اخبار عمومی
اعلام وصول 2
300961
تاریخ انتشار: 1399/04/18 02:05
در گفتگوی زنده تصویری بررسی خواهد شد؛
در پنجمین ماه مبارزه با کرونا در کشورمان، به رغم مقابله تمام عیار و جان فشانی‌های فراوان، به شرایطی رسیده ایم که می‌توان گفت دورترین فاصله را با شعار «#کرونا_را_شکست_میدهیم» داریم.

پایگاه خبری عصرجهان- در شبانه روز اخیر بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ در کشورمان به ثبت رسید. عددی که هرگز تصورش را نمی‌کردیم؛ از دست دادن دویست بیمار، تنها در ۲۴ ساعت. یعنی هر ساعت بیش از ۸ جان باخته و هر ۱۳ دقیقه یک مرگ!
 
درباره رویدادی سخن می‌گویم که مدت زیادی از شناسایی آن نمی‌گذرد، اما با سرعت چشمگیری خود را به سراسر گیتی تحمل کرده و هنوز خیال از پا افتادن ندارد. بحرانی فراگیر و گسترده این که در کشورمان به نسبت بسیاری از کشور‌ها در ابعاد محدودتری بروز و نمود یافته بود.
 
البته درباره عواملی که منجر به کاهش آسیب‌های کرونا در کشورمان شد حرف و حدیث بسیار است، اما آنچه فعلا اهمیت دارد این است که ظاهرا بسیاری از موانع در راه شیوع ویروس در ایران برداشته شده است. این را آمار‌هایی نشان می‌دهد حکایت از افزایش روزافزون شمار مبتلایان و جانباختگان دارد.
 
اما به راستی چرا؟ چرا بحرانی که تا آستانه مهار پیش رفته بود به یکباره در ابعاد بزرگ بازگشته، قدرت نمایی می‌کند و توانسته بار دیگر خود را به کانون افکار عمومی تبدیل نماید؟ آیا این بازگشت نتیجه شتابزدگی در بازگشایی‌ها یا رها کردن نظارت در امر اجرای پروتکل هاست یا همانگونه که وزیر بهداشت گفته، نتیجه قصور و کوتاهی مردم؟!
 
آیا واقعا کرونا اوج گرفته، چون مردم به تمنا‌های وزیر بی توجهی و کم توجهی نشان داده اند یا اساسا مهار چنین بحرانی به تدابیر ورای خواهش و تمنا نیاز داشته که در اتخاذ و اجرایشان قصور صورت گرفته است؟ تدابیری مانند توزیع ماسک رایگان و الزام به استفاده از آنها؟
 
آیا عمل نکردن مسیولان به وعده هایشان در خصوص بازگشت محدودیت‌ها در صورت اوج گیری بیماری و حرکت در مسیر عکس بازگشایی‌ها در بروز بحران این روز‌ها و افزایش آمار تاثیری نداشته است؟ براستی با چنین وضعیتی اگر موج دوم شیوع ویروس از راه برسد اوضاع چگونه خواهد شد؟
 
این‌ها بخشی از پرسش‌ها و ابهاماتی هستند که احتمالاً در ذهن بسیاری مان نقش بسته و تلاش برای یافتن پاسخشان کمتر به نتیجه می‌رسد. سوالاتی که قصد داریم در گفتگویی ویژه با یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی طرح کرده و پاسخ را به صورت زنده با شما به اشتراک بگذاریم؛ گفتگوی ویژه تصویری با دکتر روح الامینی، نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم.

منبع:تابناک



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*