اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301191
تاریخ انتشار: 1399/05/22 20:25
استاندار خوزستان گفت: طرح آبرسانی غدیر با هدف ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انتقال آب با کیفیت به شهرهای مرکزی، جنوبی وغرب استان خوزستان در حال اجرا است که کیفیت آب آشامیدنی را به نحو چشمگیری افزایش می‌دهد.

 

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح آبرسانی غدیر با هدف ایجاد زیرساختهای لازم برای انتقال آب با کیفیت به شهرهای مرکزی، جنوبی وغرب استان خوزستان در حال اجرا است، اظهار کرد: از آنجا که برای تکمیل این طرح نیاز به حداقل هفت تا هشت هزار میلیارد تومان اعتبار دارد ما تصمیم گرفتیم با اجرای یک طرح میان مدت با  اعتبار بسیار کمتر، که کیفیت آب آشامیدنی را به نحو چشمگیری افزایش می‌دهد با سرعت بیشتری آب مورد نیاز  مردم را تامین کنیم.
وی با بیان آنکه در قالب این طرح آب رودخانه دز از میانه راه  به داخل لوله‌های طرح آبرسانی غدیر هدایت می‌شود، افزود: این طرح که اجرای آن از هفته گذشته با هزینه 200 میلیارد تومان کلید خورده ظرف مدت یکسال کمبود آب مورد نیاز طرح آبرسانی غدیر را تامین میکند.
استاندار خوزستان گفت: طرح غدیر به عنوان مهم‌ترین طرح آبرسانی خوزستان قرار است  آب شرب و بهداشتی بالغ بر 52 درصد مردم استان خوزستان، که جمعا 26 شهر و یکهزارو  600 روستا را شامل میشود، تحت پوشش قرار دهد.
وی پس از بیان اینکه در حال حاضر حجم قابل توجهی از آب شرب مورد نیاز شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان و شادگان از محل سد تنظیمی کرخه تامین میشود، ادامه داد: با اجرای این طرح جدید میتوانیم از روخانه دز نیز برای تامین آب این طرح استفاده کنیم.
غلامرضا شریعتی بیان کرد: در حال حاضر آب شهرهای اصلی خوزستان از محل طرح غدیر تامین  میشود ولی با جرای این طرح، تامین آب پایدارتر از گذشته میشود.
وی تصریح کرد: طرح غدیر یکی از بزرگترین پروژه‌های آبرسانی در منطقه جنوب غرب آسیا بوده و پایان آن بستگی به تامین منابع این طرح دارد و با تامین آب بخشی از آب مورد نیاز از رودخانه دز امیدواریم مشکل آب بسیاری از شهرها و روستاها  زودتر از زمان پیش‌بینی شده حل شود.
شریعتی افزود: در حال حاضرEC آب خط غدیر به طور متوسط یک هزار و ۲۰۰ میکرو بر سانتیمترمربع است که با تامین آب از رودخانه دز این شاخص به ۴۴۷ میکروموس بر سانتیمترمربع خواهد رسید و در بسیاری از پارامترهای فیزیکی و شیمیایی آب نیز بهبود قابل ملاحظه‌ای می‌یابد‌.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*