اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301134
تاریخ انتشار: 1399/05/15 09:08
مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان از پیگیری موضوع ارزش افزوده در صندوق ذخیره فرهنگیان خبرداد و اعلام کرد که پیشرفت‌هایی در این رابطه صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری عصر جهان به نقل از ایسنا، مهدی نیکدل در این باره گفت: من و همکارانم در هیات مدیره و مجموعه مدیریتی صندوق به سرانجام رساندن بحث ارزش افزوده را یکی از رسالت های اصلی خود در دوره‌ی مسئولیتی که در این موسسه حضور داریم، تعریف کرده ایم و برای این منظور اقداماتی را انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به جلسه ای که چندی پیش با حدود ۸۰ نفر از منتخبین فرهنگی استان‌ها در محل صندوق ذخیره فرهنگیان برگزار شده بود، گفت: در آن جلسه موضوع ارزش افزوده به قوت مطرح شد و مسائل و مشکلات به انجام رساندن آن نیز صادقانه و صریح در میان گذاشته شدند و بنده قول پی‌گیری آن را دادم و به آن عهد پایبندم.

نیکدل با اشاره به مکاتبات خود با وزارت آموزش و پرورش در سالهای گذشته پیرامون بحث ارزش افزوده و در این که در این مکاتبات بر ضرورت استفاده از آخرین تلاش های علمی و تجربه شده در جهان و استفاده از صاحب نظران اقتصادی تاکید شده بود، اظهار کرد: ما در صندوق راسا نیز کارگروه علمی و تخصصی به مسئولیت یکی از معاونان موسسه برای این موضوع تعیین کرده‌ایم که در جلسه اخیر شورای معاونین صندوق مفصلا درباره آن بحث و گفت‌وگو شد و از نظرات تخصصی سایر سرمایه‌های علمی و تجربی حاضر در موسسه برای رسیدن به فرمولی در این باره مشورت گرفته شد. لذا اطمینان می‌دهیم که هر آنچه سهم و حق اعضا از گذشته تاکنون است را به عنوان صاحبان اصلی صندوق به آن ها برسانیم.

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: یکی از راه های تعیین ارزش افزوده و دارایی های صندوق که در واقع دارایی خود اعضاست، بورسی کردن شرکت های تابعه است. این اقدام، علاوه بر تعیین ارزش دارایی ها، موجب شفافیت و کاهش زمینه های فساد و تخلف و افزایش دارایی و سود اعضا خواهد شد و بر انجام این اقدام کاملا راسخیم.

وی با اشاره به اینکه در این فرایند، سهام ترجیحی برای اعضاء در نظر گرفته می شود، راجع به واگذاری همه سهام این شرکت ها به اعضاء گفت: بنده از عوام‌فریبی بیزارم و صداقت را تنها راه درست و سعادت‌بخش در تعامل با همه ذینفعان می‌دانم، هر قدر که این صداقت موجب طولانی شدن گفت‌وگوها و حتی بحث شود. واقعیت این است که این کار به دلیل اینکه اعضای صندوق همواره ثابت نیستند و در واقع نهادی بین نسلی است، عده ای در گذشته تسویه کرده اند، عده ای در آینده تسویه می کنند و عده ای دیگر به اعضای صندوق افزوده خواهند شد، به این سادگی که برخی تصور می‌کنند، امکان پذیر نیست. چرا وعده‌ی غیر کارشناسی بدهیم که برای جلب رضایت پوپولیستی برخی عزیزان که شریف‌ترین قشر جامعه‌اند متوسل به فریب شویم؟ خیر، شیوه کاری بنده این نیست و خوشحالم که با قشری حرف می‌زنم که آگاهند و اسیر نقش‌بازی نمی‌شوند.

وی افزود: بنده دغدغه فرهنگیان و مطالبه آنها را کاملا درک می‌کنم و با آنها همدلم. هر آنچه در صندوق و شرکت‌های تابعه و متعلق به صندوق است، از آن اعضاست. لذا، تمام ارزش شرکت های تابعه که به بورس بروند عملا متعلق به اعضا است، نه کس دیگر. مهم آن است که ارزش واقعی هر شرکت تعیین شود و نیز راه برای ادامه فعالیت های توسعه ای صندوق و افزایش سود آوری آن در آینده باز بماند.

نیکدل گفت: اشتباه بزرگی است که حالا وقتی می بینیم صندوق برخلاف همه پیش‌بینی‌ها و موانعی که برای آن ایجاد شد، به سودآوری بالایی رسیده، چشم برآینده پرسودتر ببندیم و هرآنچه دارایی فعلی صندوق است را تقسیم کنیم. فرهنگیان مراقب باشند که به جای مار، برای آنها نقش مار نکشند. هرچند این قشر خودش آموزگار و آگاه است و کسی نمی‌تواند این نقش‌ فریبنده را برای آنها بازی کند.

نیکدل ادامه داد : بارها توضیح داده‌ایم که خود صندوق امکان سهامی شدن ندارد و این امر با ماهیت حقوقی این موسسه ناسازگار است. به نفع فرهنگیان نیز سهامی شدن صندوق نخواهد بود، اما بر بورسی شدن شرکت های تابعه تاکید داریم و این به سود فرهنگیان است.

وی افزود : بنده به عنوان خدمت‌گزار کوچک فرهنگیان عرض می کنم مهم ترین دغدغه برای اعضای صندوق این باشد که صندوق ذخیره فرهنگیان جیب معلم هاست و نه جیب دولت و یا هر نهاد دیگری. اگر کسی اجازه می‌دهد که اختیار جیب خودش را به غیر یا هر نهاد دولتی و عمومی واگذار کند، این تصمیم را برای جیب معلمان هم پیشنهاد دهد. اکیدا به فرهنگیان عضو صندوق پیشنهاد می‌کنم از این منظری که عرض کردم مراقب اموالشان باشند و اجازه ندهند که این نهاد دولتی شود وگرنه دیگر صاحب مالشان نخواهند بود.

نیکدل گفت: هر اقدامی که به عناوینی ظاهرا زیبا بخواهد حق و سهم و جیب معلم را دولتی و در واقع جیب نهادهای دولتی و عمومی کند، در واقع دست در جیب معلمان کرده است. اگر راست می‌گویند، کمک کنند نظارت و مشارکت فرهنگیان بر عملکرد صندوق افزایش پیدا کند.

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: فرهنگیان، نیاز به قیم ندارند. دستگاه‌های حاکمیتی که دغدغه این قشر را دارند، کمک کنند تا فرهنگیان خودشان برای نظارت و حتی مدیریت بر اموالشان دستشان بازتر باشد و هر مطالبه‌ای که دارند، از ارزش افزوده گرفته تا بورسی شدن و غیره را خودشان نظارت و پی‌گیری کنند و در جریان ریز فرایندها قرار گیرند. هیچ کس دلسوزتر از معلمان برای خود معلمان نیست و کسی هم دنبال دایه عزیزتر از مادر برای فرهنگیان نباشد. هیچ کسی منتی بر سر معلمان ندارد. آنها آنقدر بالغ و آگاه هستند که خودشان بالای سر اموال خودشان باشند و بر نحوه مدیریت این نهاد اقتصادی نظارت کنند.

وی افزود: بنده با سال‌های طولانی عمر مدیریتی و خدمت به فرهنگیان عزیز عرض می‌کنم، خدمت‌گزارانشان در مدیریت صندوق را مورد بمباران پرسشگری قرار دهند، فرایندهایی که نظارت آنها بر صندوق را تقویت کند را دنبال کنند، اما اجازه ندهند که با عناوین فریبنده و زیبا، دست هیچ کس، حتی دولت، هر دولتی که باشد، در جیبشان باشد. اگرچه صادقانه باید عرض کنم دولت فعلی با همه مشکلات فراوانی که دولت داشته و با پی‌گیری آقای دکتر حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، تا جای ممکن به صندوق کمک کرده‌ و تلاش شده تا تعهدات نه فقط خود که تعهدات ذکر نشده در برنامه پنجم را که واقعا حق معلمان بوده اما نسبت به آن غفلت شده بود، ادا کند و انشالله این روند تا پرداخت تمام سهم اعضا ادامه یابد.

بنا بر اعلام روابط عمومی صندوق ذخیره فرهنگیان، وی با تاکید بر تهیه دستور العمل چگونگی واگذاری بخشی از سهام شرکت های در شرف ورود به بورس به فرهنگیان عضو و نیز نهایی شدن دستور العمل های سهام ترجیحی برای اعضاء گفت: ما خود را مدافع منافع هیچ کس و هیچ نهادی به جزء اعضای صندوق نمی‌دانیم. دینی هم به هیچ کس به جزء اعضاء نداریم. از هر گونه نظارت خود اعضاء و معلمان بر صندوق شدیداً حمایت می کنیم و حاضریم تا زمانی که در این صندوق خدمت می‌کنیم، به این هدف کمک کنیم.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*