اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301402
تاریخ انتشار: 1399/06/21 16:43
حجت الاسلام افروغی: در تبدیل وضعیت نیروهائی که وارد آموزش و پرورش می شوند هم دقت نمی شود،افرادی که از راه غیر دانشگاه فرهنگیان جذب می شوند نباید وارد حیطه آموزش نشود ؛اگر معلمِ دانش آموز شما جزو این دست از افراد است،فرزندتان به مدرسه نرود بهتر است.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان به نقل از صبح زاگرس، نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروعی اقامه شد.


حجت الاسلام افروغی ابتدا با اشاره به اهمیت صبر و استقامت،گفت:آدم صبور،فعال است و صبر به معنای انفعال نیست.
وی با بیان اینکه برترین اعمال انتظار فرج می باشد که نوعی صبر است،افزود: برای صبر،سکوت، ادب و احترام،حُسن خلق و مدارا احادیث و روایات زیادی وجود دارد ؛در حادثه عاشورا هم ادب موج می زند.
امام جمعه شهر لیکک ادامه داد: حضرت زینب سلام الله علیها و کسی که بخاطر بیماری امام سجاد علیه السلام، قافله سالار هستند،چنان صبر،ادب و تواضع داشت که فقط در ائمه اطهار دیده می شود.
حجت الاسلام افروغی با بیان اینکه سعی کنید ادب را در جامعه به خصوص فضای مجازی رعایت کنید،خاطرنشان کرد:انشاءالله با تفسیر زیبایی که دین از ادب دارد، ما هم مودب شویم.
امام جمعه شهر لیکک در فرازی دیگر از خطبه های امروز با محکوم کردن اهانت نشریات فرانسوی به پیامبر،گفت:در نشریات کشوری که داعیه دار حقوق بشر است به پیامبر اکرم(ص) توهین شد،پیامبری که بعد از خدا کامل ترین نور است،نوری که تمام تاریکی ها را می نوردد.
وی با بیان اینکه قلب همه آزادی خواهان عالم از این توهین جریحه دار شد،گفت:با این وجود به فضل الهی دشمنان دین به خصوص آمریکا، اسرائیل و خبیثان فرانسوی به زباله دان تاریخ می پیوندند.
امام جمعه شهر لیکک با تبیین جایگاه والای آموزش و پرورش،گفت:امام علی علیه السلام فرمود "هر کس یک حرف به من آموخت، مرا بنده خویش کرد" بنابراین ما بردگان معلمان خود هستیم.
وی افزود:مقام معظم رهبری با تعبیری دقیق معلمان را افسران سپاه پیشرفت کشور خواند.
حجت الاسلام افروغی خاطرنشان کرد:بخشی از سخنان بنده در مورد آموزش و پرورش  ملی،برخی استانی و برخی شهرستانی است.
وی گفت:تصور من این است که در سطح استان و شهرستان ما برای پیشبرد سند تحول بنیادین آموزش و پروش کاری نشد.
خطیب نماز جمعه بهمئی تصریح کرد:باید به طور جدی اجرای سند ۲۰و۳۰ در برخی مدارس کشور پیگیری شود ؛عدم اجرای برنامه های پرورشی و برنامه های شاد فرهنگی منطبق با آموزه های دینی خود اجرای سند ۲۰و۳۰ است.
حجت الاسلام افروغی خاطرنشان کرد:در شهرستان بهمئی که بیش از ۵۰ درصد جمعیت آن تحت پوشش نهاد های حمایتی مانند کمیته و بهزیستی هستند،مردم توان تامین تبلت یا گوشی هوشمند برای دانش آموزان خود را ندارند و در این شرایط کرونایی عدالت آموزشی رعایت نمی شود.
وی ادامه داد:در رشته های فنی ما دروس آزمایشگاهی عملا تدریس نمی شود و تعطیل هستند،نتیجه اینکار در آزمون های استخدامی مشخص می شود که فارغ التحصیلان ما توان کسب حد نصاب آزمون ها و مهارت های کافی را ندارند.
امام جمعه شهر لیکک ادامه داد:امکانات سرمایشی و  گرمایشی در مدارس وجود ندارد ، بچه های ابتدایی ما در سخت ترین شرایط در این گرمای شدید درس می خوانند.
وی نبود چند ساله معاونت پرورشی در آموزش و پرورش بهمئی را بی احترامی و خیانت در حق مردم دانست و گفت:برای انتصاب یک معاونت مدرسه هم سیاسی کاری می شود، نظارت ها ضعیف است که باید قوی شود.
حجت الاسلام افروغی تصریح کرد:در شهرستان ما آموزش و پرورش با نهادهای انقلابی تعامل دارد ،آدم های انقلابی متدین از هر دو جناح در آموزش و پرورش ما وجود دارد اما کار فرهنگی با کار تربیتی فرق دارد.
وی با اشاره به کمبود برگزاری دوره های ضمن خدمت در آموزش و پرورش شهرستان،افزود:مردم مواظب فرزندان خود باشید،برخی از معلمان توان تنظیم طرح درس را هم ندارند.
حجت الاسلام افروغی ادامه داد:سیاست گذاری شفاف و روشن در آموزش و پرورش استان ما وجود ندارد؛آموزش ضعیف در شهرستان بهمئی باعث شد که میلیاردها تومان از خانواده های ضعیف وارد دانشگاه های آزاد شود.
وی ادامه داد:وقتی در یک برگه آزمون دانشجوی ما ۲۰ غلط املایی وجود دارد،مشخص است وضع آموزشی چگونه است،  اصلا دانشجو هست می داند آزمون دارد اما نمی داند امتحان چه درسی دارد.
شهر لیکک با اشاره به کمبود نیروی خانم، در ادامه گفت:استان و کشور در زمینه تامین نیروی انسانی خانم به داد مردم بهمئی برسد.
حجت الاسلام افروغی تصریح کرد:بهداشت روانی در آموزش و پروش بهمئی صفر است،مشاورین ما ضعیف هستند و طرح های ضمن خدمتی وجود ندارد ؛ممکن است نزدیک به ۳۰ درصد آنها توانمند باشند اما بقیه بود و نبود آنها تاثیر ندارد.
وی با اشاره به عدم نظارت کافی و پیگیری ها و برخورد با متخلفین در آموزش و پرورش شهرستان، ادامه داد: در تبدیل وضعیت نیروهائی که وارد آموزش و پرورش می شوند هم دقت نمی شود،افرادی که از راه غیر دانشگاه فرهنگیان جذب می شوند نباید وارد حیطه آموزش نشود ؛اگر معلمِ دانش آموز شما جزو این دست از افراد است،فرزندتان به مدرسه نرود بهتر است.
امام جمعه شهر با بیان اینکه برنامه های آموزشی شهرستان ما ضعیف است،گفت:حداقل ۵ سال در حوزه آموزش و پرورش ورود کردم و اینگونه نیست که فکر کنید بنده دیشب نشستم و یکدفعه این مسائل را عنوان می کنم.
حجت الاسلام افروغی با بیان اینکه مسائل سیاسی اجازه نمی دهد برخی کارها به خوبی پیش رود و تغییرات ایجاد شود،گفت: بنده این مسائل را تا وزارتخانه پیگیری می کنم.
وی در پایان گفت:بهداشت محیط مدارس بهمئی ضعیف است،نیروی خدماتی نداریم اما ما باید همچنان به آموزش و پرورش به دید یک نهاد مقدس بنگریم.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*