اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301339
تاریخ انتشار: 1399/06/13 00:42
نظر به شرایط ذکر شده بالا از مسؤلین کشوری وزیر محترم راه و شهرسازی نماینده های مجلس شورای اسلامی خواستاریم با توجه به آسیب‌های غیرقابل جبرانی که استان کهگیلویه و بویراحمد از نبود راه مناسب می‌بیند، باید ردیف‌های اعتباری ویژه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های راه به این استان اختصاص داده شود تا بخشی از عقب‌ماندگی استان کهگیلویه و بویراحمد از توسعه جبران شود.

پایگاه خبری عصرجهان؛اصغر منصوری راد فعال اجتماعی✍
استان کهگیلویه و بویراحمد جزو استان‌های محروم و کم برخوردار کشور است؛ این در حالی است که هنوز برای توسعه، زیرساخت‌های لازم را ندارد. در این میان راه‌های مواصلاتی یکی از زیرساخت‌هایی است که نقش پررنگی در توسعه ایفا می‌کنند
برکسی پوشیده نیست که شبکه حمل و نقل ایمن و مناسب برای دسترسی و ارتباط با سایر مراکز کشور ضرورت محسوب می‌شود. در نبود راه‌های مناسب، طبیعی است که ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف بالفعل نشود و مغفول بماند، زیرا راه در توسعه اقتصادی، صنعتی و کشاورزی نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. این در حالی است که ‌ کهگیلویه و بویراحمد کم‌ترین میزان بهره‌مندی از آزادراه‌ها و شبکه‌های هوایی دارد و  راه ریلی اصلا ندارد
اگر بخواهیم ظرفیت‌های استان شناسانده شود و اقتصاد آن رشد کند باید فکری برای توسعه و ارتقای راه‌های استان کرد. این‌که فقط در دولت‌های مختلف پروژه‌ها و طرح‌هایی نام برده شود و آئین کلنگ‌زنی صورت گیرد ، اما به دلیل کمبود اعتبار و بودجه به حالت تعطیل و یا نیمه تعطیل رها شود، نمی‌تواند دردی از این استان کم برخوردار دوا کند
ازسویی دیگر استان کهگیلویه و بویراحمد جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. به طوری‌که بسیاری از مسئولان کشوری و استانی معتقدند یکی راه توسعه استان از گردشگری می‌گذرد. زیرا گردشگری از پربازده‌ترین فعالیت‌های اقتصادی در دنیا محسوب می‌شود که بالاترین میزان ارزش افزوده را ایجاد می‌کند. استان با وجود قابلیت‌ها و جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی می‌تواند مقصدی برای گردشگران داخلی و حتی خارجی باشد، اما باید زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری که توسعه اقتصاد را هم به دنبال دارد، در استان فراهم شود که مهم‌ترین آن راه‌های زمینی و هوایی مناسب است.
وجود زیرساخت های مناسب بسترساز جذب سرمایه گذاری در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز است، اما سرمایه‌گذاران به مناطقی ورود می‌کنند که دسترسی آسان و ایمنی داشته باشند. استان به دلیل نداشتن راه‌های ارتباطی و حمل و نقل مناسب از این موضوع نیز ضربه خورده است. زیرا سرعت دسترسی به یک مکان در دوران حاضر نقش پررنگی در سرمایه‌گذاری دارد، این در حالی است که استان هنوز از خطوط   ریلی  بهره‌مند نیست.
 جاده‌های آسفالته استان نیز باریک و کوهستانی هستند که با توجه به حجم ترافیک بالا در این جاده‌ها  درنبود بزرگراه و آزادراه سبب شده تا سرمایه‌گذاران رغبت چندانی برای سرمایه‌گذاری در استان نشان ندهند. درواقع نبود زیرساخت‌های حمل و نقل مهم‌ترین مانع توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد شده است
لازم به ذکر است دو شهرستان بهمئی و لنده که شهرستان بهمئی یکی از پرجمعیت ترین شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد است که به دلیل همجواری با استان خوزستان و نبود راه مناسب در بن بست  توسعه به سر می برد با ترسیم پروژه های راه  می توانند از بن بست خارج شوند و وارد مسیر توسعه شوند
همه این‌ معضلات را اگر در یک کفه ترازو بگذاریم خواهیم دید که در کفه دیگر مردم در نبود راه مناسب، بیشترین آسیب را می‌بینند، زیرا به جز آسیب اقتصادی آنها شاهد ازدست رفتن جان عزیزان خود در پی تصادفات جاده‌ای هستند.  وقوع تصادفات خونین رانندگی و کشته شدن تعداد زیادی از افراد در جاده‌های استان، موضوع کم‌اهمیتی نیست
با توجه شرایط ذکر شده بالا از مسؤلین کشوری وزیر محترم راه و شهرسازی نماینده های مجلس شورای اسلامی خواستاریم  با توجه به آسیب‌های غیرقابل جبرانی که استان کهگیلویه و بویراحمد از نبود راه مناسب می‌بیند، باید ردیف‌های اعتباری ویژه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های راه به این استان اختصاص داده شود تا بخشی از عقب‌ماندگی استان کهگیلویه و بویراحمد از توسعه جبران شود. همچنین  بهره‌برداری پروژه‌ها و طرح‌های در دست اقدام نیز سرعت بخشید و فراموش نکرد توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد از راه‌های آن می‌گذرد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*