اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301121
تاریخ انتشار: 1399/05/13 21:17
برخی کارشناسان معتقد هستند محافظت از چشم‌ها در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر است.

به گزاربه گزارش پایگاه خبری عصر جهان؛ با اثبات اینکه ویروس کرونا می‌تواند از طریق بینی و دهان وارد بدن شود، پزشکان به زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی تاکید می‌کنند.


توماس استاینمن، سخنگوی بالینی آکادمی چشم پزشکی آمریکا، گفت: ممکن است افراد از طریق چشم هم به ویروس کرونا آلوده شوند.
سخنگوی بالینی آکادمی چشم پزشکی آمریکا ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی در اوایل ماه جاری تأیید کرد شواهدی وجود دارد که افراد در حال ابتلا به ویروس از قطرات شناور در هوا هستند و ویروس کرونا هوابرد است. یکی از راه‌هایی که این قطرات می‌توانند وارد بدن شوند از طریق چشم است. البته مسیری را که ویروس برای آلوده کردن بدن باید طی کند نیز در نظر بگیرید. ابتدا باید سطح چشم آلوده شود و از طریق اشک به بینی منتقل شود. از بینی نیز بتواند به دهان یا گلو و همچنین به مجاری هوایی و ریه‌ها سفر کند.
او افزود: طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، با لمس یک سطح آلوده و سپس لمس کردن چشم نیز ممکن است فرد به کرونا آلوده شود.
استاینمن گفت: احتمالاً آلوده شدن به ویروس از طریق چشم کمتر از دریافت آن از طریق بینی یا دهان است و پزشکان می‌توانند از التهاب چشم‌ها به آلودگی چشم پی ببرند که به چشم صورتی مشهور است، اما داشتن چشم صورتی لزوماً به معنای ابتلا به کرونا نیست.
سخنگوی بالینی آکادمی چشم پزشکی آمریکا بیان کرد: اگر واقعاً در برابر کرونا ویروس محافظت کامل می‌خواهید باید سطح مخاطی در بینی، دهان و همچنین مخاط چشم را کامل بپوشانید؛ بنابراین اگر عینک یا شیلد بهداشتی دارید، باید از آن استفاده کنید، اما به طور جهانی توصیه نمی‌شود. پوشش چشم حرکتی هوشمندانه برای افرادی است که به درستی نمی‌توانند فاصله اجتماعی را رعایت کنند یا کسانی که در محیط آلوده به کرونا ویروس هستند.
م/برنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*