اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301133
تاریخ انتشار: 1399/05/15 01:04
معاون کل وزیر بهداشت:
ایرج حریرچی گفت:برنامه‌هایی مانند نخل گردانی یا دسته جات بوشهر و خوزستان در ایام محرم ممنوع شده است و بهترین ناظر در این قضیه خود مردم خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به شیوه نامه‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در ایام محرم اظهار کرد: تهیه شیوه نامه‌های بهداشتی با هماهنگی هیئت ها، متولیان، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه صورت گرفته است و کاملا بومی و قابل اجراست.


او افزود: خطوط قرمز در شیوه نامه‌های بهداشتی مشخص شده است و از آن جایی که اصل تجمع، خلاف پروتکل و دستورالعمل است؛ بنابراین تمامی این موارد در شیوه نامه‌های بهداشتی زمان محرم ذکر شده است.
حریرچی تصریح کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم که هیئت‌ها و مراسم عزاداری ما کاملا موارد بهداشتی را رعایت خواهند کرد و تشکل‌های مذهبی و جمعیت‌های عزادار محرم بهترین نمونه برای رعایت الگو‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا خواهند بود.
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه برخی از مراسم‌ در زمان ویروس کرونا ممنوع شده است، تاکید کرد: برنامه‌هایی مانند قالی شویان، نخل گردانی یا دسته جات بوشهر و خوزستان در ایام محرم ممنوع شده است و بهترین ناظر در این قضیه خود مردم خواهند بود.
حریرچی ادامه داد: ۳ هدف اصلی را دنبال می کنیم،مانند اینکه بزرگداشت شعائر اسلامی باید حتما انجام شوند، خط قرمز ما حفظ سلامتی مردم است تا در اواخر کرونا حتی یک کودک هیئتی هم تب نکند، از روش‌های نوین عزاداری که در تلفیق با مراسم عزاداری هستند مانند شعار هر خانه یک حسینیه باید مورد توجه تمام مردم قرار بگیرد.
او گفت: هیچ ایرادی ندارد که مداح مشهور ما برای دو نفر در خانه شهدا یا در کوره پزخانه ها در اتاق ۱۰ متری روضه بخواند  چرا که حفظ سلامتی مردم بسیار حائز اهمیت است.
نظارت ۸۰ هزار ناظر در دوران محرم
حریرچی با بیان اینکه حدود ۸۰ هزار هیئت رسمی در سطح کشور وجود دارد، تاکید کرد: هماهنگی که با حضور وزیر محترم بهداشت و وزیر کشور در هیئت‌های رسمی انجام شده است، آقای قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مسئولیت اعلام موارد و نظارت را خواهند داشت و ایشان بهتر از همه با ما همکاری می‌کنند.
او اظهار کرد: اصل کسانی که موارد بهداشتی را در ایام کرونا رعایت می‌کنند خود مسئولان هیئت‌ها هستند و در آئین نامه اولویت با آنان است، حتی خود مردم هم وظیفه مهمی در دوران محرم برای پیشگیری از ویروس کرونا و رعایت مسائل بهداشتی دارند.
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: ناظران ایام محرم برای رعایت مسائل بهداشتی در سطح کشور حدود هشتاد هزار نفر با یونیفرم‌های مختلف خواهند بود، در مورد برخی مسائل مانند هیئت و برگزاری کنکور واکنش یا حساسیت نشان می‌دهیم، اما مسافرت، مهمانی و بیرون رفتن‌های غیر ضروری یا گشت و گذار در پاساژ‌ها را جدی نمی‌گیریم؛ بنابراین با همکاری یکدیگر و رعایت آن سه دستورالعمل هیچ فردی در دوران محرم بیمار نخواهد شد.

کاهش موارد بستری طی دو هفته اخیر/ممکن است هیچ واکسن کنترل کننده اپیدمی ساخته نشود

وی افزود:از ۱۵ تیر استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی افزایش پیدا کرده است از این رو تعداد بستری کل کشور خوشبختانه در یکی دو هفته اخیر روند نزولی داشت.موارد مثبت کاهش پیدا کرده است و استانهای قرمز ما کمرنگ شده است.
حریرچی گفت:این بیماری تا چند دهه اثر خواهد داشت و هیچ راه حل کوتاهی ندارد و ممکن است هیچ وقت واکسن موثر که اپیدمی را کنترل کند ساخته نشود.موفق ترین واکسنی که صحبت ساخته شده است ایمنی ۷۳ روزه دارد/باشگاه خبرنگاران



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*