اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301127
تاریخ انتشار: 1399/05/14 14:43
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت و به ۳۱۴ هزار و ۷۸۶ نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری عصر جهان، سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران، اظهار کرد: از دیروز تا امروز (سه شنبه، ۱۴ مرداد) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۷۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۶۰ نفر از آنها بستری شدند.
لاری افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۱۴ هزار و ۷۸۶ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۶۱۷ نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه تا کنون ۲۷۲ هزار و ۵۳۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.  ۴۱۳۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
او ادامه داد: تا کنون دو میلیون و ۵۶۰ هزار و ۳۷۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
لاری گفت: استانهای مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.
او ادامه داد: همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: در حال حاضر۱۷۰ شهرستان کشور در وضعیت قرمز و ۱۰۱ شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند.
او گفت: قرار نگرفتن استان و یا شهرستان خاصی در وضعیت قرمز و هشدار به منزله عدم وجود بیماری در آن منطقه نیست.
لاری یادآوری کرد: تمام کشور در حال حاضر آلوده به ویروس کروناست و امیدواریم با رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و شستشوی مداوم دست‌ها شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*