اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301113
تاریخ انتشار: 1399/05/13 01:08
آیا پرویز فتاح نامزد نهایی اصولگرایان در 1400 است؟ آیا شانس او از دیگر رقبا بیشتر است و 9 ماه مانده به انتخابات بر سر او اجماعی رخ داده است؟

روزنامه اعتماد درباره انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده نوشت: اگر در انتخابات ۹۲ بحث كانديداي ائتلافي مطرح بود و تا سال ۹۶ نيز اصلاح‌طلبان از اين ايده دفاع مي‌كردند اما در حال حاضر فضاي سياسي موجود تكرار اين ايده را نمي‌طلبد. از همين‌رو بسياري از گزينه‌هاي ائتلافي چون علي لاريجاني يا علي‌اكبر ناطق‌نوري از فهرست نيمه‌كاره اصلاح‌طلبان خط خواهد خورد. در اين شرايط اما بعيد است كه اصولگرايان نيز سراغ اين دو گزينه بروند؛ كما اينكه حسين‌الله‌كرم در مصاحبه‌اي تاكيد كرده ناطق‌نوري تمايلي به تداوم فعاليت سياسي ندارد. از سويي علي لاريجاني نيز مدت‌هاست كه گزينه مقبول اصولگرايان نيست. البته اين شرايط براي اصلاح‌طلبان سخت‌تر از اصولگراياني است كه از يك انتخابات تاريخي به لحاظ كمترين ميزان مشاركت، پيروز خارج شدند و مجلس را قبضه كردند.



شرق هم نوشت: آیا پرویز فتاح نامزد نهایی اصولگرایان در 1400 است؟ آیا شانس او از دیگر رقبا بیشتر است و 9 ماه مانده به انتخابات بر سر او اجماعی رخ داده است؟

برخی چهره‌های رسانه‌ای هم مدعی شده‌اند جبهه پایداری به دستور صادق محصولی، وزیر احمدی‌نژاد، کمپین حمایت از فتاح راه انداخته و این به معنی ...{کنار گذاشتن} ضرغامی و جلیلی از دور بازی انتخابات است. فتاح یکی از چهره‌های نزدیک به صادق محصولی، وزیر رفاه و تأمین اجتماعی دولت احمدی‌نژاد و دوست صمیمی رئیس دولت دهم به شمار می‌رود. چنانچه فتاح خود درباره ارتباطش با محصولی گفته است: «صادق محصولی دوست صمیمی ما هستند و از قدیم بودند. همشهری ما هستند. رابطه ما همان دوستی است؛ اما ایشان دنبال کارهای خودشان هستند».

در ماجرای فتاح به‌وضوح بر نقش جبهه پایداری تأکید می‌شود؛ درحالی‌که سؤال این است که آیا این جبهه به محور برنامه‌ریز جریان اصولگرایی بدل شده؟ درست است که در بزنگاه، اصولگرایان مجبور به باج‌دهی به پایداری‌ها شده‌اند که به زیاده‌خواهی و بازی‌برهم‌زنی شهره‌اند؛ اما در رخدادی مانند انتخاب نامزد نهایی رئیس‌جمهوری، طیف پایداری تک‌خال بازی نیست و در بهترین حالت حامی گزینه‌ای است که می‌داند نظر مثبتی در برخی مراکز قدرت روی آن وجود دارد.

منبع:الف



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*