اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301303
تاریخ انتشار: 1399/06/04 20:34
شریعتمداری مطرح کرد؛
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت هفته دولت به تشریح مهمترین برنامه‌ها و اقدامات این وزارتخانه پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یک گفت‌وگوی رادیویی درباره مهمترین برنامه‌ها و اقدامات این وزارتخانه اظهار کرد: از آخرین ماه سال گذشته با کرونا و مشکلات ناشی از آن مواجه شدیم و تلاش کردیم با امکاناتی که در اختیار داریم به صورت مستقیم در امر تولید دارو و سایر نیازمندی‌های بیماران کمک کنیم و از سوی دیگر نیز در درمان بیماران به صورت سرپایی و بستری گام‌های موثری در بخش درمان تأمین اجتماعی برداشته شده است.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: قریب به ۴۰ هزار نفر در ۸۰ مرکز درمانی تأمین اجتماعی بستری بودند و بالغ بر ۹۰ درصدشان بهبود یافتند و از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.
وی با بیان اینکه در تولید و تأمین مواد اولیه دارویی که فشار‌های حوزه درمان را کم می‌کرد گام‌های خوبی برداشته شد، ادامه داد: سایر سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه نیز برنامه‌هایی در این زمینه داشتند و سازمان تأمین اجتماعی شهدایی را در راه سلامت تقدیم کرد.
شریعتمداری با بیان اینکه اقدامات این وزارتخانه به علت گستردگی و تنوع واحد‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه وسیع است، افزود: شاید مهمترین اقدامی که در ماه‌های گذشته صورت گرفت، همسان سازی حقوق بازنشستگان بود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای متناسب سازی برای ۳.۵ میلیون نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی، بیان کرد: اوایل مرداد ماه اعتباری بالغ بر ۳۲ هزار میلیارد تومان تأمین شد که نیمی از آن برای امسال و نیم دیگر برای سال آینده صرف متناسب‌ سازی می‌شود.
وی افزود: در صندوق بازنشستگی کشوری نیز همترازی حقوق در حال انجام است تا حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق شاغلین برسد. بالغ بر ۸۰ درصد حقوق بازنشستگان را در سطوح متفاوت افزایش خواهد داد.
شریعتمداری تصریح کرد: برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران نیز با همه مشکلات نظام کارفرمایی کشور، محدودیت بازار و منابع و تعطیلی بنگاه‌ها تلاش شد که دریافتی کارگران معادل با نرخ تورم افزایش داده شود و آخرین اقدام هم افزایش ۳۰۰ تومانی حق مسکن بود که به تصویب رسید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پرداخت قرض الحسنه به بازنشستگان از ۲۰۰ میلیارد تومان در سال قبل به ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش پیدا کرد، خاطرنشان کرد: بازنشستگان می‌توانند تا سقف ۵ میلیون تومان و بدون ضامن از تسهیلات قرض الحسنه برخوردار شوند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*