اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301285
تاریخ انتشار: 1399/06/03 21:53
یادداشت|غفار فتحی لنده
شورای شهر تا چه اندازه در طی این سه سال و اندی شهرداری را مکلف به ارائه و برنامه ریزی عملی جهت دار در حوزه آسیب های اجتماعی مثلاً اعتیاد کرده است؟خروجی چیست؟

پایگاه خبری عصرجهان؛ غفار فتحی لنده

از بام می خوانید و از در می رانید؟ خروجی عملکردتان در حوزه های فرهنگی و آسیب های اجتماعی من جمله اعتیاد را تشریح کنید.

اعضای محترم شورای شهر و شهردار محترم شهر لنده :

همانگونه که مستحضر هستید از اعتیاد بعنوان پدیده ای تقریباً شهری بعنوان علت العلل آسیب های اجتماعی یاد می شود در این بین شورا و شهرداری به عنوان متولیان امور شهری و بخش قابل توجهی از امور اجتماع شهری توانایی ایفای نقش در بازدارندگی و پیشگیری از اعتیاد را دارند همان طور که نیاز شهروندان لنده ای امروز متفاوت از نیاز شهروندان دهه های گذشته است پس تشکیل شورای شهر یا مدیریت شهری محدود به مفهوم ساختمان سازی ، خیابان سازی و ...نیست چون یک شهر مجموعه ای از عوامل ، جاده ، ساختمان و انسان هاست و بخشی از انتظارات شهروندان به فراخور زمانه به دنبال کارکردهای فرهنگی و اجتماعی از شهرداری هاست ، طبق بند۹۱ حقوق شهروندی ریاست جمهوری ، ما باید شهری عاری از مواد مخدر داشته باشیم تا اعتیاد احساس غریبی کند و در این بین علاوه بر تعامل شما حضرات نیاز به هم افزایی سایر ادارات و دستگاه ها نیز محسوس است.

چند سوال دارم :

۱- شورای شهر تا چه اندازه در طی این سه سال و اندی شهرداری را مکلف به ارائه و برنامه ریزی عملی جهت دار در حوزه آسیب های اجتماعی مثلاً اعتیاد کرده است؟خروجی چیست؟

۲-آقای شهردار ، شهرداری آیا تاکنون اطلس آسیب شناسی محله های آسیب خیز بافت شهری شهر را تهیه و تحولات تاثیرگذار اجتماعی را معین کرده است ؟ آیا تاکنون اقدام به طبقه بندی آسیب های اجتماعی از سمت مجموعه مربوطه شما صورت گرفته است؟

۳- آقای شهردار اگر شهرداری طبق اصل یکصد و شش قانون اساسی برای پیشبرد سریع برنامه ها و نارسایی ها، کمبودها ، و نیازهای اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و....‌تشکیل می شود راه حل های کاربردی شما و اعضای محترم چه دستی تاکنون به سر و روی این شهر زده است؟

۴-آقای شهردار از بام می خوانید و از در می رانید؟ چرا وقتی درخواست مصالح برای کمک به تکمیل مکانی راه اندازی مرکز ترک اعتیاد از سمت شورا و کمیته تطبیق با دست باز مورد تایید قرار می گیرد مجدد بنده را به گرفتن رضایت دوباره و امضای اعضای شورا سوق می دهید؟ این که اشتباه از شماست شکی نیست اما چرا دوباره چند تن از اعضای شورا زیر حرف خود می زنند و فقط دو نفر موافقت می کنند آیا نشان از خنثی بودن عده ای نیست که بزودی بالا و پایینشان را به مردم خواهم گفت اما من بیشتر نگران عدم هماهنگی گروهی شما سروران و آینده این شهر هستم

۵-آیا بزرگواران به ماده ۸۰ قانون شهرداری ها ، به بند ب ذیل ماده ۱۰۴ ، به بند د ماده ۱۰۴ سازمان رفاه شهرداری ها با محوریت حمایت از خدمات اجتماعی ، روانی ، مددکاری ، پیشگیرانه و حمایتی در معرض آسیب های اجتماعی با استفاده از ظرفیت بخش ها و مراکز خصوصی و نهادهای ذیربط تاملی کرده اید؟

۶-در طی این چند سوال چند همایش با موضوعات اجتماعی و سلامت شهروندان برگزار کردید؟ چند کارگاه آموزشی پیشگیرانه برای جوانان آسیب دیده از اعتیاد و توانمندسازی خانواده هایشان اجرا شد؟ در راستای تولید و پخش محصولات فرهنگی-آموزشی در رابطه با آسیب های اجتماعی چه کار مثبتی انجام داده اید؟ چه مسابقات فرهنگی و همایش های منظم ورزشی را ترسیم کردید؟ چه مکانی را برای استقرار بهبود یافته گان انجمن NA ساماندهی کردید؟ کدام مراکز برای کارآفرینی ، اشتغال و مهارت های شغلی معتادان بهبود یافته و عدم بازگشتشان به جهنم پیشین را راه اندازی کرده اید؟

در پایان من جوان با چشم اندازی پرخروجی به گود خدمت برای شهرم آماده ام هنوز هم دیر نیست بیایید همکاری کنید تا این مرکز ترک اعتیاد راه اندازی شود منم به نوبه خودم در این حوزه بصورت تخصصی همیارتان خواهم بود تا انشالله پاره ای از مشکلات برطرف شود.

سید غفارفتحی



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*