اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301105
تاریخ انتشار: 1399/05/13 00:26
وزارت خارجه آمریکا در واکنش به دستگیری سرکرده گروه تروریستی «تندر»، از ایران خواست تا به قوانین بین المللی پایبند باشد!

به گزارش پایگاه خبری عصر جهان،  وزارت خارجه آمریکا در اظهارنظری مداخله جویانه در واکنش به دستگیری سرکرده گروه تروریستی «تندر» از سوی ایران، از جمهوری اسلامی خواست تا به معیار‌های قوانین بین المللی احترام بگذارد!
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد: «ما اطلاعات مربوط به بازداشت شارمهد را دریافت کردیم. او رهبر «انجمن پادشاهی ایران» که به گروه تندر معروف است، بود که با هدف سرنگونی نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کرد.»
این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعاهایش جمهوری اسلامی را به داشتن سوابق درازمدت در بازداشت ایرانی‌ها و خارجی‌ها بر اساس اتهامات نادرست متهم کرد.
او در ادامه اظهارنظر مداخله جویانه خود افزود: از ایران می‌خواهیم که تا حد ممکن شفافیت بیشتری را به خرج داده و به شاخص‌های قوانین بین‌المللی پایبند باشد.
این در حالیست که وزارت خارجه ایران از دولت آمریکا برای میزبانی از شارمهد و نیز حمایت از گروهی از تروریست‌هایی که عملیات مخرب در داخل کشور صورت داده‌اند، انتقاد کرده است.
وزارت اطلاعات ایران روز شنبه خبر دستگیری جمشید شارمهد، سرکرده گروه تروریستی تندر را اعلام کرد. جمشید شارمهد سرکرده گروه تروریستی تندر که از آمریکا عملیات مسلحانه و خرابکارانه در ایران را هدایت می‌کرد در عملیاتی پیچیده، اسیر دستان قدرتمند سربازان گمنام امام زمان (عج) شد.
شارمهد در سال ۱۳۸۷ عملیات انفجار در حسینیه سیدالشهدای شیراز را طراحی و هدایت کرده بود. در آن اقدام تروریستی، ۱۴ نفر شهید و ۲۱۵ نفر از عزاداران حسینی مجروح شدند.

م/باشگاه خبرنگاران



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*