اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301287
تاریخ انتشار: 1399/06/03 22:09
پیست اسکی کاکان نیازمند تخصیص اعتبار ویژه از سوی وزارت ورزش است و باید با خرید برف کوب و... در جهت رفع مشکلات آن گام برداشت

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد به نقش قابل توجه توریسم ورزشی در توسعه اقتصادی اشاره کرد و گفت: این استان ظرفیت توسعه توریسم ورزشی را دارد و در این راستا نیازمند توجه ویژه وزارت ورزش و جوانان است.

ایرج رحمانی مدیرکل هماهنگی امور استان‌ های وزارت ورزش و جوانان و سید عبدی افتخاری رئیس سابق فدراسیون اسکی کشور با حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفتگو کردند.

استاندار در این دیدار، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد باتوجه به محرومیت به جا مانده پیش از انقلاب جزو استان هایی است که نیازمند توجه و حمایت ویژه دولت است.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد استان مرزی نیست، عنوان کرد: علی رغم این مسئله این استان نسبت به جمعیت بیشترین حضور را در جنگ تحمیلی داشت و بیش ترین شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

وی با اشاره به عمق محرومیت و فاصله استان تا مرکز کشور، بیان کرد: انتظار می رود تجهیزات، آموزش و حمایت های مالی استان در حوزه ورزش به میانگین کشوری نزدیک شود.

کلانتری افزود: بدون شک اگر استان در این مسیر قرار گیرد دیگر ارتقای جایگاه ورزش استان با هنر مدیریتی افراد قابل جبران است.

استاندار با بیان اینکه جوانان و ورزشکاران کهگیلویه وبویراحمدی در زمینه ورزش های انفرادی دارای استعدادهای برتر در سطح ملی و بین اللملی هستند، گفت: روحیات کار و ورزش جمعی نیز در استان وجود دارد و تاکنون در زمینه ورزش بانوان موفقیت های خوبی را کسب کردیم.

وی خواستار بازدید مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان از پیست اسکی کاکان شد و تاکید کرد: محور انجام برنامه مطالعاتی جهت ساماندهی این پیست ورزش و جوانان باشد و جهت رفع مشکلات آن از جمله خرید برف کوب و... به صورت همکاری با استان انجام شود .

وی با اشاره به اینکه این پیست ظرفیت برگزاری جشنواره های مختلف زمستانی را دارد، عنوان کرد: انتظار می رود وزارت ورزش و جوانان ۵۰ درصد این هزینه ها را متقبل شود و استان نیز ۵۰ درصد هزینه ها را متعهد خواهد شد تا مشکلات این پیست به زودی برطرف شود.

کلانتری با اشاره به ظرفیت گردشگری استان خواستار توسعه توریسم ورزشی در استان شد.

 

ایرج رحمانی مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان نیز در این دیدار و در پاسخ به درخواست استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: بلافاصله و پس از بازگشت به تهران کارگروهی برای بررسی وضعیت پیست اسکی کاکان را تشکیل خواهیم داد و پس از انجام طرح مطالعاتی در این زمینه تصمیم لازم گرفته می شود.

وی تصریح کرد: باید زمینه مشارکت بخش خصوصی را در رونق زیرساخت ها و توسعه ورزش این استان فراهم کرد و وزارت ورزش و جوانان در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

رحمانی با اشاره به موفقیت ورزشکاران استان در رقابت های ملی، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد، ظرفیت بالایی در ورزش کشور دارد.

وی با تاکید بر اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد ظرفیت های خوبی در خصوص توسعه ورزش قهرمانی دارد، عنوان کرد: نگاه ویژه مدیریت ارشد استان به حوزه ورزش قابل تقدیر است.

علوی مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از وضعیت ورزش، مشکلات و دغدغه های ورزشکاران در استان ارائه داد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*