اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301465
تاریخ انتشار: 1399/07/02 00:43
در آخرین روز از آخرین ماه تابستانِ آخرین سال قرن، موفق به صعود به قله دماوند بلندترین قله فلات ایران و خاورمیانه شدیم.و این فتح را تقدیم می کنم به مردم عزیز بهمئی

پایگاه خبری عصرجهان_ بهنام جاودان اصل شهروند شهرستان بهمئی روز یکشنبه ۳۰ شهریور در قالب یک تیم 18 نفره به به قله ۵۶۷۱ متری دماوند صعود کرد و بر بام این قله ایستاد

گزارش صعود تیمی به قله ۵۶۷۱ متری دماوند به روایت بهنام جاودان اصل
روز یکشنبه ۳۰ شهریور ۹۹ ساعت ۴ بامداد حرکت کردیم
یک گروه با ۱٨ نفر کوهنورد تا شهر رینه با خودرو شخصی و از شهر رینه تا ایستگاه گوسفندسرا با خودرو کمک دار و از آنجا ساعت ٨و ۱۰ دقیقه صبح پیاده بسمت ایستگاه یا پناهگاه سوم در ارتفاع ۴۰۰۰ متری حرکت کردیم. گروه با نظم و انضباط خاص و بصورت منسجم حرکت میکرد و پس از ۵ ساعت و بیست دقیقه کوهپیمایی به ایستگاه سوم و آخرین پناهگاه قبل از صعود به قله دماوند رسیدیم.
پس از استراحت دوساعته ، عصر برای اینکه با شرایط محیطی وارتفاع بالا هم هوا شویم حدود یک ساعت به سمت ارتفاع بالا حرکت کرده و دوباره به ایستگاه برگشتیم ، در میان راه با یک گله بزکوهی برخوردیم و تا فاصله ۷۰ متری ما جلو آمده و در حال چرا بودند.
پس از استراحت حدود ساعت ۹ شب خوابیدیم و ساعت ۲ بامداد بیدار شده و پس از صرف صبحانه همه مشغول جمع آوری مایحتاج اولیه شده چرا که همه وسایل را نیاز نداشتیم ، از جمله کیسه خواب و آب زیاد و لوازم و تجهیزات غذاخوری  را در ایستگاه سوم گذاشتیم و  ساعت ۳ بامداد بسمت قله حرکت کردیم، بوسیله چراغ قوه های کوچک در دل سیاهی شب به آرامی و قدم به قدم راه می رفتیم. شیب بسیار زیاد بود و حرکت بسیار سخت می شد.

مسیر پاکوب کمک خوبی بود و ما را بسمت قله می کشاند، پس از ۴ ساعت حرکت مداوم هوا روشن شد و خورشید طلوع کرد، سردی هوا و بادی که میوزید، راه رفتن را بسیار سخت میکرد؟اما طلوع خورشید نوید گرمابخشی از جریان خون در رگ های ما بود.
ساعت ٨ به آبشار یخی رسیدیم و از آنجا من از گروه جلو افتاده و آخرین مسیر به سمت قله را پیمودم.
گروه بدلیل نفرات زیاد به کندی حرکت می کرد، چند نفردچار سرگیجه شدید و حالت تهوع شدندو وقتی یک نفر از گروه تاب و تحمل بالا آمدن را نداشت آقا حمید ، جوانمرد گروه همراه او ایستاد و او را تشویق به بالا آمدن نمود و به دنبال گروه تا بالای قله او را همراهی کرد، کاری تحسین برانگیز...
حدود ساعت ٨ و نیم من از گروه جدا شده و جلو افتادم و با مشقت و سختی تمام، بخصوص صدمتر آخر رسیدن به قله و بعد از تپه گوگردی که بوی گوگرد و دود حاصل از آن  تمام توان آدم را می گیرد و آدم را از نفس می اندازد در ساعت ۱۰ و ۱۰ دقیقه صبح روز دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ به قله رسیده و فاتح دماوند شدیم.
در آخرین روز از آخرین تابستانِ آخرین سال قرن، موفق به صعود به قله دماوند بلندترین قله فلات ایران و خاورمیانه شدیم.و این فتح را تقدیم می کنم به مردم عزیز بهمئی.
هیجان من به اوج رسیده بود، اولین کار من این شد که از آنجا با مادرم تماس گرفتم و به او از بلندای بام ایران سلام دادم.

همنوردان دیگر که از بالا در حال تماشای آنها بودم پس از یک ساعت اولین آنها به قله رسید و نفر به نفربالا آمدند که آخرین آنها ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه به قله رسید.
شور و شوق زائدالوصفی همه گروه را فرا گرفته بود، هیجان، امید، نتیجه تلاش و نزدیک تر شدن به خدا برای همه ما بی نظیر بود.
هوای قله خوب بود و اما بیست دقیقه آخر هوا ابری و مه آلود شد و به اصطلاح کوهنوردی هوا خراب شد و ما به بازگشت رهنمون شدیم.
پس از توقف بر بام ایران در ساعت ۱۲ و ۵۰ دقیقه بسمت پایین حرکت کردیم.
ساعت ۱۵ به ایستگاه سوم رسیده و نهار خوردیم و پس از استراحت ساعت ۱۷ بسمت ایستگاه گوسفند سرا که ایستگاه پایانی کوهپیمایی ما می شد حرکت کردیم و ساعت ۲۲ و۳۰ دقیقه پس از یک کوهپیمایی شبانه و بسیار سخت به آنجا رسیدیم. و بسمت شهر رینه حرکت کردیم.
صعودی بیادماندنی در آخرین لحظه های  نفس زدن های گرم تابستان در آخرین ماههای گرم این قرن سراسر اتفاق، به بلندترین قله ایران که هزارن اتفاق را در پس این قرن ها به خود دیده است صعود کردی و این کوه ما را با دنیای اسطوره های حماسی و افسانه های اساطیری آشنا کرد.
کوهی افسانه ای که می گویند ضحاک را در آنجا زنجیر کرده اند.
چشم در چشم به دماوند خیره شدم، دماوند پرغرور وباصلابت را دیدم و  این را فهمیدم که این همه غرور و بزرگی و عظمت زیبنده این کوه اساطیری می باشد.