اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301393
تاریخ انتشار: 1399/06/22 01:51
موضع گیری ها و مواضع شتاب آلود بزرگواری گاها متناقض و متضاد است در مجلس خانواده مرحوم هاشمی دله دزد می خواند و از سوی دیگر از فرد که نزدیک به هاشمی است حمایت می کند

به گزارش پایگاه خبری عصر جهان، سید علی محمد بزرگواری نماینده ادوار مجلس با انتشار متنی خطاب به سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام به شکلی غیر منصفانه  سخن گفتند
انتشار سخنان بزرگواری واکنش های متعددی در فضای مجازی به دنبال داشت:در ابتدا بندهای از این واکنش ها ذکر می گردد و در ادامه مشروح آن آورده می شود


جعفر حسین پور:
بر همگان آشکار است که هر نماینده ای در هر دوره؛ به اقتضای زمان برخی طرح هایش را افتتاح میکند و برخی طرح هایش به نماینده ی بعد از ایشان میرسد که هم تامین اعتبار شود و هم افتتاح شود. طرح هایی هست که بازمانده از زمان شما و هاشمی پور هستند و توسط حاج موحد افتتاح میشوند همانگونه که شما برخی از طرح های زمان موحد و هاشمی پور برخی از پروژه های دوره ی شما را افتتاح کردید و کردند.
برادر بزرگوار؛ جناب بزرگواری؛ سکوت و گمنامی بهتر از بدنامی و ایجاد تنش در جامعه است. شما که این روزها همه را نصیحت می کنید و اگر موحد را نقد می کنید پس نگاهی به عملکردخودتان در دو دوره ی نمایندگی تان بیاندازید و تفکر کنید به واسطه ی چه کسی به جامعه معرفی شدید.
سجاد رستگارمدیرعامل اسبق آب وفاضلاب روستایی استان
در بیانات حضرتعالی بکار بردن کلماتی همچون تبلیغات چی ها جار بزنند ، کنایه زدن به نیروهای ائتلاف انقلابی استان ، بکار بردن اصطلاح دکه برای یکی از مهمترین کمیسیون های مجلس و زیر سوال بردن عملکرد بیست ساله رقیب سیاسی تان باعث شد تا بارها و بارها از همان جاده ای که فرمودید خارج شوید .
تحلیل بنده از فرمایشات جنابعالی این بود که شما از اینکه کاری ، پروژ ه ای یا طرحی را که شخص دیگری در انجام آن دخیل بوده و بنام شخص یا اشخاص دیگری مصادره میشوند ، نگرانید . وبارها در مقابل این مطالب در زمانهای مختلف مقابل آقایان تاجگردون ،حاج هاشمی و اخیرا هم حاج آقا موحد قرار گرفتبد.
حیات الله پایانی رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شهرستان لنده:
آقای بزرگواری! اگر در حوزه تدریس می کنید،اینگونه اصطلاحات را به طلاب آموزش ندهید و اگر هنوز امیدی به سیاست دارید در نوشتن اینگونه مطالب از مشاوران آگاه و دلسوز بهره مند شوید و گرنه در این دوران کهولت بهتراست که مرکب چموش سیاست را سه طلاقه نمایید.
انتخاب آقای موحد بعنوان نامزد انتخاباتی مجلس توسط نیروهای انقلاب اسلامی استان طی ساز و کاری منطقی و بدور از جانبداری صورت پذیرفت.آیا اگر همین مجموعه نیروهای ائتلاف انقلاب اسلامی استان شما را بر می گزید باز هم آنها را با لفظ به “اصطلاح انقلابی” مورد خطاب قرار می دادید؟
آقای بزرگواری ! اصولا امکان دارد بفرمایید در این استان که وفاداری آن به نظام و انقلاب و اسلام و امام و رهبر فرزانه مان زبانزد عالم و آدم است ، شما چه کسی را انقلابی می دانید؟؟؟
آقای بزرگواری ! ما نیز رزمنده دفاع مقدسیم،ما نیز شهید داده ایم ،ما نیز ولایت مداریم، استدعا می گردد دایره ی نیروهای انقلاب را تنگ ننماییم .
شعبان بهمئی عضو شورای عالی استان
حدودچهل سال است که چرخ خدمت به محرومین به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی میچرخد و جنابعالی هم به برکت خروج حاج آقای موحد و ردصلاحیت لاهوتی و منطقیان بااختلاف ناچیزی به یمن حسن نظر حاج آقا و یارانش و حمایت آنها به مجلس راه یافتی اگر یادت رفته  به یاد بیاور که چگونه در امامزاده پیر حیدر کنارموحد رفتی تا آقای باهنرکه به دعوت حاج آقای موحد به بهبهان آمده بود نامی از شما بیاورد و در اذهان از لحاظ سیاسی با رای خفیف به مجلس راه یافتی آن وقت بنده درکنارت بودم
 مربی تیم در میدان برای پیشرفت کارش احتیاج به جار زدن دارد و رقیبان خودبین آهنگ غرزدن را درپیش میگیرند



پاسخی به نماینده اسبق کهگیلویه/آقای بزرگواری حرمت نگه دار، ادبیات شما در شان وجایگاه یک روحانی نیست
جعفر حسین پور نوشت:
جناب حجت الاسلام سید علی محمد بزرگواری
با استناد به فرمایش جنابتان مبنی بر پوشش روحانیت و یک مُبلّغ مذهبی ، معلم عزیز و بالاتر از همه یک مجاهد فی سبیل الله که در جبهه های مقاومت مجاهدت می کنید، تلاش میشود تا با ادبیاتی واقع گرایانه نکاتی چند را به سمع و نظرتان برسانم.
جناب آقای بزرگواری؛ در چندماه اخیر شاهد فعالیت های مجازی شما و ابراز عقاید جنابتان در زمینه های مختلف بوده ایم و میدانیم که مرز بسیار باریک امر به معروف و سرزنش و ملامت آنقدر نامرئی میباشد که گاهی افراد متوجه عبور از این خط قرمزها نشده و گاهی هم با افراط به برخی تنش ها دامن زده میشود و صدور بیانیه و اصلاح آن گفتار به توجیهی کودکانه شبیه میشود که دیگر مثمر ثمر واقع نمیشود چیزی که به عینه در مطالب شما نمایان است.
در آخرین فرمایشات جنابعالی که به آقای موحد تاخته اید بر دو نکته تاکید داشته اید اول اینکه حجت الاسلام حاج محمد موحد در نقل قولی از وزیر پیشرفت پروژه را نسبت به همه سال های گذشته ۳۶ درصد بیان داشتند که مفصل به این موضوع پرداخته شد ولی این موضوع سبب شده تا شما و سایر مخالفان سید محمد موحد این موضوع را دستاویزی برای تسویه حساب های شخصی و حزبی قرار بدهند و حتی فراتر از آن به تخریب نماینده ی کهگیلویه بپردازند.
آقای بزرگواری ادبیات شما در شان وجایگاه یک روحانی نبوده و نیست وعجیب است که رطب خورده منع رطب می کند شما اخلاق را ذبح می کنید و دم از اخلاق و اخلاق مداری می زنید و اما یادی کنیم از آن گاف معروف شما در رسانه ملی و در مجلس و در حضور قانون گزاران مملکت اتفاق افتاد و حتی در دنیا تا مدت ها سر تیتر مباحث سیاسیون دنیا قرار داشت.
خسارتی که شما به جامعه ی لر و حوزه ی انتخابیه زدید تبعاتی را به همراه داشت که تا پایان دوره ی نمایندگی شما؛ شهرستانهای کهگیلویه بزرگ مورد غضب دولت و مجلس واقع شد و هیچ گاه آنطور که باید در دولت نتوانستید مقبولیتی کسب کنید و احقاق حقوق محرومانی را بنمائید که شما را به خانه ی ملت فرستاده بودند.
شما که بحث چماق لری را جهانی کردید و باعث شدید تا دیدگاه جهانیان نسبت به مردم فهیم کهگیلویه به سمت زور و چماق منحرف شود چرا خرده میگیرید.
این موضوع را ادامه نمی دهم ولی اول خود را آنالیز کن بعد به تراز گرفتن از دیگران مشغول باش خوب می دانیم این انتقاد شما ریشه در برخی از کینه ورزی ها و عداوت های شخصی دارد.
در موضوع دوم به نقد آقای موحد پرداختی که از زحمات آقای هاشمی پور اشاره ای نداشته است!!!!  جای تعجب است که این فرمایش شما از روی اخلاق بوده یا عداوت و کینه.
همگان نیک می دانند که حاج موحد انسانی اخلاق مدار بوده و هست و مصداق این گفتار؛ رفتار حاج محمد موحد در تمام ادوار نمایندگی و حتی دوران خارج از بهارستان ایشان بوده و هست که با هر فردی مطابق فرهنگ و تربیت و پایگاه اجتماعی اش رفتار نموده و مینماید و هرزمان بر اساس اخلاق کرده اند تا جایی که در سه ماه گذشته در هر افتتاحیه یا جلسات مرتبط از زحمات شما و آقای هاشمی پور تشکر کرده اند و می کنند. موحد در مسیر اعتلای عمرانی و فرهنگی کهگیلویه، اصل را بر احترام و قدردانی از تمام کسانی گذاشته اند که برای کهگیلویه حتی یک قدم برداشته باشند.
بر همگان آشکار است که هر نماینده ای در هر دوره؛ به اقتضای زمان برخی طرح هایش را افتتاح میکند و برخی طرح هایش به نماینده ی بعد از ایشان میرسد که هم تامین اعتبار شود و هم افتتاح شود. طرح هایی هست که بازمانده از زمان شما و هاشمی پور هستند و توسط حاج موحد افتتاح میشوند همانگونه که شما برخی از طرح های زمان موحد و هاشمی پور برخی از پروژه های دوره ی شما را افتتاح کردید و کردند.
شما که داعیه دار اخلاق هستید در زمان وکالت تان از چه کسی تشکر کردید؟ آیا شما که آن همه طرح بازمانده از دوره های قبل آقای موحد را به افتتاح رساندید حاضر شدید یک باراز ایشان تشکر کنید؟  اصلا حاضر شدید از مردمی که ولی نعمت تان بودند تشکر کنید؟ از مدیرانی که برای شما و جامعه تلاش کردند تشکری داشتید؟؟ پس جناب حاج آقا؛ رطب خورده منع رطب نمی کند… آیا این موضوع آنقدر مهم است که شما به موحد بتازید که چرا در فلان طرح از هاشمی پور نامی نبردید یا این انتقاد شما ریشه در برخی از کینه ورزی ها و عداوت های شخصی دارد؟
آقای بزرگواری شما که چماقتان آماده است و خود را یک مجاهد در جبهه های مقاومت می دانید نباید اگر جایی از شما نامی برده نشد آسمان و زمین را به هم ببافید ،شما که موحد را به نداشتن اطلاعات متهم می کنید بر اساس کدام داشته و مدرک این ادعا را مطرح می کنید حال آنکه در طول ۸ سال نمایندگی در کهگیلویه از درد بیشتر مردم اطلاعی نداشتید.
شما کدام زخم مردم را مرهم نهادید و کدام طرح در زمان شما پیشرفت قابل توجهی داشت که در کمتر از سه ماه از موحد مطالبه گری می کنید؟ مگر شاهد تحریم های همه جانبه و کسری بودجه ی دولت و ریزش بورس و نارسائی های و کمبودها به دلیل بیماری کرونا نیستید که در کمتر از سه ماه اینگونه مطالبه گری می نمائید؟؟
جناب آقای بزرگواری در موردی فرمودی که حجت الاسلام موحد را به کمیسیون تخصصی راه ندادند اولا یکی از مهم ترین دلیل نپذیرفتن موحد در کمیسیونها، ترس برخی از آقایان از موحد بوده که ایشان در هر جایگاهی باشند از مستضعفان دفاع میکنند و این برای برخی پایتخت نشینان خوشایند نبود  ولی غافل از اینکه موحد در هر جایگاهی باشد خدمت گزار مردم میباشد و محض اطلاع حضرتعالی که بی خبر از وضعیت موجود هستید حجت الاسلام موحد عضو کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس است که کمیسیون تخصصی وی می باشد.
جناب آقای بزرگواری؛ شما بر اساس کدام تجربه ی آکادمیک عضو کمیسیون کشاورزی شدید و حاصل حضورتان کدام طرح به ثمر نشسته در حوزه ی کشاورزی میباشد؟ مگر همین طرح آبرسانی به مزارع دهدشت غربی در زمان شما با آن همه امکانات دولت نهم و دهم نمی توانست به ثمر برسد اما چرا ابتر رها شد که اینک صدای اعتراض تان را بلند کرده اید؟
برادر بزرگوار؛ جناب بزرگواری؛ سکوت و گمنامی بهتر از بدنامی و ایجاد تنش در جامعه است. شما که این روزها همه را نصیحت می کنید و اگر موحد را نقد می کنید پس نگاهی به عملکردخودتان در دو دوره ی نمایندگی تان بیاندازید و تفکر کنید به واسطه ی چه کسی به جامعه معرفی شدید.
شما آنقدر با ادبیات سیاسی بیگانه اید که پتانسیل بالای رسانه ای آقای موحد را جارچی های تبلیغاتی می نامید!!!! در دو دوره ی خویش تفکر کنید هرچند فضای رسانه های مجازی وجود نداشتند اما چند رسانه ی نوشتاری موجود بود که به دلیل بی توجهی شما تعطیل شدند. چند هفته نامه و گاهنامه در شهرستان چاپ میشد که به دلیل عدم شناخت شما از رسانه و عدم برخورداری از سوبسید دولتی به بن بست رسیدند ولی دونفر در کنار شما نقشی بالاتر از جارچیتند و تخصص شان نوشتن تسلیت بود ولاغیر..
جناب آقای بزرگواری قصد ورود به ضعف های مدیریتی تان را ندارم وگرنه در بحث فسفات چرام،سیمان سپو ،آبرسانی دهدشت غربی پتروشیمی، معادن کهگیلویه ، کشاورزی و اشتغالزایی آن هم در دوره ی احمدی نژاد باید پاسخگویی عملکردتان باشید. دولتی که به واسطه ی سیاست چماق لری با شما زاویه دار شد و دودش به چشم عمران و آبادانی کهگیلویه رفت.
پس حرمت نگه دار وبجای ذبح اخلاق اخلاق را رعایت کن و تلاش کن با ارائه ی راهکار همسو با نماینده ی کهگیلویه خدمتگزار مردمی باشی که برایشان کم گذاشتی.
امید که در ادامه با تفکر بیشتر و حسن نیت شاهد مطالب بی طرفانه و سازنده ای از طرف شما باشیم.



  واکنش رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شهرستان لنده به صحبت های علی محمد بزرگواری

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شهرستان لنده با ارسال متنی به صحبت های حجت الاسلام علی محمد بزرگواری نماینده اسبق کهگیلویه واکنش نشان داد.
به نام خدا
جناب آقای بزرگواری سلام علیکم
نامه ی منتسب به جنابعالی را خواندم،از آنجایی که بنا به دلایلی انتساب چنین نوشته ای به شما را بعید می دانستم از خودتان پرسیدم و جواب ” بله” گرفتم.
در این نوشته ی کم حجمِ شما که حرمت قلم و اخلاق به فراموشی سپرده شده نکات گوناگونی مطرح گردید: که؛
اولا:در ابتدای نوشته خود توصیه ی به اخلاق می نمایید و بدیهی ترین اصول اخلاقی را نادیده می گیرید.از کمیسیون اصل نود مجلس به عنوان ” دکه ” یاد می کنید،رئیس مجلس و نیروهای انقلابی آن را “مسخره “گر می خوانید،نیروهای ائتلاف انقلاب اسلامی استان را “اصطلاحا انقلابی”می دانید.رسانه های وابسته ی به آقای موحد را “تبلیغات چی” می نامید و توصیه میکنید که” جار” بزنند،به آقای موحد واژه ی منیت و دعیت نسبت می دهید .از “جهنم “گفتن نیز دریغ نمی ورزید.به هر حال چماقی از نابجاترین واژه ها و بی مایه ترین تعابیر بر افراشته اید که دل هر آزاده ای را به درد می آورد.
آقای بزرگواری! اگر در حوزه تدریس می کنید،اینگونه اصطلاحات را به طلاب آموزش ندهید و اگر هنوز امیدی به سیاست دارید در نوشتن اینگونه مطالب از مشاوران آگاه و دلسوز بهره مند شوید وگرنه در این دوران کهولت بهتراست که مرکب چموش سیاست را سه طلاقه نمایید.
ثانیا:در مکتوبه خویش نوعی مرزبندی جغرافیایی را مطرح نمودید که پیام مناسبی در خود ندارد. سوق و لنده را پایگاه سنتی آقای موحد خوانده اید،غافل از اینکه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون خانه ی آقای موحد چون کاروانسرایی بود که ملجا محرومان و نیازمندان هر خطه ای از این مملکت بزرگ و عزتمند بوده و می باشد.
آقای بزرگواری !اگر امروز مردم فهیم چرام،سرفاریاب،دیشموک ، لنده ، دهدشت و بهمئی و غیره و غیره آگاهانه و بخردانه به استقبال موحد می آیند و ایشان را بر می گزینند، ریشه در مردمداری موحد دارد.
موحد خلفِ راستینِ اجدادِ مردم دار خویش می باشد و تمام آبرو و عزت خویش را در متن جامعه و مردم می بیند. در قاموسِ موحد، مرزبندی طایفه ای و قومی بی معناست و به همین علت است که هر کس به خانه ی موحد در آید گره از مشکلش می گشاید و از طایفه و تبارش نمی پرسند.
ثالثا:آقای بزرگواری!
آقای موحد در زمانی نمایندگی مردم این خطه ی محروم را بر عهده گرفت که ابتدایی ترین مشکلات گریبان گیر سرزمین کهگیلویه بود،چرا چشم خود را بر واقعیت ها می بندید؟
جاده های شهر و روستا،مدرسه سازی،آب شرب،تا مین سوخت،کمک به مداوا و بستری بیماران و تامین خوابگاه برای دانشجویان و صدها مشکل ریز و درشت دیگر از اساسی ترین نیازهای کهگیلویه آن روزگار بود که میراث بجامانده از حکومت مستبد ستمشاهی بوده است.
رابعا:انتخاب آقای موحد بعنوان نامزد انتخاباتی مجلس توسط نیروهای انقلاب اسلامی استان طی ساز و کاری منطقی و بدور از جانبداری صورت پذیرفت.آیا اگر همین مجموعه نیروهای ائتلاف انقلاب اسلامی استان شما را بر می گزید باز هم آنها را با لفظ به “اصطلاح انقلابی” مورد خطاب قرار می دادید؟
آقای بزرگواری ! اصولا امکان دارد بفرمایید در این استان که وفاداری آن به نظام و انقلاب و اسلام و امام و رهبر فرزانه مان زبانزد عالم و آدم است ، شما چه کسی را انقلابی می دانید؟؟؟
آقای بزرگواری ! ما نیز رزمنده دفاع مقدسیم،ما نیز شهید داده ایم ،ما نیز ولایت مداریم،استدعا می گردد دایره ی نیروهای انقلاب را تنگ ننماییم .

والسلام
و من الله التوفیق
لنده / حیات اله پایانی



 

واکنش مدیرعامل اسبق آب وفاضلاب روستایی استان به سخنان بزرگواری
مهندس سجادرستگارمدیرعامل اسبق آب وفاضلاب روستایی استان ونائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در متنی به سخنان علی محمد بزرگواری واکنش نشان داد.
بنام خدا . بنام خدایی که انسان را آفرید . همان انسانهای بزرگی که سرشان را بالا میگیرند و ستاره هایی در پیشانی آسمانی شان می درخشد . همان انسانهای بزرگی که با آفتاب و آب نسبت دارند و لحن چلچله و نسیم را خوب می فهمند .
همان انسانهای بزرگی که بوی نان و گندم می دهند و عطر گل سرخ و طراوت نسیم را باخود بهمراه دارند و روحشان همواره بستر رویاهای دیگران است .
عرض سلام و ادب احترام دارم محضر مبارک حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید علی محمد بزرگواری نماینده اسبق شهرستانهای کهگیلویه ، چرام ، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی
کاش بعد از عمری مجاهدت و جانبازی در راه خدا و دفاع از میهن در میدانهای شهادت و ایثار و دو دوره خدمت به مردم در خانه ملت . امروز هم در این برهه از زمان که بیشتر از همه زمانها نیازمند همدلی و همیاری هستیم ، نقشتان را جور دیگری ایفا میکردید .
کاش میشد بجای انتقاد های تندتان نسبت به رقیبان سیاسی تان که همانا برادران دینی شما می باشند به کانونی جهت جمع شدن همه نیروهای انقلابی دیارت مبدل میشدید .
جناب آقای بزرگواری ، بنده ، خدای ناکرده قصد جسارت به محضر حضرتعالی رو نداشته و ندارم وبه یاد دارم که با حمایت قاطع جنابعالی افتخار خدمت گذاری به روستا نشینان شریف استان در دولت پا برهنگان نصیبم شد ، ولی بعنوان کسی که در یک مقطعی از زمان دنباله رو تفکرات و تشکیلات سیاسی تان بودم ، وقتی این اظهار نظرهای جنابعالی را در مورد بعضی از شخصیت ها و رقیبان سیاسی تان می بینیم و میخوانیم سخت نگران می شویم و انتظار چنین رفتاری را از حضرتعالی نداشته و نداریم .
ما منکر خدمات جنابعالی در دوره هشت ساله وکالتتون در خانه ملت نیستیم . اما این دلیل نمی شود که عملکرد دو دوره نمایندگی حضرتعالی کامل و بدور از هر عیب و نقصی بوده است وعملکرد سایر نمایندگان مملو از عیب نقص باشه . چرا!!! ؟؟؟ چون همه ما انسانیم و به صرف انسان بودن ممکن الخطایم، منتهی با نقاب های متفاوت .
در ابتدای فرمایشاتتان خطاب به حضرت حجت الا سلام والمسلمین حاج محمد موحد نماینده محترم کهگیلویه بزرگ فرمودید که از جاده اخلاق و انصاف نباید خارج شویم . اما در گفتار شما متاسفانه خروج از همان جاده ای را که گوشزد فرموده اید کاملا نمایان است .
در بیانات حضرتعالی بکار بردن کلماتی همچون تبلیغات چی ها جار بزنند ، کنایه زدن به نیروهای ائتلاف انقلابی استان ، بکار بردن اصطلاح دکه برای یکی از مهمترین کمیسیون های مجلس و زیر سوال بردن عملکرد بیست ساله رقیب سیاسی تان باعث شد تا بارها و بارها از همان جاده ای که فرمودید خارج شوید .
تحلیل بنده از فرمایشات جنابعالی این بود که شما از اینکه کاری ، پروژ ه ای یا طرحی را که شخص دیگری در انجام آن دخیل بوده و بنام شخص یا اشخاص دیگری مصادره میشوند ، نگرانید . وبارها در مقابل این مطالب در زمانهای مختلف مقابل آقایان تاجگردون ،حاج هاشمی و اخیرا هم حاج آقا موحد قرار گرفتبد.
درست است که باید هر کار خیر و عام المنفعه ای که انجام میگیرد باید از بانی یا بانیانش تقدیر و تشکر گردد و همواره از آنها به نیکی یاد شود . اما بنده میخواهم خدمتتان عرض کنم که اگر کارمان ، مسیرمان و در نهایت هدفمان خدایی باشد و رنگ و بوی خدایی داشته باشد نباید به دنبال این باشیم که دیگران از ما یاد کنند و اقرار کنند که فلان کار را فلان کس انجام داد ، اگر ما طرز تفکرمان اینطور باشد و دربرابر هر حرفی که باب میلمان نباشد از کوره در بریم و حرمت برادر یا برادران دینی خود را حفظ نکنیم ، آنوقت هست که کار ما ،عمل ما رنگ بوی خدایی خود را از دست میدهد و جای آن صفات خوب را کبر ، ریا و منیت خواهد گرفت .
واین احتمال را هم بدهید که اگر رقیبان شما در جایی یادی از عملکرد های جنابعالی نکردند هیچ عمدی در کار نبوده و نیاز است که ا خلاق مداری را پیشه خود نماییم . اما در بخش دیگری از فرمایشاتتان از عملکرد بیست ساله حاج آقا موحد انتقاد نموده اید .
البته اگر نقد سازنده ، و بدور از بدبینی و فارغ از هر کینه و عداوتی باشد باعث پیشرفت شخص و درنهایت اجتماع میشود ، اما اگر نقد از روی حسد ، دنیاطلبی ، قدرت و یا منیت باشد نه تنها پیشرفتی در اصلاح امور حاصل نمیشود بلکه روز به روز شاهد پسرفت و عقب ماندگی جامعه مان می باشیم .
جناب آقای بزرگواری جایی را که شما آنرا دکه خواندید ، اولا ؛جایی است که از حقوق آحاد مردم جامعه دفاع میشود .
ثانیا ؛ زیبنده نبود که چنین جایگاهی را جنابعالی دکه بنامید .
ثالثا ؛ ما بخود می بالیم که همان جایی که شما آنرا دکه می دانید ، سالیان ، سال توسط سیدی بزرگوار ( حاج آقا موحد) از حقوق تضییع شده من و امثال من ، احقاق حق شد ، تا امروز بتوانیم با افتخار سرمان را بالا بگیریم و فردی مثمر ، ثمر برای خود و جامعه مان باشیم .
واما در جایی دیگر عملکرد این سید بزرگوار را که زندگی خود را وقف پاک کردن غبار محرومیت از سر روی کهگیلویه بزرگ قرار داد را مورد نقد قرار دادی .
جناب آقای بزرگواری تا حالا از خودتان پرسیده اید زمانی که آقای موحد وکالتی مردم را به عهده گرفت حوزه انتخابیه اش چه وضعیتی داشت ؟ حوزه ای که از باشت و بابا کلان شروع میشد تا سیلو کلوار و بهمئی و مرزهای ایذه و باغ ملک و چهار محال بختیاری ادامه پیدا میکرد.
آیا تا حالا از خودتان سوال کرده اید ، چنین حوزه ی عریض و طویلی که محرومیت از سر رویش میبارید ، آب داشت ؟ جاده داشت ؟ فضای آموزشی و بهداشتی و رفاهی و ورزشی داشت؟ مدرسه و دانشگاه داشت ؟؟
اما بگذار قبل از اینکه جنابعالی جواب سوالات من و خیلی از مردمان دیارمان را که از اظهار نظر شما در مورد شخصیت کاریزمای حاج آقا موحد نگرانند بدهی ، خودم جواب سوالاتم را راست و حسینی پاسخ دهم .
ما حوزه انتخابیه ای داشتیم که بیشتر نقاط آن نه آب ، نه جاده ، نه برق ، نه مدرسه ، نه بهداشت ، نه فضای آموزشی و …. نداشت . من مثل بعضی آقایان نمیگم همه امکانات را حاج آقا موحد برای این حوزه به ارمغان آورد .
اما میگویم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون های پاکی که برای اعتلای این سرزمین بر زمین ریخته شد و رشادتهای جوانان سرزمینم و تلاش های مستمر این سید جلیل القدر و پیگیرهای ایشان در چند دوره نمایندگی خود در خانه ملت و فارغ از هر منیتی ، باعث شد تا زیر ساخت های دیارمان برای بخش شدن و شهرستان شدن مهیا شود تا ما امروز تبدیل شدن آنها را به بخش و شهرستان در روزمه کاری خود بیاوریم و در لیست افتخارات خود بگنجانیم .

جناب آقای بزرگواری آیا تا حالا از خودتان پرسیده اید که برق کهگیلویه در زمانی که حاج آقا موحد نماینده مجلس شد چگونه بود ؟ و زمانی که حضرتعالی آنرا تحویل گرفتی چه وضعیتی داشت ؟ سید بزرگوار خیلی سالها قبل تر از زمانی که جنابعالی در میتینگ انتخاباتیتان در شهرستان بهمئی وعده کارخانه تراکتور سازی را به مردم آن دیار بدهید . حاج آقای موحد پست برق ۱۳۲کیلو ولت کهگیلویه را بنیانگزاری کرد و آنرا در سالهای آغازین دهه هفتاد به دست رئیس جمهور وقت افتتاح نمود . و امروز پس از سالیان ، سال هنوز قلب تپنده دهدشت و قلعه رئیسی و دیشموک و حومه بخش مرکزی می باشد .

در حالیکه قبل از آن برق ما از طریق خط ۳۳کیلوولتی که از سمت دوگنبدان می آمد تامین میشد . و هر روز شاهد نوسانات و ناپایداری های زیادی در حوزه برق بودیم .راستی یادم رفت بپرسم بعد از دوره بیست ساله حاج آقا موحد ، چند پست برق برای پایداری برق این حوزه انتخابیه احداث نمودید . فراموش کردم بپرسم در بخش کشاورزی که حضرتعالی در دوران وکالتتون عضو آن کمیسیون بودید برای دشت های هموار و منتظر آب حوزه انتخابیه ات چه کارهایی انجام گرفته است ؟ تا یادم نرفته بپرسم کارخانه سیمان سپو و پتروشیمی که کلنگشان در دوره نمایندگی حاج سید محمد موحد به زمین زده شد . چه مقدار پیشرفت فیزیکی داشته اند ؟

در پایان از خداوند منان خواهان و خواستاریم که آلام همه ما را از مهر و محبت ، نسبت به هم مملو گرداند تا بتوانیم با همکاری و همیاری هم کهگیلویه بزرگ را آنطور که شایسته مردمانش میباشد بسازیم . و فارغ از هر طیف و گروه دست به دست هم برای آبادانیش تلاش کنیم . خداوندا ، خدایا ؛ توفیق روزافزون و عاقبت بخیری را شامل حال همه آنهایی گردان که حیات و مماتشان در جهت آسایش و خدمت به خلق تو سپری می شود . آمین یا رب العالمین



 

شعبان بهمئی
عضو شورای عالی استان
دایی ارجمند حاج آقای بزرگواری
حدودچهل سال است که چرخ خدمت به محرومین به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی میچرخد و جنابعالی هم به برکت خروج حاج آقای موحد و ردصلاحیت لاهوتی و منطقیان بااختلاف ناچیزی به یمن حسن نظر حاج آقا و یارانش و حمایت آنها به مجلس راه یافتی اگر یادت رفته  به یاد بیاور که چگونه در امامزاده پیر حیدر کنارموحد رفتی تا آقای باهنرکه به دعوت حاج آقای موحد به بهبهان آمده بود نامی از شما بیاورد و در اذهان از لحاظ سیاسی با رای خفیف به مجلس راه یافتی آن وقت بنده درکنارت بودم گاهی دم از دین و ولایت و رهبری میزنی و به سوریه میروی تا از حرم مطهرحضرت زینب دفاع نمایی گاهی با زاویه صد وهشتاد درجه ای خلاف قوانین موضوعه کشور درمجلس موضع میگیری و در زمین کودکانه با نظرات مختلف به بازی میپردازی
حاج آقا و دوست گرامی تلاش هایی نمودی همانگونه که سناتوربزرگ درطول شانزده سال زیرساختهای کهگیلویه بزرگ راهموار و تحویل شما داد یادت باشد که ازفرهنگ شجاعت و سخاوت ومهمان نوازی و حس ولایت پذیری و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی بانشان دادن چماق همه رابه تاراج دادی
میدانی که ایمان و ایمانداری دراین زمانه بصیرت میخواهد زیراکه ابوموسی اشعری خیلی بیشتراز بعضی ها مومن بود و میدانی که دلسوختگان مردم محروم کهگیلویه احتیاج به همراهی و تشویق تیم درمیدان دارند
میبینی که درمیدان فوتبال هواداران پیشرفت تیم و آوردن جام ارنج زمین را تشویق میکنند یا نه
جاده پاتاوه با نام موحد کلید خورد و کارهای بسیاری انجام شد دوستانی آمدند کارهایی به طبع انجام شد واب سد کوثربرای لیکک باکلنگ شما برزمین خورد و حدودده سال است سی و پنج درصد پیشرفت فیزیکی دارد شهرهای دیگرهم همینطور
وهمت میطلبند که کارها به پایان وبه بهره برداری برسد ازنگاه عاقلان همانگونه که عرض شد تیم درمیدان باید تشویق شود اگردلسوز مردم هستید
پس باید با حاج آقاموحد سناتورکهنه کارکهگیلویه همصدا شد و دست او را بفشاریم تا کارها به سرانجام رسیده و به پایان برسد و کهگیلویه ای آری از محرومیت رارقم بزنیم
بنده در حس ولایتمداری شما شک نداشتم اما آوای دگرگون به گوش میرسانی
بنده حقیر به عنوان یک جانباز وآزاده و رزمنده هم کیش شما در ایثارگری از شما میخواهم دست از لجاجت بردارید و همه فرزندان دلسوز کهگیلویه بزرگ حاج آقا را تشویق وترغیب و همکاری نمائید و بدانید اجرهرکسی پیش خدا محفوظ است
اما مربی تیم درمیدان برای پیشرفت کارش احتیاج به جار زدن دارد و رقیبان خودبین آهنگ غرزدن را درپیش میگیرند
امیدوارم باهمان نیتی که برای دفاع ازحرم زینب رهسپارشده ای برای پیشرفت مردمان محروم بایکصدایی با حاج آقا تلاش کنی و باعث دلسردی وسردی کارنگردی  واگرعملکرد گذشته ای داری ان را ازخدا طلب نمایی
بااحترام تمام شعبان بهمئی



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*