اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301512
تاریخ انتشار: 1399/07/11 12:32
روز جمعه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، طی توییتی تایید کرد، آزمایش کرونای وی و همسرش مثبت شده است. وی در توییتش نوشت: امشب آزمایش ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ بانوی اول آمریکا و من مثبت اعلام شد. ما روند قرنطینه و بهبودی را فورا آغاز خواهیم کرد و با هم بر این بیماری غلبه می‌کنیم.

پایگاه خبری عصرجهان-روز جمعه، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا طی توییتی تایید کرد که آزمایش کرونای وی و همسرش مثبت شده است.


ترامپ در حالی ابتلای خود و همسرش به کرونا را تایید کرد که با چالش های جدی در آمریکا از جمله انتخابات ریاست جمهوری و همچنین مساله همه‌گیری کرونا در سراسر کشور روبه روست.
وی در توییتش نوشت: امشب آزمایش ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ بانوی اول آمریکا و من مثبت اعلام شد. ما روند قرنطینه و بهبودی را فورا آغاز خواهیم کرد و با هم بر این بیماری غلبه می کنیم.
گزارش شده است که این توییت ترامپ حدود ساعت یک بامداد روز جمعه (به وقت محلی) منتشر شد.
دکتر شان کانلی، پزشک رئیس‌جمهوری آمریکا نیز در توییتی نوشت که وی تاییدیه ابتلای ترامپ و همسرش به کرونا را اواخر روز پنجشنبه دریافت کرده است.
کانلی افزود: وضعیت جسمانی رئیس‌جمهوری آمریکا و بانوی اول این کشور هر دو در این مقطع زمانی خوب است و روند قرنطینه آغاز می شود.
رییس جمهوری آمریکا پیش از این در پی مثبت شدن آزمایش کرونای یکی از مشاورنش، اعلام کرد که به همراه همسرش خود را قرنطینه کرده‌اند.
وی پیشتر در پیام توییتری دیگری نوشته بود: هوپ هیکس، مشاور ترامپ که به سختی و بدون کوچک ترین استراحتی کار می‌کرد، آزمایش کرونایش مثبت شده است؛ فاجعه است! بانوی اول (ملانیا ترامپ) و من منتظر جواب آزمایش خودمان هستیم. در همین حال، روند قرنطینه خود را شروع می‌کنیم.
خبرگزاری فرانسه هم گزارش داد: پس از مثبت شدن آزمایش کرونای ترامپ و همسرش ارزش سهام در بازارهای آتی آمریکا کاهش یافت.

انتقال مسئولیت ها به پنس

پس از اعلام خبر ابتلای دونالد ترامپ به کرونا، مایک پنس، معاون ترامپ باید در زمان قرنطینه کرونایی و درمان ترامپ مسئولیت ریاست جمهوری را بر عهده بگیرد.
همچنین احتمالا مناظره دوم ترامپ با بایدن ۱۵ اکتبر لغو شود.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که تست کرونای وی مثبت شده است، سفر روز جمعه خود به فلوریدا را لغو کرد.

سقوط سهام در پی ابتلای ترامپ به کرونا

به گزارش شبکه ام اس ان بی سی، پس از مثبت شدن تست کرونای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ارزش سهام داو جونز بیش از ۴۰۰ واحد پایین آمده است.
معاملات آتی سهام در معاملات بامداد روز جمعه، پس از آن که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد آزمایش ویروس کرونای وی و همسرش مثبت است، کاهش یافت.
معاملات آتی با میانگین صنعتی داو جونز ۴۲۸ واحد سقوط کرد. معاملات آتی اس اند پی S&P ۵۰۰ و معاملات آتی نزدک Nasdaq ۱۰۰ نیز در قلمرو منفی قرار گرفتند.

ابتلای ترامپ چه تاثیری بر انتخابات آمریکا دارد؟

آزمایش کرونای رئیس‌جمهور آمریکا بعد از ماه‌ها دست‌کم گرفتن این ویروس و اظهارنظرهای عجیب و غیرعلمی درباره این بیماری، در حالی مثبت شده که این کشور در مراحل پایانی رقابت‌های انتخاباتی تا سوم نوامبر (۱۳ آبان)، روز انتخابات سراسری قرار دارد و آمریکا همچنان درگیرترین کشور جهان با این بیماری است.
عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا از ابتدای همه‌گیری مورد انتقاد دموکرات‌ها و حتی جمهوری‌خواهان قرار داشته و در موارد زیادی اظهارنظرهای غیرعلمی او با واکنش کارشناسان بهداشت و درمان آمریکا مواجه شده است. نتایج یک تحقیق جدید در همین خصوص نشان داده که رئیس‌جمهور آمریکا از بزرگترین ترویج‌دهندگان اطلاعات غلط درباره همه‌گیری کرونا به شمار می آید.
بر اساس تحقیقی که نتایج آن روز پنجشنبه منتشر شد، یازده موضوع درباره اطلاعات غلط در خصوص ویروس کرونا مورد بررسی قرار گرفته که یکی از آنها این بوده که ترامپ در دوران استیضاح خود مدعی شده بود که ویروس کرونا توسط دموکرات‌ها ایجاد شده و یکی دیگر از اطلاعات غلط که توسط ترامپ ترویج یافته بود این است که این ویروس معجزه آسا ناپدید خواهد شد.
یکی دیگر از اطلاعات غلطی که توسط ترامپ ترویج یافته بود، استفاده از داروی ضد مالاریای «هیدروکسی کلوروکین» به عنوان درمان ویروس کووید-۱۹ بوده است. ترامپ یک دوره چهارده روزه نیز به عنوان درمان از این دارو استفاده کرد. این در حالی است که سازمان غذا و داروی آمریکا در ماه ژوئن هشدار داده بود که استفاده از این دارو می تواند مشکلات قلبی جدید برای بیماران به همراه داشته باشد.
رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری ۲۳ آوریل خود نیز این ایده را مطرح کرده بود که تزریق مواد ضد عفونی می تواند بالقوه درمانی برای کووید-۱۹ باشد.
این اواخر نیز ترامپ مدعی شده، دولت آمریکا تا ماه اکتبر واکسن ویروس کرونا را آماده خواهد کرد و ۱۰۰ میلیون دوز از این واکسن تا پایان سال توزیع خواهد شد. این ادعا در حالی مطرح شده که بسیاری از کارشناسان درمانی، این اظهارات ترامپ را زیر سوال برده و اعلام کرده‌اند که انتظار نمی‌رود تا سال آینده واکسن کرونا در دسترس قرار بگیرد.
همه این‌ها در حالی است که شمار ابتلای روزانه به ویروس «کووید۱۹» در این کشور همچنان رو به افزایش است.

منبع:تابناک


 

تکمیلی
کاخ سفید: ترامپ وظایف خود را انجام می‌دهد
به گزارش تسنیم، «مارک میدوز» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید روز جمعه در یک نشست خبری مدعی شد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با وجود ابتلا به بیماری کووید-۱۹ همچنان بدون مشکل خاصی در حال انجام وظایف عادی خود است.
این مقام ارشد دولت آمریکا در نشست خبری ویژه‌ای که برای اطلاع‌رسانی درباره شرایط دونالد ترامپ پس از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ ترتیب داده شده، اظهار داشت: «رئیس‌جمهور ترامپ پس از تأیید ابتلایش به کووید-۱۹ تحت تدابیر درمانی لازم قرار گرفته است. شرایط روحی رئیس‌جمهور کاملاً خوب است و او وظایف و مسئولیت‌های مربوطه را همچون گذشته انجام می‌دهد.»
رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید همچنین با اشاره اینکه نشانه‌های بیماری دونالد ترامپ «خفیف» است، اعلام کرد تمامی افرادی که طی روز‌های اخیر با ترامپ در ارتباط بوده‌اند، تحت آزمایش قرار گرفته‌اند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*