اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301129
تاریخ انتشار: 1399/05/15 00:16
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: انتظار می رود با توجه به اینکه ۳ شهرستان استان در وضعیت قرمز قرار دارند مردم بیش از گذشته نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کرده و از حضور در تجمعات خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، حسین کلانتری در نشست ستاد استانی مدیریت پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، اظهار داشت:  ۳ شهرستان است اکنون در وضعیت قرمز قرار دارند و باید بیش از گذشته بر روند رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان نظارت داشت.


کلانتری خواستار افزایش تیم‌ ها و ساعات بازرسی از صنوف و اماکن عمومی شد و گفت: کار از برخورد های گفتمانی ساده عبور کرده، کسی که پنج ماه است پیام را نگرفته و دستور العمل‌ ها را رعایت نمی‌ کند باید با او برخورد شود.
وی با بیان اینکه استان ما در وضعیت هشدار قرار دارد، بیان کرد: این وضعیت برای ما پیام دارد و آن این است که هر شهروندی که برای جان خود و هم‌ نوعانش ارزش قائل است باید به رعایت دستور العمل‌ های بهداشتی توجه بیشتری داشته باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، افزود: در صورتی می‌ توانیم امیدوار باشیم که شیب ابتلا به کرونا در استان نزولی شود و مرگ و میر کاهش ‌یابد که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان به مرز بالای 90 درصد برسد، اما هنوز به این آمار نرسیده‌ ایم.
وی با تاکید بر اینکه  ارزیابی میزان رعایت پروتکل‌ های بهداشتی در برخی صنوف از جمله میوه‌ فروشی‌ ها، پاساژها، بنگاه‌ های اتوموبیل، فروشگاه‌ های بزرگ و پایانه‌ ها در اولویت است، گفت: صنوفی که پروتکل‌ ها را رعایت می‌ کنند، باید تشویق شوند و آنهایی که عملکرد خوبی ندارند، پلمب شوند و در صورتی که با این صنوف برخورد نشود با متولیان امر برخورد می‌ کنیم.
وی از دستگاه‌های متولی خواست با حساسیت و جسارت بیشتر و بدون تعارف با صنوفی که پروتکل‌ ها را رعایت نمی‌ کنند، برخورد شود و با اشاره به تجمع باغ‌ داران در روزهای گذشته، گفت: 180 باغ، سال‌ ها بدون مجوز کار کرده‌اند.
کلانتری افزود: بدترین قسمت این ماجرا این است که متخلف اکنون مدعی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خواست به جد پیگیر افزایش تیم‌ های بازرسی در مرکز استان و افزایش تعداد ساعات بازرسی از صنوف و اماکن عمومی شوند و گفت: کار از برخورد های گفتمانی ساده عبور کرده، کسی که پنج ماه است پیام را نگرفته و دستور العمل‌ ها را رعایت نمی‌ کند باید با او برخورد شود.
کلانتری خواستار پلمب صنوفی شد که هنوز در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت‌ نام نکرده‌اند و افزود: تاکنون اقدام شایسته‌ ای از سوی راهداری در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندیده‌ ایم و از رعایت پروتکل‌ ها توسط این دستگاه رضایت ندارم.
وی با بیان اینکه وضعیت رعایت پروتکل‌ ها در پایانه ها مطلوب نیست و باید ساماندهی شود، گفت: ارزیابی‌ ها نشان می‌ دهد که رعایت پروتکل‌ ها در بانک‌ ها هم کاهش داشته که لازم است شورای هماهنگی بانک‌ ها این موضوع را بررسی کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با مدیرانی که در  مراسم های ترحیم، عروسی‌ ها و هرگونه تجمع حضور می‌ یابند، عنوان کرد: هیچ مدیر و کارمندی که مسئولیتی به عهده دارد، حق حضور در مجامعی که منجر به شیوع کرونا می‌ شود را ندارد و چنین افرادی شناسایی و به دادگاه تخلفات اداری معرفی می‌شوند حتی اگر این افراد معاونین من باشند.
کلانتری با تأکید بر اینکه رعایت پروتکل‌ های بهداشتی باید به یک فرهنگ تبدیل شود، اظهار داشت: در رابطه با موضوع کنکور هم جلسه‌ ای با محوریت معاونت سیاسی و امنیتی استانداری و با حضور رؤسای دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌ های ذی‌ ربط تشکیل و همه جوانب کار سنجیده شود.
وی با اشاره به اینکه معدل استان در برگزاری آزمون های اخیر مطلوب بوده است، تصریح کرد: باید آسیب ها و معایب آن آزمون ها در رعایت پروتکل های بهداشتی کارشناسی شده و در برگزاری این آزمون ها تکرار نشود.
نماینده ارشد اجرایی استان تاکید کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی باید در رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگام باشند.
وی با اشاره به اینکه مدتی است که ارسال پیامک ترحیم ممنوع شده است، گفت: ارسال پیام های ترحیم در فضای مجازی و دعوت مردم به مرگ امر پسندیده ای نیست و با این افراد برخورد خواهد شد.
کلانتری با بیان اینکه ما نیز نگران معیشت مردم هستیم، تاکید کرد: سلامت مردم بر تامین معیشت آنها برای ما در اولویت است و برای هرگونه برگزاری نمایشگاه باید ابتدا وضعیت موجود توسط ستاد کرونای استان سنجیده شود و در صورت مساعد بودن شرایط اجازه برپایی نمایشگاه صادر می شود.
استاندار تاکید کرد: محدودیت هایی وجود دارد ولی مدیران باید با جسارت این محدودیت ها را عملیاتی کنند و همه این کارها برای حفظ جان و سلامت مردم است.
نماینده ارشد اجرایی استان در خصوص برگزاری آئین عزاداری در ماه محرم، تاکید کرد: مرجع ما دستور العمل های ستاد ملی کرونا خواهدبود.
کلانتری خواستار مشارکت و همکاری خبرنگاران در راستای فرهنگ سازی جهت رعایت پروتکل های بهداشتی شد.





کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*