اخبار عمومی
اعلام وصول 2
300892
تاریخ انتشار: 1399/04/12 19:35
روش آسفالت ریزی (لایه دوم_توپکا) جاده لیکک _بهبهان حدفاصل شهرک مطهری به سمت لیکک با روش های معمول در سایر نقاط ایران همخوانی ندارد

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، حسب مشاهدات عینی و گزارشات مردمی روش آسفالت ریزی (لایه دوم_توپکا) جاده لیکک _بهبهان حدفاصل شهرک مطهری به سمت لیکک با روش های معمول در سایر نقاط ایران همخوانی ندارد
در حالیکه نزدیک به دو سال از زمان آسفالت ریزی لایه اول گذشته است نحوه آسفالت ریزی، ضخامت و جنس آسفالت با استاندارها فاصله دارد
________
پاسخ کوتاه مسئولان مربوطه
________
*مهندس خوبی نژادیان رئیس اداره راه و شهرسازی بهمیی*

تذکرات لازم به ایشان داده شده، موقتا تعطیل و در حال اصلاح طبق مشخصات پروژه میباشند

ضمنا هماهنگی شد شنبه کارشناسان استانی جهت بررسب از محل اجرای پروژه بازدید و بررسی کنند
===========
*پاسخ مسئول دفتر فنی فرمانداری*

بازید ساعت ۷ صبح مورخ ۱۳۹۹/۰۴/۱۲

ضخامت در محل حدفاصل لاین رفت و برگشت کم هست و در بقیه نقاط قابل قبول. کیفیت هم منوط به شیت آزمایشگاهی میباشد که امروز شیت ها رو دریافت میکنیم.
تذکر داده شد و نماینده پیمانکار در محل پذیرفت که ضخامت کم و اصلاح خواهد شد.
////////
*درخصوص شیت آزمایشگاهی*

مقدار قیر قابل قبول
ولی دانه بندی کمی خارج از رنج است.
مقدار ماسه کم و شن زیاد
دستور اصلاح رو مسئول آزمایشگاه به اپراتور کارخانه گوشزد کرد.
در خصوص اجرا نیز
توپکا روی آسفالت های نو و جدید بصورت ریختن قیر تک کت و بعد اجرای آسفالت
در خصوص اجرا روی آسفالت های قدیمی، جاهایی نیاز به تراشیدن جزئی و کلی، لکه گیری و بعد اجرای آسفالت توپکا است. که باند قدیم نیاز به این تمهیدات دارد.

========
*جوابیه تکمیلی و مفصل رئیس اداره راه و شهرسازی*
«توضیحات و نکاتی در جوابیه مطلب درج شده در سایت محترم عصر جهان با موضوع اسفالت رویه پروژه چهارخطه لیکک به بهبهان »

با سلام و عرض ادب خدمت شما و سایر عزیزانی که مطلب را خوانده و یا حضوری بازدید داشته و نگران موضوع شدند، به استحضار برسانم در ادامه عملیات اجرای آسفالت لایه رویه «توپکا» جاده چهارخطه لیکک به بهبهان با شروع کار، شخصا بازدید و توصیحات و تذکرات و نکات فنی کار به عوامل بادآوری گردید متعاقب ان نامه کتبی به ازمایشگاه فنی مکانیک خاک شهرستان و کارخانه اسفالت زدم و از هر دو خواسته شده وفق مسخصات فنی پروژه هم طرح اختلاط ارايه شود و کنترل و چک شود و مجددا ناظر مقیم شهرستان و ناظر مقیم مشاور طرح را همزمان به محل فرستادیم و در محل توضیحات داده شده و مقرر شده اصلاحات لازم با هماهنگی عوامل کار « کارفرما، مشاور، همکاران استانی و پیمانکار » انجام و ملاک عمل قرار گیرید
اولا در قرار داد پیمانکار فقط باند رفت به بهبهان لحاظ شده و از طرفی حجم قرارداد با توجه به کارهای اضافی قرارداد نیز تکمیل و جایی برای ابلاغ 25درصد قراردادهم باقی نمانده و از جهت دیگر نیز مسیر قدیمی نیاز به ترمیم، تعمیر و اصلاح دارد که درتعهد پیمانکار نمی باشد و بایستی در قالب قرارداد جدید اون هم از طرف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ابلاغ شود که با توجه به ضیق وقت و عدم براورد دقیق ان با شرایط فعلی «نبود قیر، نقدینگی » زمان بر بوده و نیاز به تصمیم گیری و بررسی بیشتر دارد
در نقاطی که بیان شده ضخامت کم هست بعلت اینکه اختلاف ارتفاع در دو لاین « قدیم و جدید » از بین برود و برای وسائل نقلیه در حین تردد و عبور و مرور اتفاقی رخ ندهد بایستی از نقطه ای صفر و به سمت ضخامت مطلوب و مطابق مشخصات پیش رود و چیزی طبیعی و واقعی هم هست
در خصوص دانه بندی «ریز و درشتی مصالح آسفالت » از طرف ما و ازمایشگاه تذکرات و مشخصات فنی یاداوری گردیده و کارخانه اسفالت ملزم به اصلاح گردید و متعاقبا طرح اختلاط ارائه میگردد
لذا با پیگیری های بعمل آمده با عوامل مربوطه و در روز شنبه با بازدید حضوری و تصمیم در محلو. چگونگی تامین و تخصیص اعتبار موضوع حل و سعی میشود نقیصه با اجرای اسفالت کل عرض جاده « هر دو لاین رفت و برگشت » مرتفع گردد



کانال تلگرام عصر جهان


|
Iran
|
1399/04/13 11:10
  +0

  -0
پاسخ
این جاده زیر سازیش ضعیف بود دوسال نیست که اسفالت شده نظارت دربهمئی بسیار ضعیف هست یه سری هم به زیرساری تنگ ماغر بزنید

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*