اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301421
تاریخ انتشار: 1399/06/25 00:25
سیاوشی: ریاست جمهوری زنان مانع فرهنگی هم ندارد/روایت واعظی از جلسه سران سه قوه

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد.

 
کت و شلوار ۱۷ میلیونی مدیرعامل پرسپولیس

ایسنا نوشت: در دوره‌ی مدیریت محمدحسن انصاری فرد اتفاقات عجیب و غریبی در مدیریت باشگاه پرسپولیس رخ داده است، اتفاقاتی که هنوز هم اثرات ناخوشایند آن بر پیکر باشگاه نمایان است. از انعقاد قرارداد عجیب با کارگزار گرفته تا اتفاقاتی نظیر پرداخت نکردن مطالبات کالدرون که منجر به جدایی این مربی و شکایتش از پرسپولیس به فیفا شده است. در تازه‌ترین مورد نیز ایسنا به اسنادی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد در روز‌هایی که پرسپولیس به شدت دچار مشکل مالی بوده و حتی توان پرداخت قبوض خدمات باشگاه را نداشته است، محمدحسن انصاری‌فرد از فروشگاه با برند‌های معتبر، اقدام به خرید کت‌وشلوار و البسه شخصی کرده است و در نهایت با دستور به ذی‌حساب، هزینه این خرید از حساب باشگاه پرداخت شده است. در یکی از این خریدها، انصاری‌فرد ۲ دست کت و شلوار، جوراب و یک عدد ژاکت می‌خرد که مجموع فاکتور آن، ۹ میلیون و ۱۹۶ هزار تومان می‌شود. البته در این فاکتور تخفیف یک میلیون و ۸۳۹ و ۲۰۰ تومانی هم لحاظ شده است، اما نکته جالب‌تر ماجرا اینجاست که پول این فاکتور را رضا یلوه معاون اقتصادی باشگاه از جیبش پرداخت می‌کند، اما او در ادامه با نوشتن یک نامه رسمی در سربرگ پرسپولیس خطاب به مدیر عامل، از او تقاضا می‌کند که این پول از محل باشگاه پرسپولیس به حسابش واریز شود. او حتی در این نامه شماره حساب خود را برای واریز پول قید می‌کند. انصاری فرد نیز با پاراف نامه، از ذی‌حساب باشگاه درخواست می‌کند که اقدام لازم برای پرداخت پول به حساب معاون اقتصادی انجام شود.

توصیه‌های بادامچیان به اصلاح طلبان

اسدالله بادامچیان در پایان نشست دبیران این حزب با اشاره به وضعیت سیاسی اصلاح طلبان، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان برخلاف مواضع خود پس از انتخابات مجلس یازدهم که بیشتر در مورد عدم حضور در انتخابات ۱۴۰۰ سخن می‌گفتند، فعالیت‌های خود را تجدید کرده اند. اینکه آن‌ها در صحنه اجتماع فعال باشند به نفع آنهاست، زیرا عدم حضورشان در انتخابات ۱۴۰۰ مهر پایانی بر آن‌ها خواهد بود. وی افزود: اما، اگر آن‌ها بخواهند همان مواضع و انجام اقدامات ۱۵ سال دولت اصلاح‌طلبان را تکرار کنند نتیجه از حالا معلوم است که جز شکست چیزی رهآوردشان نمی‌شود. امروز همه می‌دانند که مشکلات اساسی مردم و کشور به علت سیاست‌های غلط، ناکارآمدی و خودباختگی دو دولت اصلاح طلب در برابر غرب و امید کاذب آن‌ها به تغییر سیاست آمریکا با ایران، تفکر و برنامه‌های لیبرالیستی، دوری از اندیشه‌های سیاسی - عقیدتی مردم و همچنین فاصله اصلاح طلبان با خط و تفکر امام و ولایت بوده و هست. وی تاکید کرد: دولت دوم خردادی اصلاحات با رفتن عناصری از آن‌ها به کنگره آمریکا و پارلمان اروپا و سیاست نزدیکی با غرب استعماری، فرصت‌ها را از دست داد و جز پوچی چیزی به دست نیاورد. دولت دوم اصلاح طلبان نیز به همان دلایل کشور را دچار مشکلات عدیده کرده است؛ مانند کاهش ارزش پول ملی، تورم و گرانی‌های بی حساب و کتاب، مشکلات فراوان مردم و نارضایتی‌های گسترده و همچنین عدم توانایی حل مسائل اقتصادی که دولت اصلاح طلبان اعتدالی، خود به آن‌ها اذعان دارند. با این همه هنوز آن‌ها در توهمات اینکه اگر دموکرات‌ها در آمریکا بر سر کار بیایند یا اگر ترامپ موفق شود چه می‌شود غرق هستند.

احضار سفیر آلمان بابت نوید افکاری
 
دیرکل اروپای وزارت امور خارجه توییت‌های اخیر سفارت آلمان در تهران را به منزله دخالت در امور داخلی کشورمان دانسته و به شدت محکوم کرد. مدیر کل اروپا تصریح کرد مداخله در قوانین و مقررات و رویه‌های قضایی مستقل جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه قابل قبول و تحمل نیست و از سفارت آلمان انتظار می‌رود حد و حدود وظایف دیپلماتیک خود را شناخته و پا از آن فراتر نگذارد. سفیر آلمان اظهار داشت مراتب را به کشورش منعکس خواهد کرد.

حمله کیهان به سلبریتی‌ها و هشتگ نوید افکاری

کیهان نوشت: از چند روز قبل از اجرای حکم قصاص نوید افکاری (فردی که با ضربات چاقو اقدام به قتل عمد نموده بود) برخی از سلبریتی‌های وابسته به مراکز زر و زور و تزویر، اقدام به انتشار پیام‌هایی در حمایت از این قاتل نمودند! این افراد، چندی قبل نیز از سه سارق مسلحِ محکوم به اعدام حمایت کرده بودند! برای بسیاری از مردم جای سؤال است که چرا بعضی از این چهره‌های مشهور، پشتیبان فردی شده بودند که به‌طوری بی‌رحمانه و وحشیانه، خون همنوع خودش را ریخته بود! آیا مسئله این به اصطلاح سلبریتی‌ها حقوق بشر است؟ به راستی چه انگیزه‌ای باعث شده تا افرادی که خود را «هنرمند» می‌نامند، تصاویری افرادی را در صفحات شخصی خودشان به نمایش می‌گذارند و نامشان را هشتگ می‌کنند که بزرگ‌ترین گناه، یعنی قتل یا اقدام به قتل دیگران را مرتکب شده‌اند؟ وقتی اسامی حمایت‌کنندگان از قاتل‌ها را بررسی می‌کنیم، به یک نقطه مشترک می‌رسیم؛ اغلب سلبریتی‌هایی که طی ماه‌های اخیر در صفحات مجازی خودشان اقدام به حمایت از جانیان و قاتلان و تروریست‌ها می‌کنند، سابقه همکاری یا همراهی با متهمان و مفسدان اقتصادی را دارند! از بازیگری که به‌خاطر بازی در یک سریال شبکه نمایش خانگی، از اختلاسگر صندوق ذخیره فرهنگیان دستمزد می‌گرفت تا بازیگر دیگری که روزگاری، همسر و مدافع مجرم قضایی بود و خانم کارگردانی که در بزنگاه‌های سیاسی مختلف، در جبهه‌ای قرار گرفته که بسیاری از متهمان اقتصادی و سوپرسرمایه‌داران در همان جبهه قرار داشتند!

سیاوشی: ریاست جمهوری زنان مانع فرهنگی هم ندارد

طیبه سیاووشی، نماینده پیشین مجلس، در گفت‌وگویی با «آزادی» و در واکنش به سخنان کدخدایی درباره احتمال ریاست جمهوری زنان گفت: «تلاش‌هایی می‌شود که از شورای نگهبان درخواست تفسیر کنیم. چون تفاسیر قبلی شورای نگهبان به این معنی بوده که رجل فقط مرد است.» وی درباره اینکه آیا واقعا موانع فرهنگی موجب شده زنان امکان دستیابی به جایگاه ریاست جمهوری را نداشته باشند، گفت: «قبلا هم در جمعی این را گفتم. ایالات متحده هم هنوز رئیس جمهور زن نداشته است و آن‌ها هم موانع فرهنگی زیادی دارند، اما دلیل بر این نیست که کسی نتواند رئیس جمهور زن داشته باشد. کار ما در ایران سخت‌تر است، زیرا فقط یک تجربه وزیر زن بعد از انقلاب داشتیم و متاسفانه در دولت روحانی علی رغم همه تلاش‌ها ادامه پیدا نکرد.» این فعال سیاسی اصلاح طلب در توضیح اینکه تفسیر مجدد از اصل ۱۱۵ قانون اساسی چقدر به رفع موانع موجود کمک می‌کند، گفت: «بحث این است که می‌توانیم این تفسیر را در قالب اصلاحیه داشته باشیم و این فرصت به زنانی که رجل سیاسی محسوب می‌شوند، داده شود که در انتخابات ثبت نام کرده و به دلیل جنسیت رد صلاحیت نشوند». وی افزود: «خانم اعظم طالقانی بار‌ها ثبت نام کردند و به نوعی رد صلاحیت شدند. یعنی هر بار گفتند که او صلاحیت ندارد، اما نگفتند که این به خاطر جنسیت صلاحیت ندارد. به هرحال اکنون با توجه به صحبت‌هایی که خانم دکتر جنیدی معاونت حقوقی ریاست جمهوری کرده است، تلاش می‌شود که اصلاحی صورت بگیرد و شورای نگهبان اصل ۱۱۵ قانون اساسی را مجدد تفسیر کند.» به گفته سیاوشی مشکل از اینجا است که «ما از ابتدا هنجار‌های فرهنگی که وجود داشته را به نوعی در دیدگاه حاکمیتی وارد کردیم و بر اساس آن، برداشت کردیم که زنان نمی‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند. یعنی مسائل فرهنگی مانعی است که با عدم تفسیر شفاف‌تر از اصل ۱۱۵ به وجود آمده است.»

روایت واعظی از جلسه سران سه قوه

محمود واعظی روز دوشنبه در اینستاگرام خود اظهار داشت: همدلی و یکپارچگی همه ارکان کشور، شرط لازم غلبه بر مشکلات در شرایط فعلی است. رییس دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: دیروز اولین جلسه سران سه قوه پس از روی کار آمدن مجلس یازدهم بود. بحمدلله جلسه در فضایی صمیمی برگزار و مباحث بسیار خوبی در آن مطرح شد. به گفته آقای روحانی رییس جمهوری، این مباحث در جلسه آتی سران پیگیری خواهد شد. واعظی خاطرنشان کرد: دولت برای اداره کشور و عبور از مشکلات، بدون تردید به همکاری و یاری قوای دیگر نیازمند است و این دست جلسات، نویدبخش همکاری نزدیک سه قوه برای اعتلا و آبادانی کشور است.
 
اظهارات فعال اصلاح‌طلب درباره آینده سیاسی کشور

عضو شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب گفت: آینده سیاسی کشور به شرایطی که در ماه‌های آینده پیش خواهد آمد، بازمی‌گردد، مقداری هم به شرایط نظام جهانی وابسته است، اما به اعتقاد من هرچند شرایط مناسب نیست، اما هردو جناح در حال رایزنی، تأمل و مطالعه برای آینده هستند.داوود محمدی در گفتگو با ایلنا در خصوص شرایط پیش روی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰، اظهار کرد: در خصوص انتخابات در شورای هماهنگی صحبت‌های متعددی شده، اما تصمیم خاصی اتخاذ نشده است؛ متأسفانه شرایط امروز کشور موجب رکود حوزه سیاسی شده است و چه در میان اصلاح‌طلبان و چه در میان اصولگرایان حرکت‌های جدی و تعریف شده‌ای برای انتخابات دیده نمی‌شود؛ امیدواریم در آینده تحرکاتی در حوزه سیاسی به وجود بیاید و فعالیت‌ها افزایش پیدا کند و کشور برای انتخابات آماده شود.وی افزود: رکود سیاسی کاملاً مشهود است و نگرانی‌هایی که برای مردم و جامعه به وجود آمده، ناامیدی‌هایی ایجاد کرده است که امیدواریم در آینده شرایط بهتر شود و مردم با احساس بهتری وارد عرصه انتخابات شوند.
 
جزئیات طرح تشکیل تیم‌های ضربت در محلات تهران

فرمانده سپاه تهران گفت: در محلات مختلف تهران تیم‌های ضربت تشکیل شده است تا مقابل اراذل و اوباش و سایر مخلین امنیت مردم مقابله کنند.مطالبه مردمی در راستای تشدید مقابله با اراذل و اوباش سبب شده است تا دستگاه‌های مختلف در هفته‌های اخیر پای کار آمده و با اعلام آمادگی و برگزاری طرح‌ها در این راستا به اقداماتی جدی‌تر نسبت به گذشته بپردازند. این موضوع همواره در دستور کار ناجا بوده اما به نظر می‌رسد با تدوین یک برنامه جامع و با همکاری سایر نهادها مقابله با اراذل و اوباش می‌تواند توفیقات بیشتری کسب کند. در همین راستا شاهد بودیم دستگاه‌هایی همچون قوه قضائیه و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به پای کار آمدند تا نیروی انتظامی در این عرصه با توان بیشتری به مقابله با مخلین امنیت بپردازد.سردار محمد یزدی، فرمانده سپاه تهران، در خصوص طرح امنیت محله محور سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: با استفاده از ظرفیت بسیج، در محلات مختلف شهر تهران پایگاه‌هایی تاسیس شده که با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی این پایگاه‌ها در تلاش هستیم تا امنیت محلات پایتخت و شهروندان را برقرار کنیم.او افزود: هدف از این طرح مقابله با اراذل و اوباش و تامین امنیت مردم در سطح شهر است. امروز در محلات مختلف تهران تیم‌های ضربت تشکیل شده تا مقابل اراذل و اوباش و سایر مخلین امنیت مردم مقابله کنند.فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ خاطر نشان کرد: این تیم‌ها علاوه بر وظایف ذکر شده با جرائمی همچون سرقت و کیف قاپی نیز مقابله جدی می‌کنند. هدف ما تثبیت امنیت محله محور در شهر تهران است تا مردم با آسایش به زندگی خود بپردازند.
 
قالیباف: مجلس راهکارهای تقویت بورس را پیگیری می‌کند

رییس مجلس گفت که مجلس با جدیت اجرای راهکارهای کارشناسی تقویت بورس را بررسی می‌کند.محمدباقر قالیباف در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت:«‏در جلسۀ امروز با مسئولان وزارت اقتصاد و بورس، جزئیات راهکارهای کارشناسی تقویت بازار سرمایه بررسی شد. ‏تأکید کردم که رویکرد اصلی باید مدیریت و تنظیم‌گری حرفه‌ای بازار سرمایه به‌عنوان بهترین منبع تأمین مالی تولید باشد. مجلس با جدیت اجرای راهکارهای کارشناسی را پیگیری و نظارت می‌کند.»


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*