اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301115
تاریخ انتشار: 1399/05/13 01:19
انبارلویی در پاسخ به این که رویکرد اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ چه خواهد بود، خاطرنشان کرد: به هر حال، اصولگرایان در وضعیت فعلی به فکر این هستند که یک رئیس‌جمهور جوان و یک دولت جوانی را در سال ۱۴۰۰ بر سر کار بیاورند که بتواند پاسخگوی مطالبات معیشتی مردم باشد.

«سیدابراهیم رییسی، محمدباقر قالیباف، محسن رضایی، سعید جلیلی، پرویز فتاح، علیرضا زاکانی، مهرداد بذرپاش، علی نیکزاد و محمد قمی»، چهره‌هایی هستند که گفته می‌شود، خروجی جلسات تصمیم گیری بخشی از اصولگرایان در «شاجا» (شورای ائتلاف جریان ارزشی انقلاب) به منظور کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در سال ۱۴۰۰ هستند؛ هرچند برخی افراد دیگر را هم برخی گروه‌های دیگر جریان اصولگرایان مورد بررسی قرار داده اند.

به گزارش تابناک؛ ده ماه دیگر به موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در دوره سیزدهم بیشتر زمان باقی نیست و اصولگرایان که انتخابات مجلس یازدهم را با نتیجه قاطعی از رقیب خود یعنی اصلاح طلبان برده اند، اکنون به دنبال تکمیل پیروزی خود با غلبه بر رقیب در انتخابات ۱۴۰۰ هستند؛ از این روی، با جدیت و امیدواری زیاد رایزنی‌های اصولگرایان برای رسیدن به یک کاندیدای قابل و توانمند دنبال می‌شود.


۹ گزینه اصولگرایان برای ریاست جمهوری

«شورای ائتلاف جریان ارزشی انقلاب» یا «شاجا» که یکی از جریانات اصولگرای پیگیر انتخابات ریاست جمهوری است، از بررسی چهره‌هایی نظیر «سیدابراهیم رییسی، محمدباقر قالیباف، محسن رضایی، سعید جلیلی، پرویز فتاح، علیرضا زاکانی، مهرداد بذرپاش، علی نیکزاد و محمد قمی» سخن به میان آورده است تا استمزاجی در این زمینه در بین سیاسیون و مردم صورت بگیرد و میزان اقبال به این کاندیدا‌ها مشخص شود.
برخی چهره‌های سیاسی و کارشناسان مطرح کردن نام افراد در معرض کاندیداتوری در جریان اصولگرایی را رویکرد خوبی می‌دانند که می‌تواند میزان اقبال جامعه و سیاسیون و جریانات را به این افراد مشخص کند و از طرفی منجر به تصمیم گیری بهتر از سوی اصولگرایان در ارتباط با کاندیدا‌های مطرح این طیف در اتخابات ریاست جمهوری سال آینده بشود.


مطرح کردن اسامی کاندیدا‌های اصولگرا رویکرد خوبی است

در همین زمینه، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی «تابناک» نظر خود را پیرامون مطرح شدن نام چهره‌های اصولگرای در معرض کاندیداتوری اینگونه بیان کرده است: طرح اسامی برخی از افراد برای انتخابات ۱۴۰۰ از سوی اصولگرایان رویکرد قابلی قبولی است که می‌تواند زمینه موفقیت اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری را بهتر فراهم کند.
«محمدکاظم انبارلویی» فعال سیاسی اصولگرا درباره طرح برخی از اسامی به عنوان گزینه‌های اصولگرایان برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ اظهار کرد: در ابتدا باید بگویم هیچ جلسه‌ای در ائتلاف اصولگرایان و نهاد‌های اصلی این طیف درباره انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار نشده است و در حال حاضر مباحثی در این راستا در راس مجموعه اصولگرایان مطرح نیست.

وی درباره دلیل مطرح شدن نام برخی گزینه‌ها از جمله ۸ چهره‌ای که اخیرا نامشان در یکی از رسانه‌ها عنوان شده، افزود: گمانه زنی‌هایی که اخیرا درباره برخی از اسامی مطرح می‌شود، مربوط به برخی تشکل‌های اصولگراست و از نظر من شیوه بدی هم نیست.


با طرح اسامی کاندیدا‌ها می‌توان فهمید مردم چه کسی را می‌پسندند


این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: این گروه‌ها و تشکل‌های اصولگر‌ها این اسامی و گمانه‌زنی‌ها را مطرح می‌کنند تا ببینند این رویکرد چه بازتابی در محافل درون اصولگرایی و بیرون اصولگرایی پدید می آورد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به اینکه اصولگرایان با طرح این اسامی به دنبال انجام نظرسنجی در بین مردم هستند، تاکید کرد: قطعا همین است و اصولگرایان می‌خواهند بدانند نظر مردم و گروه‌هایی که دست اندرکار و تصمیم گیر درباره انتخابات آینده هستند، درباره این افراد و گمانه زنی‌ها چیست.


دنبال یک رئیس جمهور و یک دولت جوان هستیم

انبارلویی در پاسخ به این که رویکرد اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ چه خواهد بود، خاطرنشان کرد: به هر حال، اصولگرایان در وضعیت فعلی به فکر این هستند که یک رئیس‌جمهور جوان و یک دولت جوانی را در سال ۱۴۰۰ بر سر کار بیاورند که بتواند پاسخگوی مطالبات معیشتی مردم باشد.
وی درباره اینکه آیا اصولگرایان با افرادی که اسامی شان به عنوان نامزد مطرح شده رایزنی کردند، گفت: بنده از این موضوع اطلاعی ندارم و باید از خود گروه‌هایی که این اسامی را مطرح می‌کنند، سوال کرد.
این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: درباره اینکه این دست حرکات مقبول جامعه روحانیت یا مدرسین است، بنده اطلاعی ندارم و باید از خود دوستان جامعتین در این باره سوال کرد؛ اما از نظر من، این حرکت مقبول بوده و سبب می‌شود تا اصولگرایان برآیندی را از انتخابات آینده داشته باشند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*