اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301412
تاریخ انتشار: 1399/06/23 22:34
واکنش آذر منصوری به اظهارات انتخاباتیِ الله‌کرم/ کدخدایی: شاید در دوره‌های آتی «رئیس جمهور زن» هم داشته باشیم! / نماینده مجلس: سر در ورودی پاستور بنویسید دولت تعطیل است!

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد.

 
واکنش میرلوحی به مخالفت فرمانداری با نام خیابان «بازرگان»

عضو شورای شهر تهران گفت: رفتاری که هیات تطبیق در پیش گرفته است، بیشتر رنگ و بوی سلیقه‌ای دارد و این در حالی است که ملاک باید قانون باشد، نه سلیقه؛ بنابراین همچنان شورا با این نظر سلیقه‌ای هیات تطبیق موافق نیست. البته اعضای محترم هیات تطبیق نمی‌گویند که سلیقه آنان با این مصوبه مخالف است و ادعای مغایرت با قانون را پیش می‌کشند. محمود میرلوحی درباره مخالفت فرمانداری با نامگذاری خیابانی در تهران به نام مهندس بازرگان گفت: امیدواریم که این مساله هرچه زودتر حل شود. دوستان در شورای شهر تهران هم درباره این مساله دو نظریه منوط به بحث باغات و یکی هم نامگذاری معابر دارند که اساسا جنبه حذفی نیز ندارد. اعضای محترم شورای شهر نیز امروز در جلسه علنی شورا همین مباحث را مطرح کرده و همچنان تلاش می‌کنند تا این چالش‌ها برطرف شود. وی افزود: من از رییس جمهوری و وزیر کشور درخواست می‌کنم که به این موضوع ورود کنند تا رای فرمانداری به رای شورای شهر نزدیک‌تر شود.

طرحی که به دنبال تشکیل بنیاد ملی افزایش جمعیت است

سیدعلی موسوی درباره طرح و پیشنهادهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای افزایش نرخ جمعیت کشور گفت: این پیشنهادها و طرح‌ها، تیمی و با همکاری و مشورت برخی اعضای کمیسیون فرهنگی نیز انجام شده است. واقعیت این که ما کلیات این طرح را فعلا مطرح کردیم. این موضوع دو مقوله مهم را شامل می‌شود که باید به نوعی به هر دوی آن‌ها توجه شود. این عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخش اول این طرح، مربوط به بحث بنیاد ملی افزایش جمعیت است که دلیل اصلی ما برای این مساله ایجاد نظم و تمرکز بیشتر در اجرای طرح است، چون بیشتر طرح‌هایی که تاکنون درباره افزایش نرخ جمعیت مطرح و به همه وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌ها و نهاد‌های مربوطه ابلاغ شده، نیازمند یک سکانداری واحد و مشخص بوده است؛ لذا ما پیشنهاد ایجاد بنیاد ملی افزایش جمعیت را مطرح کردیم. به گفته وی، این تمرکزگرایی باعث می‌شود که بنیاد ملی افزایش جمعیت سکانداری، بحث افزایش نرخ رشد جمعیت را عهده‌دار شود. البته ما در طرح پیش بینی کردیم که این بنیاد زیر نظر دولت و مشخصا زیر نظر مستقیم رییس جمهوری فعال باشد و شخص رئیس‌جمهوری، ریاست این بنیاد را انتخاب کند. اعتقاد ما این است که این بنیاد باید یک نهاد قوی و قدرتمند برای اداره بحث افزایش جمعیت باشد.

جزئیات فوت دانش‌آموز گتوندی مبتلا به کرونا

فرماندار گتوند، جزئیات ابتلا به کرونا و فوت دانش‌آموز هشت ساله اهل منطقه ترکالکی را تشریح کرد. عبدالرضا احسانی‌نیا در گفتگو با ایسنا، با اشاره به فوت دانش‌آموز گتوندی به دلیل ابتلا به کرونا اظهار کرد: این دانش‌آموز، پسر هشت‌ساله‌ای بود که از بدو تولد بیماری قلبی داشته است. وی گفت: این دانش‌آموز وضعیت خوبی داشت و با بازگشایی مدارس، تنها یک روز آن هم در یک کلاس چهار نفره مقطع دوم در دبستان ولایت منطقه ترکالکی حضور پیدا کرده بود، اما با توجه به بیماری زمینه‌ای، روز‌های بعد به مدرسه نرفت. فرماندار گتوند بیان کرد: دانش‌آموز در روز چهارشنبه (۱۹ شهریورماه) به دلیل عارضه قلبی (سکته) به بیمارستان کارون گتوند منتقل و در همین بیمارستان، عملیات احیاء برای وی انجام شد. سپس به بیمارستان گنجویان دزفول و پس از آن به بیمارستان گلستان اهواز انتقال یافت، اما متاسفانه این کودک در بیمارستان گلستان اهواز فوت کرد. وی در خصوص مراحل انجام تست کرونا برای این دانش‌آموز، افزود: تست کرونای وی در دو مرحله منفی بود و بار سوم، مثبت بوده است. احسانی‌نیا با بیان اینکه مقرر شده که تست کرونا برای همکلاسی‌های این دانش‌آموز انجام شود، گفت: فعلا مدرسه ولایت برای مدت یک هفته تعطیل شده است.

نماینده مجلس: سردر ورودی پاستور بنویسید دولت تعطیل است

سیدعلی یزدی‌خواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: آذری جهرمی می‌گوید زورم به اپراتور‌ها نمی‌رسد، وزیر راه و شهرسازی می‌گوید، مسکن نخرید تا ارزان شود، سرپرست وزارت صمت می‌گوید قیمت خودرو حباب است، رئیس بانک مرکزی در مورد دلار دیگر نظر نمی‌دهد، وضعیت اقتصاد، معیشت و کرونا هم که مشخص است، لطفا سردر ورودی پاستور بنویسید دولت تعطیل است.

توضیح سخنگوی درولت درباره انتقال پول ویلموتس

علی ربیعی درباره پرونده ویلموتس عنوان کرد: همان که قبلا گفتم ما پول در خارج از کشور داریم و هزینه مربیان خارجی را از این پول‌ها می‌دادیم، اما تحریم ظالمانه که زندگی مردم را هدف گرفته، به نحوی عمل کردند که امکان انتقال پول وجود ندارد. او هم براساس بندی که در قراردادش بود، شکایت کرده است. وی افزود: وکلای خوبی را معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری به استخدام درآورده که وزارت ورزش و سیاست خارجه پیگیر کار‌ها هستند. این اتفاق ناخواسته بود. امیدواریم در بخش قضایی که این موضوع پیگیری می‌شود، بگوییم این موضوع که پولی به مربی داده نشود، از پیش طراحی شده نبود بلکه به خاطر تحریم‌ها بوده است. امیدوارم این حکم اولیه شکسته شود.
 
واکنش آذر منصوری به اظهارات انتخاباتیِ الله‌کرم

قائم مقام حزب اتحاد ملت درباره صحبت‌های حسین الله کرم درباره این‌ که گفته «در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت نکنید؛ انتخابات درون گروهی است» گفت: این حرف جدیدی از طرف ایشان نیست. متاسفانه برای این طیف مشارکت حداکثری مردم در انتخابات هیچ ضرورتی ندارد. آذر منصوری در گفت‌وگو با ایلنا، درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی و این‌که آیا جریان اصلاحات وارد مصداق کار انتخاباتی شده است، گفت: اصلاح‌طلبان همواره نسبت به انتخابات رویکرد ایجابی داشته و علی‌القاعده از این به بعد هم این نگاه نسبت به انتخابات وجود خواهد داشت. قائم مقام حزب اتحاد ملت خاطرنشان کرد: ایجابی به این معنی که آنجا که احساس کنند حضورشان در انتخابات در تقویت منافع ملی، دور کردن تهدیدهای منطقه‌ای و بین‌المللی از کشور و نیز تامین نظر و خواست مردم اثرگذار است، با همه توان خود در انتخابات مشارکت می‌کنند.وی با بیان اینکه طبیعی است اثرگذاری در هر یک از این دو سطح، ارتباط مستقیم با جایگاه نهادهای انتخابی دارد، ادامه داد: این به آن معناست که اصلاح‌طلبان با مشارکت فعال خود در انتخابات بتوانند جایگاه نهادهای انتخابی را در حدی ارتقا دهند که نقش اصلی را در سیاست خارجی و سیاست داخلی ایفا کند ‌و از همه مهم‌تر‌ این اثرگذاری باید به حدی باشد که امید مردم به صندوق رای و انتخابات به ناامیدی تبدیل نشود.
 
کلاهبردار ۲۰۰ میلیاردی با ۱۸۰ شاکی به کشور بازگردانده شد

با تلاش پلیس بین الملل نیروی انتظامی یک متهم مالی فراری بازداشت و به کشور بازگردانده شد. سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس بین الملل تعداد شاکیان این متهم را بیش از ۱۸۰ نفر اعلام کرد و گفت: این فرد که از یکی از کشورهای همسایه مسترد شده، اواخر سال ۹۷ با راه اندازی یک صرافی غیر مجاز اقدام به کلاهبرداری از شماری از هموطنان نمود. وی با اشاره به متواری شدن این فرد از اواسط سال ۹۸ گفت: مرجع قضایی با ارجاع ابلاغ به پلیس بین الملل خواستار اعلان کارت قرمز برای دستگیری این فرد شد.سردار شیرزاد گفت: پلیس بین الملل ناجا با هماهنگی اینترپل به صدور اعلان قرمز در خصوص این فرد در سطح بین الملل پرداخت که به دستگیری این فرد در یکی از کشور‌های همسایه منجر شد. رئیس پلیس بین الملل ناجا افزود: این دستگیری حدود ۸ تا ۹ ماه پیش اتفاق افتاد و پس از طی فرایند استرداد وی دو روز پیش به کشور بازگردانده شد.
 
دردسر جدید برای کاربران ایرانی توییتر

به نظر می‌رسد، برخی کاربران ایرانی توییتر با مشکل جدیدی مواجه شده‌اند و کد تاییدیه ورود و وریفای اکانت به شماره موبایل آن‌ها ارسال نمی‌شود. البته ظاهرا این مشکل که از هفته گذشته گریبانگیر کاربران ایرانی توییتر شده، محدود به یکی از اپراتورهای همراه است و مشترکان سایر اپراتورها چنین مشکلی را ندارند.
 
کدخدایی: شاید در دوره‌های آتی «رئیس جمهور زن» هم داشته باشیم

سخنگوی شورای نگهبان به سوالی درباره ریاست جمهوری خانم‌ها پاسخ داد.عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره ریاست جمهوری خانم‌ها گفت: دقیقاً مساله ممنوعیت‌های قانونی نیست و پای مسائل فرهنگی در میان است. شاید در دوره‌ای ریاست جمهوری خانم‌ها هم اتفاق بیفتد؛ کما اینکه در هیچ دوره‌ای وزیر زن نداشتیم، اما در دولت آقای احمدی‌نژاد یک وزیر زن هم منصوب شد؛ بنابراین، منع قانونی وجود ندارد و شاید در دوره‌های آتی رئیس جمهور زن هم داشته باشیم. کدخدایی در این باره توضیح داد: قوانین بخشی از این مساله است، اما از نظر من، بخش عمده‌ای از آن بحث فرهنگی است. می‌توانیم همین سوال را به این صورت مطرح کنیم که چرا در آمریکا بعد از سیصد سال هنوز رئیس جمهور زن نداریم. آیا بحث تفاوت بین زن و مرد بوده است؟ به نظر می‌رسد، بیشتر این موضوع فرهنگی است. بگذارید مثال دیگری از داخل کشور خودمان بزنم. در همین انتخابات اخیر، تعداد خانم‌هایی که برای نمایندگی مجلس ثبت‌نام کردند و تایید صلاحیت شدند بسیار بود. از بین آن‌ها تعداد ۱۶، ۱۷ نفر انتخاب شدند؛ یعنی خانم‌ها هم به خودشان رای نمی‌دهند، اینجا که دیگر شورای نگهبان مقصر نیست.
 
دفاع تمام قد عضو پایداری از قصاص نوید افکاری

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با حمایت از قصاص نوید افکاری گفت: معلوم نیست علت سکوت و بی‌تفاوتی برخی جریانات در برابر اقدام مهم قوه قضائیه چیست، گفت: آیا این جماعت از اجرای عدالت ناراحت هستند یا از این بیم دارند که انعکاس این خبر مهم، موجب بالا رفتن محبوبیت دستگاه قضایی و تقویت امید در دل مردم شود؟ و در نقطه مقابل، موجب بی اعتباری حامیان حسن روحانی یعنی همان اصلاح طلبان شود که به دلیل اتخاذ سیاست‌های سست و نرم خود، کشور را به این روز نشانده اند. حجّت‌الاسلام قاسم روانبخش با اشاره به فضاسازی‌های برخی رسانه‌ها پس از قصاص نوید افکاری، جوانی که به جرم قتل عمد قصاص شد، گفت: هفته گذشته رسانه‌های جریان مدعی اصلاحات هماهنگ با رسانه‌های بیرونی استکبار که در نهایت به هم‌آوایی با ترامپ نیز کشیده شد، موضوع اعدام یک قاتل را به عنوان یک سوژه مهم قرار داده بودند. وی با بیان اینکه یک هشتگ در راستای زیر سوال بردن نظام اسلامی و اتهام‌های ضد حقوق بشری به جمهوری اسلامی صورت گرفت، گفت: علی‌رغم این حرکات، دستگاه قضایی کشور که باید از حق عموم مردم دفاع کند تسلیم این فشار‌ها نشد و از حقوق خانواده مقتول دفاع کرد.
 
سلیمی نمین: حکم طبری باید اعدام در نظر گرفته می‌شد

عباس سلیمی ‏نمین، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» با اشاره به حکم طبری، معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه به ۳۱ سال حبس، اظهار داشت: «بنده به ‏عنوان عضوی از افکار عمومی ایران معتقدم که این حکم قطعا انتظارات مردم را برای برخورد با مفاسد اقناع نخواهد کرد.» سلیمی‎نمین بر همین اساس تصریح کرد: «کسی که در قوه قضائیه اختلال ایجاد کرده و روند امور را در مسیر فساد قرار داده، قطعا مفسد فی‏ الارض است؛ از این ‏روی، چنین حکمی قابل فهم نیست.» سلیمی‎نمین با اشاره به حکم طبری تصریح کرد: «قطعا حکم طبری باید اعدام در نظر گرفته می‌شد، لذا چنانچه بخواهند با این حکم مساله را پایان دهند، این حکم لکه ننگی است که به‏ راحتی از دامن قوه قضائیه پاک نخواهد شد.»
 
متلک سنگین ترامپ به اوباما

رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که همتای پیشین او دقیقا نمی‌داند چرا جایزه صلح نوبل را دریافت کرده است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا شامگاه گذشته (شنبه) گفت که باراک اوباما رئیس‌جمهوری پیشین این کشور دقیقا نمی‌داند چرا جایزه صلح نوبل را دریافت کرده است. ترامپ گفت: «اوباما به محض رسیدن به قدرت جایزه صلح نوبل را دریافت کرد. در واقع او نمی‌داند چرا چنین جایزه‌ای را کسب کرده است. البته او حق دارد، زیرا هیچ کس دیگری نیز دلیل اعطای این جایزه را نمی‌داند.» وی افزود: «ما کار‌های بسیاری انجام دادیم. دو روز پیش برای دریافت جایزه نامزد شدم.» ترامپ بار دیگر به «جو بایدن»، رقیب دموکرات خود حمله کرد و گفت: «بایدن توان اداره کشور را ندارد، زیرا اعتقادی به این موضوع ندارد. او فقط می‌خواهد بخوابد.»
 
صدا و سیما وارد فاز انتخابات ۱۴۰۰ شد

رئیس صداوسیما با صدور حکمی مجید آخوندی، معاون سیاسی سازمان را به ریاست ستاد انتخابات سازمان صدا و سیما منصوب کرد. مجید آخوندی، معاون سیاسی سازمان صداوسیما به سمت ریاست ستاد انتخابات این سازمان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شورا‌های اسلامی‌شهر و روستا و اولین میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی منصوب شد. علی عسکری، رئیس صداوسیما در این حکم، اطلاع رسانی به موقع، دقیق، صحیح و مستمر با رعایت اصل بی طرفی، تولید برنامه‌های متنوع و جذاب به منظور افزایش آگاهی عمومی و زمینه سازی مناسب برای حضور پرشور آحاد ملت ایران در پای صندوق‌های رای و برگزاری انتخاباتی در تراز گام دوم انقلاب اسلامی را از راهبرد‌های رسانه ملی برشمرد.


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*