اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301486
تاریخ انتشار: 1399/07/06 23:10
ابطحی: استعفای رییس جمهور دست خودش نیست / نماینده سابق مجلس: ۲۰ هزار قرص فایپیراویر خرج درمان مقام‌ها شد!

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

 
اولین واکنش قالیباف به ماجرای دناپلاس و واکسن آنفلوآنزا: مجلس به این حواشی توجهی ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد، مجلس یازدهم به حواشی که برای آن ایجاد می‌کنند توجهی نداشته و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا در چارچوب وظایف خود با تکیه بر فرهنگ دفاع مقدس به ایمان به خداوند و باور به سنت‌های الهی مشکلات مردم را برطرف کند.
 
محمود صادقی: ۲۰ هزار قرص فایپیراویر خرج درمان مقام‌ها شد

نماینده پیشین تهران در مجلس می‌گوید اواخر مجلس دهم ۲۰ هزار قرص فایپیراویر محرمانه از چین وارد شد تا برای کارآزمایی بالینی در اختیار بیمارستان‌ها قرار گیرد؛ اما متاسفانه مشخص نشد سرنوشت آن‌ها چه شد. این قرص برای درمان آنفلوآنزای نوع B تجویز می‌شود. صادقی به ایلنا گفته است: تعداد زیادی از این قرص‌ها خرج درمان مقامات شد که این نشان می‌د‌هد برخلاف شعار‌هایی که می‌دهیم، امتیازات حاکمان در قوای مختلف با مردم یکی نیست.

 مناطق مرزی اردبیل شاهد درگیری های نظامی ارمنستان و آذربایجان

حوالی ساعت ۶ صبح امروز ساکنان مناطق مرزی شهرستان اصلاندوز استان اردبیل با صدای مهیب شلیک های توپ و خمپاره ارمنستان وجمهوری آذربایجان از خواب پریدند.بسیاری از ساکنان این مناطق از خانه هایشان بیرون رفته و با قرار گرفتن در ارتفاعات و تپه های منطقه نظاره گر درگیرهای دو طرف در آن سوی مرز در کناره شمالی رودخانه ارس بودند. جایی که دود حاصل از اصابت گلوله های توپ و خمپاره های ارمنی ها به روستاهای آذری نشین به خوبی قابل مشاهده است؛ تصویری از اصابت یک خمپاره نیروهای ارمنی به زمین های زراعی روستای خلف بیگلو در منطقه خدافرین منتشر شده، البته خوشبختانه این خمپاره عمل نکرده است./صداوسیما

 خودکشی سریالی بازیگران ژاپنی

جسد «تاکِئوچی یوکو» هنرپیشه ژاپنی امروز صبح در آپارتمانش کشف شد. گفته می‌شود احتمالا خودکشی کرده است.در دو سه ماه گذشته، سه بازیگر مشهور ژاپنی خودکشی کرده‌اند؛ «اشینا سئی» در اوایل ماه جاری، «میورا هارومی» در ماه جولای و ستاره تلویزیونی «کیمورا هانا» در ماه می./ فارس 

پیش‌بینی تاجرنیا از انتخابات متفاوت ۱۴۰۰
 
یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: هیچ تضمینی برای جناح اصولگرا برای پیروزی در انتخابات وجود ندارد ضمن اینکه اصلاح طلبان، توانایی زیادی برای بر هم زدن بازی‌های از پیش تعیین شده دارند. «علی تاجرنیا»، چهره سیاسی اصلاح‌طلب، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به برنا گفت: انتخاباتی که چند چهره مطرح در آن مشارکت کنند و به نوعی در آن، تقسیم آراء صورت بگیرد، به نظر من غیر از سال ۱۳۸۴، عملا ما انتخابات چند قطبی دیگری نداشتیم. ممکن است چند چهره سیاسی در انتخابات بوده باشند مثل ۸۸، اما باز هم انتخابات دوقطبی شده است؛ بنابراین، به نظر من به صورت سنتی در کشور ما انتخابات دو قطبی خواهد شد، یعنی بدون شک بین دو کاندیدا از دو جریان سیاسی، رقابت صورت خواهد گرفت. نکته دومی که می‌توانم ادعا کنم این است که غیر از انتخابات‌هایی که در زمان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، شکل گرفت، انتخابات‌های بعدی به هیچ عنوان این گونه نبود که جریان رسمی و حاکمیت کشور، کاندیدایی را بخواهند و آن کاندیدا به مقام ریاست جمهوری برسد. در دوران خاتمی و روحانی این امر کاملا مشخص بود. در دوره احمدی نژاد هم حتی می‌دانیم، شاید تا یک هفته تا ده روز قبل از انتخابات بنا بر حضور احمدی نژاد و پیروزی او، نبود. علی تاجرنیا ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود، انتخابات به نفع فردی باشد که مجموعه بیشتری از جریان حاکم از آن حمایت می‌کنند، اما در انتخابات‌های گذشته یعنی نه در سال ۷۶ و نه در سال ۸۴ و نه در سال ۹۲، این اتفاق رخ نداد یعنی در همه اینها، فردی روی کار آمده که شاید تا چند ماه قبل احتمال، پیروزی‌اش وجود نداشته است.
 
 اعلام رسمی هزینه‌های جنگ تحمیلی توسط عالی‌ترین مقام نظامی کشور برای اولین بار
 
سردار فدوی گفت: ایران مجموعاً ۱۹.۶ میلیارد دلار هزینه جنگ تحمیلی کرده است. مجموع هزینه حضور منطقه‌ای ما از سال ۲۰۰۶ تا امروز بسیار کمتر از هزینه جنگ تحمیلی بوده است. در همین مدت آمریکا طبق اعلام رسمی خودش ۷ هزار میلیارد دلار در منطقه هزینه کرده است.
 
کروبی به ICU منتقل شد
 
حجت‌الاسلام والمسلمین کروبی امروز در یکی از بیمارستان‌های تهران تحت عمل جراحی قرار گرفت. حسین کروبی در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص عمل جراحی حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی کروبی و آخرین وضعیت او، اظهار کرد: امروز عمل پدرم انجام شد و پزشک از عمل راضی بود و به دلیل اینکه ایشان در گذشته عمل قلب انجام داده بودند و همچنین به خاطر کرونا به ICU منتقل شدند و باید ۲۴ ساعت در ICU باشند و فردا به بخش منتقل می‌شوند. وی افزود: در مجموع پزشک‌شان از عمل بسیار راضی بودند.لازم به ذکر است، حجت‌الاسلام کروبی در پی آسیب‌دیدگی مهره کمر بر اثر خوردن زمین، پس از انتقال به یکی از بیمارستان‌های تهران امروز تحت عمل جراحی قرار گرفت.
 
سرلشکر صفوی: به ونزوئلا بنزین دادیم، طلا گرفتیم

صفوی تاکید کرد: ما می‌خواهیم تجربه دفاع مقدس را نه تنها به ملت‌های اسلامی بلکه به دیگر ملت‌ها همچون ونزوئلا انتقال دهیم. امروز ونزوئلایی‌ها کمونیست هستند اما در مقابل آمریکایی‌ها ایستادند و ما هم به آنها کمک می‌کنیم، کمک‌های نرم‌افزاری به آنها می‌کنیم و ایده می‌دهیم، مثلاً می‌گوییم چگونه بسیج مردمی را شکل دهید و حملات سایبری را چگونه دفع کنند. وی افزود: هر کشور مسلمان و غیرمسلمان که از ما کمک بخواهد، کمک‌شان می‌کنیم اما از آنها پول می‌گیریم. ما به ونزوئلا بنزین دادیم و شمش طلا گرفتیم و طلاها را هم با هواپیما به ایران آوردیم تا در راه اتفاقی برایش نیفتد. دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تاکید کرد: ما هر کمکی به عراقی‌ها کردیم دلار نقد گرفتیم، با سوری‌ها قراردادی امضا کردیم که در مقابل چیزهایی را می‌گیریم؛ البته روس‌ها بیش از ما در سوریه استفاده می‌کنند. صفوی تصریح کرد: ما در راستای عمق بخشی به دفاع ایران در مقابل دشمنان فرامنطقه‌ای خود مثل آمریکا و صهیونیست اقدام می‌کنیم. ما برای اینکه در برابر ائتلاف کشورهای غربی و عربی در سوریه بایستیم با روسیه ائتلاف کردیم و ائتلاف ما هم پیروز شد؛ یعنی ما یک پیروزی راهبردی در سوریه و عراق در برابر داعشی‌ها به دست آوردیم.
 
 بادامچیان: اصلاح‌طلبان از مردم عذرخواهی کنند
 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: اصلاح‌طلبان با صداقت از مردم به خاطر مشکلات سختی که برای آنها ایجاد کردند عذرخواهی کنند.اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب، با اشاره به بیانات بسیار مهم و تحلیل جامع رهبر معظم انقلاب درباره سال‌های دفاع مقدس، گفت: ملت ما این واقعیت‌ها را می‌شناسد و با تبعیت از نظرات ارزشمند ایشان در تبیین و تشریح و بزرگداشت همه دستاوردهای دفاع مقدس خواهد کوشید.وی افزود: ولی امر مسلمین به علل پذیرش قطعنامه از طرف امام، هوشمندانه اشاره کردند و آن را از روی خردگرایی و رفتار عقلایی دانستند که به حق چنین بود.دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، اظهار داشت: امام خمینی (ره) نبرد را از میدان نظامی به نبرد حقوقی و سایر جبهه های سیاسی - اجتماعی منتقل و در نهایت امام بزرگوار از نتایج این جنگ حقوقی اظهار رضایت کردند. 
 
ادعای قرقاش: ایران ما را به سوی سازش با اسرائیل سوق داد!

وزیر مشاور در امور خارجه امارات مدعی شد سیاست‌های ایران در چند دهه اخیر موجب تجدید نظر اعراب در مناسبات خود با رژیم صهیونیستی شده است. به گزارش روسیاالیوم، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات در توجیه خیانت کشورش به آرمان فلسطین مدعی شد سیاست‌های ایران موجب شده تا کشور‌های عربی مواضع خود در قبال رژیم صهیونیستی را بازنگری کنند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از انور قرقاش مدعی شد امارات برای مقابله با ایران نیازی به صلح با رژیم صهیونیستی نداشت، بلکه سیاست‌های تهاجمی تهران در سه دهه گذشته ترس بسیاری از کشور‌های عربی را برانگیخته و آن‌ها را واداشته تا روابط خود با این رژیم را بازنگری کنند.وزیر مشاور در امور خارجه امارات با نادیده انگاشتن جنایات‌ کشورش در یمن مدعی شد شاید ایران چنین هدفی نداشته باشد، اما اقداماتش چنین تاثیری را بر منطقه داشته باشد. قرقاش افزود قصد ندارد درباره پیوستن دیگر کشور‌های عربی به جرگه سازش‌کنندگان با رژیم صهیونیستی اظهارنظر کند.قرقاش گفت: دولت امارات متحده عربی به این نتیجه رسیده است که عادی سازی روابط با اسرائیل منافع استراتژیکی را برای آن به همراه خواهد آورد و حضور آن را در صحنه جهانی افزایش می‌دهد.این مقام اماراتی در ادامه ادعاهایش گفت: با وجود اختلافات گسترده در جهان عرب بر سر عادی سازی روابط با اسرائیل، ابوظبی پس از توافق، حتی یک دوست خود را در منطقه از دست نداده است.
 
 ابطحی: استعفای رییس جمهور دست خودش نیست

رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات به پیشنهاد عباس عبدی مبنی بر استعفای روحانی واکنش متفاوتی نشان داد. محمد علی ابطحی در کانال خود چنین نوشت: استعفای رییس جمهور دست خودش نیست. ‏اقای خاتمی، می خواست ونتوانست ‏اقای روحانی که خودش هم نمی خواهد.رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات به پیشنهاد عباس عبدی مبنی بر استعفای روحانی واکنش متفاوتی نشان داد.
محمد علی ابطحی در کانال خود چنین نوشت؛
استعفای رییس جمهور دست خودش نیست.
‏اقای خاتمی، می خواست و نتوانست
‏اقای روحانی که خودش هم نمی خواهد.
‏شعار استعفای روحانی بیشتر ایذایی است برای جناح مقابل.
عباس عبدی امروز در یادداشتی نوشته بود: حالا که اصولگرایان غالب، قدرت و اراده استیضاح را ندارند، پیشنهاد می‌کنم که روحانی شخصا دست به کار شود. کنار رفتن نه به معنای اعتراض، بلکه به معنای گشودن راه‌ برای حل ماجرا. متاسفانه در ایران استعفا هم به سرنوشت طلاق دچار شده است.
 
حمله تند و تیز زیباکلام به موسوی خوئینی‌ها

صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران درباره نامه اخیر سید محمد موسوی خوئینی‌ها به «نامه‌نیوز» گفت: «آقای موسوی خوئینی‌ها به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند در جایگاه رهبری اصلاحات قرار بگیرد و اگر صدبار دیگر نامه بنویسید در این اصل تغییری ایجاد نمی‌شود و آقای خوئینی‌ها اگر قرار است با اطلاع آقای خاتمی یا بدون اطلاع او، سخنگو یا لیدر جنبش اصلاحات باشد، یک فاجعه برای اصلاحات رقم خورده است و عقبگردی بزرگ برای این جریان است و به نوعی لیدری موسوی خوئینی‌ها تیر خلاص به شقیقه جنبش اصلاحات است». او ادامه داد: «بزرگ‌ترین خاستگاه اصلاحات دموکراسی‌خواهی و آزادی خواهی است و این در حالی است که اساسا خوئینی‌ها در عمرش هیچگاه هیچ اعتقادی به چنین مفاهیمی نداشته است؛ نه پیش از انقلاب که علیه رژیم سابق مبارزه می‌کرد و تا سر حد اعدام هم رفت و چه بعد از انقلاب و در دهه شصت که مسئولیت‌های تصمیم‌گیری مهمی بر عهده داشت و چه در دوران اصلاحات و چه امروز که مدام نامه‌ و یادداشت می‌نویسید هیچ گاه، ذره‌ای و لحظه‌ای به آزادی و دموکراسی باور نداشته و ندارد».

این استاد دانشگاه با طرح پرسشی از خوئینی‌ها بحث خود را اینگونه ادامه داد: «من از آقای خوئینی‌ها یک پرسش مهم می‌پرسم: آیا انتخابات در یک دهه اخیر و حتی دو دهه اخیر تأثیری بر روند تقویت دموکراسی داشته است یا خیر؟ آقای خوئینی‌ها اساسا هیچ پاسخی نمی‌تواند به این پرسش بدهد، زیرا او اصلا به چنین موضوعاتی هیچ‌وقت فکر هم نکرده است». زیباکلام کلام در پایان گفت: «آقای خوئینی‌ها با هر انگیزه‌ای مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کرده باشد، بی‌تردید به دنبال باز کردن فضای سیاسی و توسعه دموکراسی‌خواهی در ایران نیست، زیرا او به طور کلی مقوله‌ای به نام آزادی و دموکراسی را درک نمی‌کند».


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*