اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301348
تاریخ انتشار: 1399/06/15 00:56
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، بخشنامه اعمال مجازات عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، جمشید انصاری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، بخشنامه اعمال مجازات عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.
بر اساس بخشنامه که بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا در تاریخ ۲۵ مرداد امسال، تدوین شده و به تأیید رئیس جمهور نیز رسیده است، عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا از سوی کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی تخلف محسوب می‌شود.
سایت سازمان اداري و استخدامي در این خصوص نوشت: پيرو بخشنامه شماره۲۰۵۷۳۰ مورخ ۲۴‏/۴‏/۱۳۹۹ و با توجه به جزء هاي(الف) و (د) بند(۱) از مصوبات سي و سومين جلسه ستاد ملي مديريت بيماري كرونا به تاريخ ۲۵‏‏/۵‏/۹۹ كه به شرح زير به تاييد رياست محترم جمهوري اسلامي ايران رسيده است:



موارد زير براي اجرا ابلاغ مي گردد:

۱‏- عدم رعايت شيوه نامه‌هاي بهداشتي و ضوابط ابلاغي ستاد ملي مديريت بيماري كرونا از جمله: عدم استفاده از ماسك و عدم رعايت فاصله اجتماعي در محيط هاي اداري، ارائه خدمات  و  تسهيلات اداري، انتظامي، قضايي، رفاهي، بانكي و خدماتي از سوي كاركنان دستگاه هاي اجرايي به افراد و مراجعه كنندگاني كه از ماسك استفاده نمي كنند و يا فاصله اجتماعي يا ساير ضوابط ابلاغي را رعايت نمي نمايند، تخلف اداري محسوب شده و با خاطيان بر اساس ماده ۱۲ قانون رسيدگي به تخلفات اداري بدون ارجاع پرونده به هيات رسيدگي به تخلفات اداري و مستقيما از سوي مديران به ترتيب زير برخورد خواهد شد :

مرتبه اول : اخطار كتبي بدون درج در پرونده استخدامي (موضوع بند"الف" ماده ۹ قانون رسيدگي به تخلفات اداري).
مرتبه دوم : توبيخ كتبي با درج در پرونده استخدامي (موضوع بند "ب" ماده ۹ قانون رسيدگي به تخلفات اداري).
مرتبه سوم : كسر يك سوم حقوق و فوق‌العاده شغل يا عناوين مشابه حداكثر به مدت يك ماه (موضوع بند "ج" ماده ۹ قانون رسيدگي به تخلفات اداري) .
مرتبه چهارم : كسر يك سوم حقوق و فوق‌العاده شغل يا عناوين مشابه حداكثر به مدت سه ماه (موضوع بند "ج" ماده ۹ قانون رسيدگي به تخلفات اداري) .
مرتبه پنجم : انفصال موقت حداكثر تا سه ماه (موضوع بند "د"  ماده ۹ قانون رسيدگي به تخلفات اداري) .

ارتكاب هم زمان بيش از يك مورد از مصوبات ابلاغي ستاد ملي مديريت بيماري كرونا، نظير: عدم استفاده از ماسك و يا عدم رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي از سوي كاركنان و ارائه خدمات و تسهيلات به افراد موضوع موضوع بند (د)، در هر مرتبه از مجازات‌هاي فوق موجب اعمال مجازات يك مرتبه بالاتر خواهد بود.
۲‏-كليه مقامات مذكور در ماده ۱۲ قانون رسيدگي به تخلفات اداري موظفند براي تسريع و افزايش اثربخشي اعمال مجازات‌ها نسبت به تفويض اختيار موضوع اين ماده به معاونان و مديران استاني اقدام كنند تا شرايط قانوني اعمال مستقيم مجازات‌هاي فوق فراهم شود.
۳‏- نمايندگان موضوع ماده ۳۴ آيين‌نامه اجرايي قانون رسيدگي به تخلفات اداري (مسئولان هماهنگي هيات‌هاي دستگاه‌ها) موظفند گزارش اعمال مجازات‌هاي موضوع اين بخشنامه را به صورت ماهانه به دبيرخانه هيات عالي نظارت، مستقر در سازمان اداري و استخدامي كشور ارائه نمايند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*