اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301095
تاریخ انتشار: 1399/05/07 17:26
"از شمار چشم یک تن کم؛ وزشمار خرد هزاران بیش"

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، دکتر بهاء الدین حزبيئ مدرس دانشگاه، نویسنده، مولف، دبیر دبیرستان های اهواز و سرگروه عربی آموزش و پرورش استان خوزستان پس چند روز ابتلاء به بیماری کرونا و بستری در بخش مراقبت های ویژه، روز دوشنبه ۶ مردادماه جان به جان آفرین تسلیم و دار فانی را وداع گفت

این ۻایعه دردناک تالم جامعه فرهنگی را در پی داشت و فرهنگیان در رثایش یادداشت نوشتند و مدیران آموزش و پرورش پیام تسلیت صادر کردند

حامد حیدری در رثای این بزرگمرد نوشت ✒️

 

" از شمار چشم یک تن کم وزشمار خرد هزاران بیش"

 

وقتی برای اولین بار دیدمت، تو را ندیدم، روح متبلور انسانیت و اخلاق و بلندمنشی را دیدم که در کالبد جذاب و دلنشینی خانه کرده بود که چشم را خیره می کرد و دل را به جذبه باطن درمی نوردید. اینجاست که حس دیرآشنایی با تک ضربه های غبطه به سراغ می آید و آهنگی درونی به تمام دست و زبان و توانت فرمان می راند تا به او بپیوندی و او را به تمامیت خویش دریابی.

و دیدمت و در گفتار نغزت خویش را گستردم و تازه به کوچه پس کوچه های اندیشه ات راه می یافتم و دغدغه ها و تعهد درونی ات را در جامه تلاش خستگی ناپذیر تحسین می کردم که اعجاب، مرا به پرده تحیر و حسرت دیگری میهمان کردی!

...امشب و در اوج ناباوری، تصویر نازنین تو را دیدم که به سرعت عجیبی در نمایه های مجازی دوستان و همکاران جای می گیرد و تکثیر می شود. چه خبری می توانست پشت بند این تبلور باشد؟

باورم را به تمام جمله های مثبت ذهنم تطهیر کردم تا نباشد که حتی لحظه ای به چیزی غیر بودن با شکوهت فکر کند و چه تلاش عبثی! 

" مرگ تورا چو داد گردون خبرم

خبرت نیست که یکباره چه آمد به سرم

کاش با قیمت جان، عمر تو می شد ممکن/ تا دهم جانی و از بهر توعمری بخرم"

خبر تکذیب شد!

طبیعت و ذات انسان در همچین حوادثی تمایل به انکار دارد حدود شصت دقیقه در برزخ بودیم و بین امید و ناامیدی، بین واقعیت و انکار. چه گذشت خدا میداند. 

امّا گویا دست آسمان برنده تر از زمین بود تا روح بزرگش را برباید و کالبدش را به یادگار به زمین واگذارد.

ناخوداگاه تسلیم تقدیر خداوند شدم و به ادبیات پناه بردم:

" باز این قصه تکراری گلبرک و خزان/شرح حالی است برای تو که بی تکراری / دلبری کردی و دلدار تو را با خود برد / این بود عاقبت نیکی و خوش کرداری..."

 

"قصد ما رسیدن است 

دیر و زود چه فرق می کند 

شمع اگر چه ایستاده رفت 

ولی تکه های مانده اش 

باز می تواند آتشی به پا کند 

 

نخی شو بهر قامتش 

بسوز 

تا تداوم رسالتش"

روحش شاد یادش گرامی🌹

برچسب ها:
حامد حیدری ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


زينب رضايي
|
Iran
|
1399/05/07 23:59
  +0

  -0
پاسخ
♦ ﴿ كُلُّ مَنْ عَلَيْهَا فَانٍ * وَيَبْقَى وَجْهُ رَبِّكَ ذُو الْجَلَالِ وَالْإِكْرَامِ ﴾ [الرحمن: 26 ،27]
♦ ﴿ الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا وَهُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُورُ ﴾ [الملك: ،بقاي عمر شما برادر خوبم ، وجامعه فرهنگي، تنتون سالم ، 😞😔


ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*