اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301086
تاریخ انتشار: 1399/05/05 02:43
327 نفرخانم و تعداد 391 نفر آقا در سطح شهرستان گچساران به کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش پیگاه خبری عصرجهان، سرپرست شبکه بهداشت و در مان گچساران گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تا روز گذشته تعداد718 فرد مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان شناسایی شده که از این تعداد 206 نفر کارمند بوده است و در خبری دیگر به نقل از هادی فتاحی اصل  فرماندار چرام در نشست شورای سلامت گفته شده: پیشبینی این بوده که خانم‌ها کمتر به این بیماری مبتلا شوند اما متاسفانه می‌بینیم در شهرستان چرام موارد مثبت بیشتر مربوط به خانم‌ها بوده که نیاز است برنامه‌های آموزشی برای آنان صورت گیرد.
206 کارمند گچسارانی به کرونا مبتلا شدند
سرپرست شبکه بهداشت و در مان گچساران گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تا روز گذشته تعداد718 فرد مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان شناسایی شده که از این تعداد 206 نفر کارمند بوده است.
آرین غلامیان روز شنبه ( 4 مرداد ماه 99) به شرایط گچساران به لحاظ مبتلا به کرونا اشاره و اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا  در اسفندماه سال گذشته تا روز گذشته تعداد 718 مورد از نظر ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان مثبت اعلام شده است.
 وی ادامه داد: از مجموع این تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا 327 نفرخانم  و تعداد 391 نفر آقا  در سطح شهرستان گچساران به این ویروس مبتلا شده اند.


آرین غلامیان سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران عنوان کرد: از مجموع 718  فرد مبتلا به ویروس کرونا تعداد61  نفر در مناطق  روستایی و تعداد 657 بیمار مبتلا به کرونا در سطح شهر شناسایی شده‌اند.
وی ادامه داد: همچنین از مجموع 718 فرد مبتلا به ویروس کرونا تعداد 206 نفر کارمند بوده است.
غلامیان  با بیان اینکه هم اکنون 31بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید رجایی بستری است، گفت:  تعداد 27 بیمار در بخش کرونا 1و2  بستری و تعداد چهار بیمار در بخش آی. سی. یو  بستری هستند.
سرپرست شبکه بهداشت و در مان گچساران ادامه داد: همچنی در بیمارستان نفت گچساران  تعداد 15 بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان نفت گچساران بستری هستند که از مجموع این 15 بیمار بستری در نفت 8 بیمار قطعی مثبت است.
وی عنوان کرد: در حال حاضر چهار بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بخش آی.سی.یو بیمارستان شهید رجایی بستری هستند که حال عمومی آنها رضایت بخش است.
 غلامیان خاطرنشان کرد: با توجه به سیر صعودی افراد مبتلا به ویروس کرونا تعداد 58 تخت بستری برای بیماران کرونایی پیش بینی شده که از این تعداد تخت بستری 48 تخت در بیمارستان شهید رجایی و 10 تخت بستری در بیمارستان بی بی حکیمه در نظر گرفته شده است.
بانوان چرام رکودار مبتلا به کرونا / زباله‌های عفونی چرام در گچساران سوخته می‌شود
حسن هدایت نیا رییس شبکه بهداشت و درمان چرام در نشست شورای سلامت چرام مطرح کرد:بیماری کرونا در حال حاضر در چرام کنترل شده است و نیاز به همکاری بین بخشی و همه مردم و نهادها داریم
رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام ظهر امروز (4 مرداد ماه 99) در نشست شورای سلامت چرام با اشاره به این مطلب که در حال حاضر این بیماری در چرام کنترل شده است، عنوان داشت: در این چند روز آمار خوشبختانه صفر بوده و مورد خاصی نداریم، موارد مثبتی که داریم جدید نیستند بلکه از همان موردهای قبل هستند و در حال حاضر شهرستان چرام در وضعیت خوبی قرار دارد.
جامعه، پس از پایان کرونا
وی، افزود: حوزه ما حوزه نظارتی است و در بحث تجمعاتی مثل مراسم‌های عزاداری نیاز هست نیروهای قضایی، نظامی و انتظامی همکاری بیشتری با ما داشته باشند چرا که از جنبه قهریه برخوردار نیستیم که بتوانیم از برگزاری مراسمات جلوگیری کنیم.
هدایت نیا، ادامه داد: ممکن است موردی مشاهده شود که تست کرونا آن مثبت بوده اما شرایط قرنطینه را رعایت نکند و افراد دیگر را آلوده کند که انتظار است در این راستا دوستان قهریه وارد عمل شده و همکاری کنند.
این مسئول با تاکید بر این مطلب که فلسفه شورای سلامت، همکاری بین بخشی است، گفت: خوشبختانه این همکاری در بحث کرونا بیشتر شده و امیدواریم که نقش سازمان‌ها در برچیده شدن این ویروس همچنان پررنگ باقی بماند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مصوبات شورای سلامت و با بیان اینکه یا نباید مصوبه‌ای مصوب بکنیم یا اگر مصوب کردیم باید ضمانت اجرایی داشته باشد، ابراز کرد: نیمی از ارباب رجوع‌های ما مدیران ادارات هستند که از ما انتظار تهیه ماسک دارند در صورتی خود ما در خصوص مایحتاج نیروهای حوزه سلامت که در خط جبهه قرار دارند، در مضیقه هستیم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام در بخش بعدی از صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: زباله‌های عفونی باید به شهرستان گچساران انتقال داده شوند چرا که ما زباله سوز نداریم، از دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در این خصوص انتظار همکاری داریم.
وی بر جمع آوری بنرهای فوتی تاکید داشت و تصریح کرد: دستگاه‌ها فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، در خصوص نمونه گیری کرونا که در مرکز شهرستان چرام انجام می‌گیرد خود یکی از دلایلی است که آلوده شدن دیگر افراد را ممکن است در پی داشته باشد، محیط، محیطی است که همه بیماران مراجعه می‌کنند و پیشنهاد ما این است که مکان جدا و جدیدی جهت نمونه گیری در نظر بگیریم.
هدایت نیا در ادامه به راه اندازی مرکز خدمات جامع القچین سفلی اشاره و اظهار کرد: حدود ۶ خانه بهداشت، القچین سفلی، القچین علیا، بردیان، تمبی، بلدان و شیخ حسین را با جمعیت بالغ بر ۶ هزار نفر تحت پوشش قرار می‌دهد.

بانوان رکودار در ابتلا به کرونا
فرماندار چرام در این نشست، گفت: پیشبینی این بوده که خانم‌ها کمتر به این بیماری مبتلا شوند اما متاسفانه می‌بینیم در شهرستان چرام موارد مثبت بیشتر مربوط به خانم‌ها بوده که نیاز است برنامه‌های آموزشی برای آنان صورت گیرد.
 هادی فتاحی اصل  با بیان اینکه چرام تنها شهرستانی است که ویروس کرونا به روستاهای آن سرایت نکرد، اظهار کرد: علی رغم تمام ارتباطاتی که وجود دارد، روستاها از لحاظ مکانی سالم هستند و خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی در روستاهای ما به وجود نیامده است.
فرماندار چرام عنوان داشت: بیماری کرونا ویروس در سطح جهان هنوز مهار نشده و با وجود تلاش همه کشورها اعم از توسعه یافته و در حال توسعه نتوانسته‌اند این ویروس را به صورت دقیق بشناسند.
وی با بیان اینکه دغدغه این بیماری در سطح استان و شهرستان ما وجود دارد، گفت: روند این بیماری طولانی و فرسایشی شد و ما نمی‌توانیم زندگی مردم را تعطیل کنیم اما می‌توانیم در جاهایی که امکان تعطیل شدن هست و ضرر و زیان کمتری دارد یعنی ضرورت زندگی به آن وصل نیست، جهت جلوگیری از شیوع این ویروس تعطیل کنیم.
فتاحی اصل با اشاره به ناشناخته بودن این ویروس و عامل آن، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها راه پیشگیری که مشترک بین همه بیماری‌هاست عدم ارتباطات و استفاده از ماسک، جلوگیری از جمعیت به صورت تردد است.


فتاحی اصل فرماندار شهرستان چرام
وی ابراز کرد: در همه دستگاه‌ها، استفاده از ماسک برای مدیران، کارکنان و ارباب رجوع ضروری و اجباری است، تلاش کنیم فرهنگسازی شود تا مردم بپذیرند کرونا بیماری خطرناکی است و ماسک زدن تنها راهی است که فعلاً شناخته شده است.
این مسئول با اشاره به این مطلب که هر برنامه‌ای که باعث تجمع شود، خطرساز است، گفت: متاسفانه آنگونه که انتظار داریم مردم رعایت نمی‌کنند، یک سری جوانب دست مردم و یک سری دست مسئولان است، جاهایی که وظیفه مسئولان بوده ما 100 درصد اجرا کردیم، مساجد و حسینیه‌ها را تعطیل کردیم.
وی ادامه داد: گاهی مشکلاتی که در شیوع کرونا برای ما به وجود آمد برگزاری مراسم در منازل بود که معضل بزرگی است و در شورای تأمین هم مصوب کردیم اجازه کفن و دفن برای انجام مراسمات جز با هماهنگی ستاد کرونا به کسی داده نشود و تمام قبرستان‌ها تعطیل باشند.
مسئول ارشد اجرایی شهرستان چرام با دکر این مطلب که تنها شهرستانی که تاکنون هم مکانهای گردشگری و هم اماکن ورزشی آن تعطیل بوده چرام است، تصریح کرد: علیرغم مشکلات جغرافیایی که این شهرستان دارد و وابسته به کهگیلویه و گچساران است، کرونا ویروس تحت کنترل بوده که به دلیل همکاری دستگاه‌های شهرستان است.
فتاحی اصل در خصوص اماکن ورزشی نیز، متذکر شد: ورزش برای سلامتی است، اینکه یک درصد احتمال داشته باشد ورزشگاه‌ها را باز کنیم و یک نفر مشکل ناسلامتی برایش به وجود بیاید به آن سلامتی ورزش نمی‌ارزد.
وی، گفت: در خصوص کنکور سراسری نیز، یکی از برنامه‌هایی است که اجباراً باید انجام شود و با توجه به حساسیتی که در سطح کشور دارد امکان کنسل کردن نیست، تمام دستگاه‌های خدمات رسان باید در این راستا آمادگی همکاری را داشته باشند.
این مسئول با اشاره به این مطلب که بدون هماهنگی با ستاد کرونا هیچ عقدی در چرام نباید صورت بگیرد، اظهار کرد: پیشبینی این بوده که خانم‌ها کمتر به این بیماری مبتلا شوند اما متاسفانه می‌بینیم در شهرستان چرام موارد مثبت بیشتر مربوط به خانم‌ها بوده که نیاز است برنامه‌های آموزشی برای آنان صورت گیرد(کبنا)



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*