اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301013
تاریخ انتشار: 1399/04/26 11:15
افزایش موجودی حسابم به 60 تا 70 میلیارد پس از 40 روز تبلیغ/از 4 نفر پول می گرفتم به یک نفر وام می دادم/23 نفر لیدر داشتم/حسابم کسری دارد/سه باب منزل خریدم، به ارزش 2 میلیارد تومان

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان؛ مشکل صندوق داران وام خانگی رامهرمزی اکنون به یکی از معضلات تبدیل شده است به گونه ای که چندین استان درگیری این عملیات غیر رسمی بانکی شد و کار به جائی رسیده است که تعدادی از این صندوق داران که تحت عنوان (صندوق های خانگی) فعالیت می کردند بازداشت شدند
خبرنگار ما در برابر یکی از خانم های صندوق دار وام خانگی که در بازداشتگاه به سر می برد به گفتگو نشست. این خانم عمیقأ پشیمان بود و از مسیری که به یکباره در آن قرار گرفت شکوه و گلایه کرد و به سئوالاتی مانند مقدار دارایی و موجودی حساب تان چقدر است؟فرمول پرداخت وام هایتان چگونه بود؟*چه مقدار به آشنایان و بستگان وام داده اید؟آیا توان باز پرداخت پول پیش مردم را دارید؟ پاسخ دادند

مشروح گفتگو به شرح زیر است:

========

 *بخش اول*

🔹از سال 89 در یک مغازه معمولی پوشاک کار می کردم، چند سال پیش در صندوق های خانگی به صورت قرعه کشی بین 40 نفر، طبق روال همه صندوق های خانگی فعالیت محدود داشتم تا اینکه 28 بهمن سال گذشته مانند سایرین وارد فاز جدید صندوق داری شدم.

🔹 صندوق را که آغاز کردم پس از 40 روز تبلیغ نزدیک به سه هزار عضو جمع کردم و مبلغی حدود 60_70 میلیارد جمع شد، بلافاصله به واریز و پرداخت وام شروع کردم، طی این مدت به بیش از 500 نفر معادل 35 میلیارد تومان وام داده ام.

🔹 بنده 23 نفر لیدر داشتم و از طریق آنها عضوگیری انجام می شد. اکثریت اعضای اینجانب از طریق لیدرها وارد صندوق شده اند.

🔹 این اواخر تصور کردم که این کار عاقبت ندارد و روی دوشم سنگینی می کند، به همین خاطر خودم را به آقای قنبری فرماندار شهر معرفی کردم با آنکه آن زمان هنوز حساب های من مسدود نشده بود اما احساس کردم این مسیر بیراهه است.
========

*بخش دوم*

🔹این خانم در ادامه گفتگو گفت؛ موجودی حسابم هم اکنون 22میلیارد است، و هر روز مردم به حسابم قسط واریز می کنند اما باز هم حسابم کسری دارد و نمی توان پول پیش مردم را کامل پرداخت کنم

🔹 روز اول از خودم هیچ سرمایه ای نداشتم، فقط به 10 نفر از آشنایان و بستگانم وام داده ام و علی رغم شایعات هیچ کسی پول های من را نبرده و یا فرار نکرده است.

🔹 بیشترین مبلغ وامی که پرداخت کردم 100 میلیون بود اما شاید فردی سه وام 100 میلیون داشت و مجموعا 300 میلیون برای ایشان واریز کرده باشم.
=========۰

 *بخش سوم*

🔹 بنده همینجا اعلام میکنم که از ایجاد صندوق بسیار پشیمانم چون خیلی آه مردم پشت سر بنده و خانواده ام است. توصیه میکنم سایر صندوق ها نیز جمع شوند چرا که عاقبت خوبی ندارد، پول 4 نفر را می گرفتم و به یک نفر وام پرداخت می کردم، همین مسئله باعث بالا آوردن بدهی می شود، در این روش وقتی به یک نفر وام پرداخت می کنی طبیعتأ به 4 نفر بدهکار می شوی.

🔹 پس از سخنان دادستان محترم طی این مدت اخیر مبلغ 3 میلیارد تومان از طرف مردمی که وام گرفته بودند برگشت داده شد.
========

*بخش پایانی*

🔹 در این چند ماه فعالیت سه خانه خریدم به ارزش 2 میلیارد تومان، هر کدام به ترتیب 750_700_650 میلیون تومان. دارایی دیگری ندارم.
🔹 آنقدر کار ما بی نظم بود که نمی دانستیم چه کسی قسط داده یا نداده یا چه کسی وام گرفته یا نگرفته! کار از دستم در رفت و دیگر توان کنترل آن را نداشتم.
🔹از مسئولین محترم بابت ورود شان به ماجرای صندوق های خانگی تشکر میکنم چون حقیقتأ ما مردم را دور میزدیم.
منبع:افق رامهرمز



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*