اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301163
تاریخ انتشار: 1399/05/20 21:51
حسان دیاب نخست وزیر لبنان امشب طی نقطی تلویزیونی خطاب به ملت لبنان رسما از مقام خود کناره گیری کرد. پیش از این اخبار ضدونقیضی درباره استعفای حسان دیاب از نخست وزیری مطرح شده بود.

پایگاه خبری عصرجهان- حسان دیاب نخست وزیر لبنان امشب طی نقطی تلویزیونی خطاب به ملت لبنان رسما از مقام خود کناره گیری کرد. پیش از این، اخبار ضدونقیضی درباره استعفای حسان دیاب از نخست وزیری مطرح شده بود.


دیاب در ابتدای این سخنرانی گفت: بحران لبنان حاصل فساد اداری و دولتی است. ما با یک بحران بزرگ روبرو هستیم و می بایست تمام نیروها برای پشت سرگذاشتن این بحران با یکدیگر همکاری کنند.
وی تاکید کرد ساختار فساد در لبنان بزرگتر از دولت است. فاجعه انفجار بندر بیروت نیز به علت فساد گسترده در این کشور است.
وی افزود: حجم این بحران قابل توصیف نیست. اما برخی به جز به دست آوردن امتیاز و پیروزی سیاسی به مساله ای دیگر نمی اندیشند.
نخست وزیر لبنان گفت: ما هیج منفعت شخصی نداریم و آنچه که برای ما مهم است، نجات دولت است. اتهامات بسیاری را تحمل کردیم اما از ورود به بحث و جدل ها و اختلافات خودداری کردیم.
وی با اعلام رسمی استعفای دولت لبنان گفت: امیدوارم خداوند همواره پشتیبان و حامی لبنان باشد و ما نیز با این تصمیم می خواهیم راه را به روی نجات ملی بازکنیم.
نخست وزیر لبنان با انتقاد از مخالفان دولت، افزود: به سبب موانعی که برخی نیروها ایجاد کردند، میان ما و ایجاد تغییر در کشور دیوار محکمی به وجود آمد که الان هم وجود دارد.
دیاب تصریح کرد طبقه سیاسی، سپرده های مردم را هدر دادند و کشور را زیر بار سنگین بدهی قرار دادند.
انفجار بندر بیروت در چهارم اوت دولت حسان دیاب را به ایستگاه آخر رساند. وزیر بهداشت لبنان بعد از جلسه امروز اعلام کرد، دولت حسان دیاب استعفا کرد.
سمیر جعجع، رهبر حزب القوات اللبنانیه نیز در کنفرانس خبری گفته بود: دولت کنونی باید به هر نحوی تغییر کند. این مساله باید انجام بگیرد. او بر برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی طبق قانون کنونی کشورش تاکید کرد
در پی انفجار بندر بیروت وزیر محیط زیست و اطلاع‌رسانی استعفا کردند. دو وزیر دیگر یعنی وزیر دادگستری و دارایی نیز امروز استعفانامه‌هایشان را آماده اما تقدیم نکردند و منتظر شدند پس از جلسه کابینه، دولت به طور دسته جمعی استعفا کند که این امر هم اتفاق افتاد.
دولت لبنان شامل ۲۰ وزیر بود که در پی انفجار بندر بیروت در روز سه‌شنبه چهار اوت که بیش از ۱۶۰ کشته و بیش از ۶۰۰۰ زخمی برجای گذاشت میزان استعفاها افزایش یافت.
 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*