اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301178
تاریخ انتشار: 1399/05/21 20:12
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بهبهان گفت: علت تلف شدن دام‌ها در بهبهان گرمای بیش از اندازه و تب سه روزه است.

 مهران اکبری رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بهبهان در گفت‌وگو با فارس در خصوص مرگ‌ ده‌ها دام در این شهرستان، اظهار کرد: علت تلف شدن تعدادی از دام‌های این شهرستان گرمای بیش از اندازه و بیماری تب سه روزه است.

وی ضمن بیان آنکه از سال گذشته واکسن تب سه روزه تولید میشود، افزود: بیماری تب سه روزه هر ساله در مناطق گرمسیر شیوع پیدا می‌کند و موجب تلف شدن تعدادی از دام‌ها می‌شود اما متاسفانه با وجود عرضه واکسن این بیماری در بازار دامداران در واکسیناسیون کردن دام‌های خود تعلل می‌کنند.

رئیس اداره دامپزشکی بهبهان در خصوص رها کردن لاشه دام‌ها در طبیعت و فضای آزاد، گفت: دستگاه لاشه‌شوری باید توسط هیات مدیره مجتمع دامپروری تهیه شود که لاشه حیوانات قبل از دفن عاری از هرگونه آلودگی شود اما متاسفانه مجتمع دامپروری در تهیه این دستگاه که راه اندازی آن جز مصوبات شورای سلامت شهرستان است، تعلل می‌کند.

وی ادامه داد: طبق هماهنگی که با دستگاه قضائی شهرستان انجام شده با فردی که لاشه دام‌ تلف شده را بجای دفن کردن، در فضای آزاد و بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی رها کرده است، قطعا برخورد خواهیم کرد.

دامداری سنتی همچنان ادامه دارد

یکی از فعالین دامداری شهرستان بهبهان در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: با توجه به توسعه صنعت دامداری اما متاسفانه در بهبهان هنوز از روش‌های سنتی استفاده می‌شود و باتوجه به افزایش دما در فصل تابستان و استفاده نکردن از سیستم سرمایشی مناسب برای دام‌ها هرساله شاهد تلف شدن تعداد قابل توجهی از آن‌ها هستیم.

وی افزود: لازم است که دامداری‌ها مجهز به سیستم استاندارد و مناسب شوند تا دیگر شاهد چنین اتفاق‌هایی نباشیم.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*