اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301377
تاریخ انتشار: 1399/06/19 22:38
وزیر آموزش و پرورش:
حاجی میرزایی ضمن اشاره به موضوع سلامت دانش آموزان تاکید کرد: نباید اجباری برای حضور دانش آموزان وجود داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در بخش خبری ۲۱ با اشاره به اینکه همه تلاش آموزش و پرورش این است که با آرامش کامل تصمیم بگیرند و دانش آموزان نگران تحصیل خود نباشند، اظهار کرد: بزرگترین رویداد کشور از ابتدای هفته آغاز شد و همه معلمان و دانش آموزان مراجعه کردند.


او ادامه داد: ما و خانواده‌ها دغدغه‌های مهمی داریم؛  نخست بحث سلامت آنهاست که حداکثر ملاحظه را برای حفظ آن مورد توجه قرار می‌دهیم، مورد بعدی آموزش است و عمیق‌ترین و پایدارترین آموزش در دوره کودکی و نوجوانی است، پس نمی‌توانیم از آن منصرف شویم، فاصله طولانی در آموزش سلامت روحی و جسمی آن‌ها را به مخاطره می‌اندازد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدرسه تنها کانون آموزش نیست بلکه کانون پرورش نیز است، تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی، روش‌های آموزش حضوری و غیرحضوری را برای دانش آموزان در نظر گرفته‌ایم، ضمن آنکه باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی هم رعایت شود.
حاجی‌میرزایی با بیان اینکه طبق بازدید‌های انجام شده من و همکارانم، شرایط قابل قبول است، گفت: این هفته و هفته آینده زمان کسب آمادگی‌های لازم است، البته اکنون برخی معلمان درس دادن را آغاز کرده‌اند.
پخش آموزش زنده در شبکه شاد
او بیان کرد: برای رفع نگرانی خانواده‌ها اعلام کردیم که آموزش حضوری را ترجیح می‌دهیم، اما اگر خانواده‌ها نگران هستند امکان حضور خانواده‌ها وجود دارد ضمن آنکه آموزش به طور زنده در شبکه شاد هم پخش می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حدود ۲۰ تا ۲۲ ساعت آموزش تلویزیونی داریم، گفت: فرصت آموزش حضوری و غیرحضوری را فراهم کرده‌ایم و اگر نگرانی در خصوص سلامت دانش آموزان وجود دارد، این اطمینان را می‌دهیم که شیوه نامه‌ بهداشتی را رعایت کرده‌ایم ضمن آنکه در ستاد ملی کرونا هم هر هفته این موضوع مورد توجه قرار می‌گیرد.
حاجی‌میرزایی با تاکید بر اینکه درخواست داریم خانواده‌ها و انجمن اولیاء و مربیان بر کار مدارس نظارت کنند، گفت: حتی گاهی خانواده‌ها سر زده به مدرسه بروند و شرایط را بررسی کنند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بازدید اخیرش از مدارس منطقه ۱۰ به اتفاق اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: معاون اول رئیس جمهور در بازدید‌ها، از دلسوزی معلمان بسیار متحیر شد و مشاهده کردیم که هر کدام از دانش آموزان به طور کامل شیوه نامه‌های بهداشتی را مورد توجه قرار داده بودند.
حدود ۸۰ درصد دانش آموزان در کلاس‌های خود هستند
او با تاکید بر اینکه به دانش آموزان اعتماد دارم چراکه آن‌ها با شیوه نامه‌های بهداشتی آشنا هستند، به وضعیت کلاس‌های درس هم اشاره کرد و گفت: حدود ۸۰ درصد دانش آموزان در کلاس‌های خود هستند و امکان حضور در شاد هم فراهم است؛ دانش آموزان هم بعد از نام نویسی در مدرسه و ثبت در سناد، در شبکه شاد احراز هویتشان بدون مشکل خواهد بود.
حاجی میرزایی درباره زمان رایگان شدن اینترنت شاد گفت: اینترنت شاد با دستور رئیس جمهور برای تمام کاربران رایگان است و نگرانی از این جهت وجود ندارد.
وزیر آموزش و پرورش درباره اقدام برخی مدارس مبنی بر حضور اجباری دانش‌آموزان تاکید کرد: هیچ مدرسه‌ای حق حضور اجباری دانش آموزان را ندارد و این کار کاملا خلاف قانون است، حضور یا عدم حضور دانش آموزان به انتخاب والدین است.
دریافت مبلغ از والدین در مدارس دولتی خلاف قانون است
او درباره پرداخت شهریه مدارس و سرویس گفت: در مدارس غیردولتی عمده هزینه مربوط به معلم و فضای آموزشی است که در شرایط کرونایی تغییر نمی‌کند اما اگر در مورد مدارس دولتی گفته شده است که برای هزینه‌های بهداشتی مدارس، اولیاء مبلغی پرداخت کنند، خلاف است و مسئولیت آن بر عهده ماست.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه چه برنامه‌ای برای مدارس طی پاییز و فصل سرد سال وجود دارد، بیان کرد: با پدیده‌ای کاملا ناشناخته مواجه هستیم و هیچ کس نمی‌تواند پیش بینی کند چه اتفاقی می‌افتد اما اگر نیاز باشد که تغییراتی در شیوه نامه‌ها ایجاد شود، اعلام می‌کنیم و اگر در مناطقی با شیوع گسترده مواجه شویم، مدارس تعطیل خواهند شد لذا ما به کادر بهداشت و درمان اعتماد می‌کنیم.
آموزش حضوری با هیچ آموزشی قابل جایگزینی نیست
حاجی‌ ميرزايی درباره حضور معلمانی که بیماری زمینه‌ای دارند، گفت: هر معلمی که با این شرایط است با ارائه گواهی پزشکی کارش را غیرحضوری دنبال کند و حتی دانش آموزانی که بیمار زمینه‌ای دارند یا بیمار کرونایی در منزل دارند حتی اگر آموزش حضوری را انتخاب کردند، توصیه می‌کنیم که آموزش غیر حضوری را انتخاب کنند.
وزیر آموزش و پرورش یادآوری کرد: باز هم معتقدیم که آموزش حضوری با هیچ آموزشی قابل جایگزینی نیست.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*