اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301504
تاریخ انتشار: 1399/07/09 17:33
عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس یازدهم گفت: از تعیین تکلیف انتقال پایتخت و اعلام نظر نهایی دولت درباره نامه قرارگاه خاتم‌الانبیاء پس از فروکش کردن کرونا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص آخرین وضعیت طرح انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور گفت: پس از تبدیل  طرح ساماندهی تهران و  انتقال پایتخت به قانون، دولت ضمن تمکین، می‌بایست  آن را ابلاغ کند.

   
عضو ناظر مجلس در شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و تمرکز زدایی از تهران ادامه داد: در این راستا شورای عالی انتقال پایتخت سیاسی و اداری به ریاست معاون اول رئیس جمهور تاکنون چهار جلسه تشکیل داده و قرارگاه خاتم الانبیاء در نامه ای به رئیس جمهور برای انتقال رایگان پایتخت اعلام آمادگی کرد.
عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس یازدهم افزود: رئیس جمهور در دستور ویژه ای  به  دبیر شورای عالی انتقال پایتخت سیاسی و اداری از وی خواست تا مطالعات در این رابطه انجام شود.   
وی بیان کرد: تاکنون مطالعات خوبی از سوی دفتر پیشرفت و تحول ریاست جمهوری،وزارت راه و شهرسازی و مرکز پژوهش های مجلس  صورت گرفته که جمع بندی شده است.
ابوترابی در خصوص زمان تعیین تکلیف  انتقال پایتخت تصریح کرد: امیدواریم پس از فروکش کردن کرونا و برگزاری پنجمین جلسه شورای عالی انتقال پایتخت سیاسی و اداری  با حضور معاون اول رئیس جمهور ضمن مشخص شدن وضعیت این موضوع، دولت نظر خود را درباره نامه قرارگاه خاتم الانبیاء اعلام کند.
وی با اشاره به تجارب ناموفق قبلی در موضوع انتقال پایتخت تاکیدکرد : لازم است تدابیری در شورای عالی انتقال پایتخت سیاسی اندیشده تا اینگونه ناکامی ها تکرار نشود./




کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*