشکیل شده است و بر اساس یافته‌های خوبی که شد تعدادی از عناصر مؤثر در این اقدام شناسایی شدند. کسانی که رسماً این اقدام را بر عهده گرفتند و کسانی که ما بر اساس اشراف اطلاعاتی‌مان شناسایی کردیم در لیست قرار دارند.

پیگیر هستیم در هر زمان به هر کدام از این افراد دسترسی حاصل شود محاکمه صورت گیرد. این موضوع به هیچ وجه سیاسی و قومی نیست چرا که قتلی انجام شده است. انسانی که به دعوت رسمی یک کشور وارد آن کشور شده و خودش هم نماد مبارزه با تروریست بوده است بیانگر این است که به هیچ وجه سیاسی نیست.

منبع:نورنیوز



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*