اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301071
تاریخ انتشار: 1399/05/03 15:21
انصاف‌نیوز گفت: «علت دستگیری ایشان به هیچ‌وجه ارتباط با روح الله زم و آمدنیوز نبوده، از هر رسانه‌ای یا شخصی که این خبر را منتشر کرده باشد شکایت خواهیم کرد.»

پایگاه خبری عصرجهان- عبدالله پور درتوضیح پرونده‌ی داوری گفت: «در مورد آقای عبدالرضا داوری در همان روز اول اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ بازداشت شدند و در همان شب برخی از رسانه‌های معلوم الحال اعلام کردند علت دستگیری ایشان ارتباط با روح الله زم بوده. آقای عبدالرضا داوری چهار و نیم ماه یعنی ۱۳۵ روز در بازداشت بودند که ۶۱ روز آن را در انفرادی گذراندند. تمامی اتهامات ایشان مربوط به موضع‌گیری‌های سیاسی ایشان در رسانه‌هاست. اتهام اجتماع و تبانی مربوط به توییت‌های ایشان بود، که طی آن عقاید خود را در مورد دخالت دادن بیشتر مردم در تصمیم‌گیری‌ها مطرح کرده بودند که این موضوعات تحت عنوان اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق اشاعه پروژه مشروطیت تعبیر شده که البته جای دفاع فراوان دارد.



اتهام تبلیغ علیه نظام هم درباره‌ی مصاحبه ایشان با آقای محمد سرافراز در برنامه اتاق شیشه‌ای بود که این اتهام هم با توجه به اینکه خود آقای سرافراز بخاطر این اظهارات تحت تعقیب قرار نگرفته و اساساٌ جرم بودن آن اظهارات ثابت نشده، جای بحث دارد و اتهام نشر اکاذیب هم درباره‌ی بازنشر نامه سال ۹۶ آقای دکتر احمدی نژاد به رهبری است که در آن نامه ضمن تبیین وضعیت موجود کشور پیشنهاد انتخابات زودرس جهت برون رفت از مشکلات را مطرح کرده بودند و رسانه‌های دیگر هم آن را منتشر نمودند که این اتهام هم جای دفاع فراوان دارد.

خبری که در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد مبنی بر اینکه آقای عبدالرضا داوری از اتهام ارتباط با روح الله زم تبرئه شده اشتباه است؛ چراکه تبرئه در مواردی بکار می‌رود که اتهامی متوجه متهم باشد و پس از احراز بیگناهی وی توسط دادگاه، تصمیم اتخاذ شده تحت عنوان تبرئه یا برائت تلقی می‌شود در حالیکه اساساٌ چنین اتهامی مطرح نبوده که تبرئه شوند یا نشوند.

متاسفانه بلافاصله پس از بازداشت آقای داوری ، برخی رسانه‌های معلوم الحال ،جهت تخریب ایشان و جناح منتسب به ایشان چنین دروغ بزرگی را منتشر کردند و خانواده و دوستان ایشان را نگران کردند. مگر آنان ریس سازمان اطلاعات سپاه بودند که ظرف دو ساعت متوجه شدند علت بازداشت ارتباط با روح ا… زم بود؟ می‌خواستند یک موج رسانه‌ای غیر اخلاقی درست کنند و موفق هم شدند و چندین ماه خانواده‌ی آقای داوری رنج کشیدند. از هر رسانه‌ای که این شائبه را‌ مطرح کردند شکایت خواهیم کرد از جمله روزنامه شرق که در صفحه اول خود با انتخاب تیتر و عکس آقای داوری علت بازداشت را ارتباط با زم قلمداد کرد.»

او ادامه داد: «مدتی قبل پرونده از دادسرا به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع شده و هفته قبل هم یک جلسه از دادگاه برگزار شد که چون مطالعه پرونده تمام نشده بود تقاضای تجدید وقت کردیم که مورد موافقت ریاست دادگاه نیز قرار گرفت. آقای داوری در مرحله دادسرا و تحقیقات مقدماتی وکیلی نداشتند و بنده در مرحله‌ی دادگاه اعلام وکالت کردم و مشکلی هم برای مطالعه پرونده نداشته و در این مورد همکاری لازم توسط دادگاه وجود داشته است.»

او در پایان گفت: «فعلا تاریخ بعدی دادگاه مشخص نیست، آقای عبدالرضاداوری هم با قرار ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شدند. ضابط پرونده اطلاعات سپاه است و طبق اظهارات آقای داوری، رفتارهای ضابطان در طول تحقیقات محترمانه بوده است.»

عبدالرضا داوری از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق در آبان‌ماه سال ۹۸ بازداشت شد؛ داوری پیش از این در خرداد ماه سال ۹۶ برای تحمل حبس به مدت ۳ سال بازداشت شد، اما سرانجام در شهریور ماه سال ۹۷ و پس از نقض حکم صادر شده از سوی دیوان عالی کشور آزاد شد.


منبع: انصاف‌نیوز



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*