اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301530
تاریخ انتشار: 1399/07/13 03:25
استاندار خوزستان با بیان اینکه وضعیت بیماری در عراق نگران‌کننده‌تر از ایران است، گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفته حتی اگر عراق مجوز پذیرش زائر بدهد، ایران اجازه تردد زائران را ندهد.

به گزارش پایگاه خبری عصرجهان، غلامرضا شریعتی در حاشیه نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۱۲ مهرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه در استان‌های مختلف کشور از جمله خوزستان شرایط بیماری رو به افزایش است و خوزستان در شرایط قرمز قرار دارد.
وی افزود: شیب افزایش موارد بیماری در خوزستان، ملایم و نسبت به بسیاری از استان‌های کشور که شیب تندی دارند، کمتر است اما اگر رعایت نشود ممکن است در خوزستان هم شاهد شیب تند موارد ابتلای بیماری باشیم.
استاندار خوزستان گفت: باید باور شود که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، برای پیشگیری از ابتلا به کرونا اثر غیرقابل چشم‌پوشی دارد.
شریعتی بیان کرد: مسئولان ادارات، فرمانداران و ائمه جمعه باید اهتمام بورزند تا دیگران نیز در این مسیر حرکت کنند.
وی با اشاره به بازدیدهای بهداشتی از اماکن عمومی عنوان کرد: از ابتدای مهرماه تاکنون ۱۸۰ مورد بازدید در خوزستان انجام شده که نشان از کاهش بازدیدها و کم‌توجهی است. زمانی که کم توجه کنیم مردم هم کم‌توجه می‎شوند و با مشکلاتی مواجه می‌شویم. مقرر شد مجددا فرمانداران اکیپ‌های بازرسی را تشکیل دهند و به جد بازرسی و وضعیت را رصد کنند. در هر جلسه سه تا چهار فرماندار نیز موظف هستند که اقدامات انجام‌شده را گزارش دهند تا وضعیت بررسی و تصمیم‌گیری شود.
استاندار خوزستان گفت: با وجود اینکه خوزستان از نظر میزان استفاده از ماسک جزو پنج استان برتر است اما نسبت به یک ماه و نیم قبل، میزان استفاده از ماسک کاهش چشمگیری پیدا کرده و باید مجددا مردم را ترغیب و اجبار به استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و خودداری از شرکت در تجمعات کنیم.
وی بیان کرد: در مناطق قرمز نماز جمعه باید تعطیل شود اما با توجه به ملاحظات سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص برگزاری نماز جماعات در ادارات و مساجد و تعداد کم شرکت کنندگان، مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی اهواز بررسی و نظر خود را اعلام کند تا ببینیم در شرایط کم بودن جمعیت با توجه به فضاها، تعطیلی نماز جماعت اثربخشی دارد یا خیر.
شریعتی گفت: در صورتی که اثربخشی تعطیلی نماز جماعت قابل ملاحظه باشد، تعطیل می‌کنیم در غیر این صورت با توجه به فرهنگ مذهبی جامعه، نماز جماعت ادامه خواهد یافت.
وی با بیان اینکه وضعیت بیماری در عراق نگران‌کننده‌تر از ایران است، تصریح کرد: مرزها به صورت کامل بسته هستند و به هیچ زائری اجازه تردد داده نمی‌شود.
استاندار خوزستان گفت: مردم به شایعات توجه نکنند. تاکنون عراق هیچ مجوزی در زمینه پذیرش زائر اربعین حسینی نداده است. ستاد ملی مقابله با کرونا نیز تصمیم گرفته حتی اگر عراق مجوز پذیرش زائر بدهد، ایران اجازه تردد زائران را ندهد.



جلوگیری از حضور زائران در مرزها / جریمه خودروهایی که به مرزها می‌روند

سرهنگ رضا دولتشاهی رئیس پلیس راه خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به پذیرش نشدن زائران اربعین حسینی(ع) از سوی عراق به دلیل شیوع بیماری کرونا و همچنین برگزار نشدن مراسم راهپیمایی، محدودیت‌هایی در ورودی شهرستان‌های مرزی اعمال شده است.
وی با بیان اینکه کم و بیش شاهد مراجعه به سمت مرزها هستیم، تصریح کرد: عوامل پلیس راه و نیروهای انتظامی در مبادی ورودی خوزستان و شهرستان‌های مرزی مستقر هستند و تاکسی‌های برون شهری، خودروهای غیربومی به ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی را کنترل می‌کنند. در صورتی که ناوگان حمل و نقل عمومی نسبت به جابه‌جایی مسافر به سمت مرزها اقدام کنند، قطعا با آن‌ها نیز برخورد خواهد شد.
دولتشاهی افزود: اعلام کرده‌ایم به هیچ عنوان کسی به سمت مرزها تردد نداشته باشد و به خودروها اجازه تردد داده نمی‌شود.
رئیس پلیس راه خوزستان گفت: در صورتی که افرادی بخواهند از طریق دیگری به سمت مرزها بروند، جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و توقیف یک ماه خودرو اعمال می‌شود. البته سعی می‌کنیم با اقناع‌سازی این افراد را به مبدا برگردانیم.
دولتشاهی با تاکید بر لزوم پرهیز از مراجعه به سمت مرزها، بیان کرد: ما مکلف هستیم به هر نحو ممکن اجازه حضور زائران در مرزها را ندهیم.




کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*