اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301531
تاریخ انتشار: 1399/07/13 03:26
واکنش زائری به حرف‌های امام‌جمعه اصفهان: امنیت فقط برای مال مردم‌خور‌ها و دزدهاست / هشدار ایران به طرف‌های درگیر جنگ قره‌باغ / روحانی: اقتصاد آلمان ۵.۲ درصد کوچک‌تر شده؛ اقتصاد ما شرایط بهتری دارد

عصرجهان- تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

روحانی: اقتصاد آلمان ۵.۲ درصد کوچک‌تر شده؛ اقتصاد ما شرایط بهتری دارد
حسن روحانی صبح امروز (شنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: من از مردم می‌خواهم از کادر درمان تشکر عملی کنیم و تشکر ما ماسک زدن است. اگر ماسک بزنیم و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم، این یک تشکر عملی از کادر درمانی ماست. روحانی افزود: من از همه شرکت های دانش بنیان و تحقیقات علمی واکسن و شرکت هایی که برای ساخت تجهیزات درمانی تلاش می‌کنند، تشکر ویژه می‌کنم که کارهای بزرگی در این هشت ماه انجام دادند و ما را از واردات بی نیاز کردند. واکسنی بوده که سی سال تلاش کردیم و به آن نرسیدیم و در سه سال گذشته توانستیم آن را بسازیم. رئیس‌جمهور گفت: امروز آمار وضع اقتصادی آلمان نشان می‌دهد، اقتصادشان منفی ۵.۲ درصد کوچک‌تر شده است، اقتصاد ما شرایط بهتری دارد و رشد اقتصادی بدون نفت ما تا پایان سال مثبت خواهد شد.

واکنش زائری به حرف‌های امام‌جمعه اصفهان: امنیت فقط برای مال مردم‌خورها و دزدهاست
محمدرضا زائری نسبت به صحبت های امام‌جمعه اصفهان در روز جمعه واکنش نشان داد. حجت الاسلام مجمدرضا زائری در این باره نوشت: بله حق دارند کاملا... امنیت فقط برای مال مردم‌خورها و دزدهاست! امنيت فقط براي مفسدين اقتصادی و اختلاس‌گراهاست! دیروز سید‌یوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان در دیدار جانشین معاونت اطلاعات و امنیت ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده انتظامی استان اصفهان گفته بود: باید فضای جامعه را برای این عده که تعداد آنها هم کم است ناامن کرد و نباید اجازه داد به راحتی در خیابان ها و پارک ها هنجارشکنی کنند.

واکنش آذری جهرمی به محرومیت آکثیر
محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات به محرومیت آل کثیر در آستانه دیدار حساس پرسپولیس واکنش نشان داد. وزیر ارتباطات در توئیتی نوشت: می‌دونید به کسی که در مسابقات محلات ایران بخواهد با این سطح از نامردی برای برنده شدن دست و پا بزند، چه می‌گویند؟ همون! وی در ادامه نوشت: مطمئن باشید ایرانی‌ها هم جوری فوتبال بازی می‌کنند تا یادتون بمونه با تهدید ایرانی، فقط انگیزه‌ش رو برای بردن بیشتر می‌کنید. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا چند ساعت پیش خبر داد کمیته انضباطی عیسی آل کثیر، مهاجم پرسپولیس را به دلیل نقض قانون ۵۸.۱ انضباطی برای مدت شش ماه از هر گونه فعالیت ورزشی محروم کرد.

ارسال اشتباهی پیامک‌های حجاب به زیر یک درصد رسیده
سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه میزان خطای ارسال پیامک‌های حجاب به مالکان وسایل نقلیه چقدر است و پلیس برای رفع این مشکل چه برنامه‌ای دارد، اظهار کرد: ممکن است حدود یک درصد از این پیام‌ها اشتباه ارسال شود. فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، با بیان اینکه ممکن است به هنگام نوشتن پلاک یا پانچ و تایپ کردن توسط همکاران ما اشتباهی صورت گیرد، افزود: ما در بررسی‌ها، اظهارات خود مراجعه کنندگان را ملاک رسیدگی قرار می‌دهیم. او گفت: اگر فردی که به پلیس امنیت اخلاقی مراجعه می‌کند، گله یا سوالی دارد، ما مبنا را بر صحت گفتار مراجعه کننده گذاشته‌ایم. سردار رحیمی با بیان اینکه پس از اعتراض، به افراد برگه‌ای را تحویل می‌دهیم و مبنا‌ی کار اظهارات فرد معترض است، گفت: ما نمی‌توانیم به خاطر تعداد کمی اشتباه، کار را تعطیل کنیم. فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: امنیت جامعه، جزئی از وظایف پلیس است و باید در این راستا تلاش کنیم و اگر ایرادی وجود داشت، آن را برطرف کنیم. او گفت: در حال حاضر نیز میزان این نوع خطاها را کم کرده‌ایم و به زیر یک درصد رسیده و در حال برطرف کردن کامل موضوع هستیم.

توییتر: کاربرانی که آرزوی مرگ ترامپ را دارند، تعلیق می‌شوند
در شرایطی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه عازم مرکز درمانی «والتر رید» شد، بسیار از کاربران توییتری از جمله جو بایدن، رقیب دموکرات او آرزوی بهبودی سریع برای او داشتند. با این حال، بسیاری دیگر از کاربران هم برای او آرزوی مرگ بر اثر ابتلا به کرونا را داشتند. این ویروس در دوران رهبری او جان بیش از ۲۰۰ هزار تن را در آمریکا گرفته است، در حالی که او مرتب  شدت این بیماری را انکار می‌کرد. شبکه اجتماعی توییتر جمعه در پیامی تایید کرد، چنین اقداماتی نقض سیاستی است که مانع از انتشار توییت‌هایی می‌شود که «آرزو یا امید وارد آمدن ضربه‌ای مهلک به شخص یا گروهی از مردم را دارند.» در پیام شبکه توییتر آمده است: توییت‌هایی که حاوی آرزو یا امید مرگ باشند و همچنین پیام‌های که به وارد آمدن آسیب شدید یا بیماری مرگبار علیه شخصی امید دارند، اجازه انتشار ندارند و حذف خواهند شد. این سیاست از آوریل اجرایی شده و شامل حال تمام کاربران می‌شود، نه فقط ترامپ.

ورود مجلس به موضوع محرومیت شش ماهه مهاجم پرسپولیس
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از ورود مجلس به موضوع محرومیت مهاجم پرسپولیس در آستانه بازی نیمه نهایی در لیگ قهرمانان آسیا خبر داد و گفت، از کنفدراسیون فوتبال آسیا انتظار می رود که شائبه تکراری دریافت رشوه از عربستان را دامن نزند. احمد نادری در واکنش به محرومیت مهاجم گلزن تیم فوتبال پرسپولیس توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه بازی پرسپولیس در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «از کنفدراسیون فوتبال آسیا که به ناحق عیسی آل کثیر، بازیکن سرشناس ایرانی را محروم کرده، انتظار می رود خشم میلیون ها طرفدار پرسپولیس را برنینگیزد و شائبه تکراری دریافت رشوه از عربستان را دامن نزند. مجلس با فوریت به این موضوع ورود خواهد کرد.» کنفدراسیون فوتبال آسیا عیسی آل کثیر، مهاجم تیم پرسپولیس را شش ماه از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم کرد و محرومیت او از اکنون قابل اجراست. این تصمیم به دلیل شادی بعد از گل آل کثیر در دیدار برابر پاختاکور گرفته شده است؛ سرپرست باشگاه پرسپولیس اعلام کرده که این تیم به این رای اعتراض خواهد کرد تا محرومیت کاهش پیدا کند.

کیم جونگ اون برای ترامپ آرزوی سلامتی کرد
«کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی با ارسال نامه‌ای برای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا که به کرونا مبتلا شده است، آرزوی سلامتی و ابراز امیدواری کرد که ترامپ در سریع‌ترین زمان ممکن بهبود یابد. ترامپ پس از ابتلا به کرونا به بیمارستان «والتر رید» منتقل شده و قرار است طی چند روز آینده تحت نظر پزشکان باشد.

کانادا: یک تیم تحقیقاتی مستقل برای تحقیقات پیرامون سقوط هواپیمای اوکراینی تشکیل می‌دهیم
دولت کانادا اعلام کرده است یک تیم تحقیقاتی مستقل را برای انجام دادن تحقیقات پیرامون سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران تشکیل می دهد. خبرگزاری اوکراین فورم گزارش داد که سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه اوکراین اعلام کرده است دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین و فرانسوا فیلیپ شامپاین، همتای کانادایی اش درباره همکاری امنیتی و هماهنگی عملکردها پیش از دور بعدی مذاکرات با ایران بر سر پرداخت غرامت از سوی ایران برای سقوط هواپیمای اوکراینی گفت‌وگو کردند. علاوه بر این، آسوشیتدپرس گزارش داد که کانادا در حال تشکیل تحقیقات قانونی و تیم ارزیابی خود برای تحقیق و بررسی پیرامون شواهد و اطلاعات مروبط به سقوط هواپیمای اوکراینی است که در دی ماه سال ۱۳۹۸ در ایران به اشتباه آماج قرار گرفته و سقوط کرد. وزیر امور خارجه اوکراین در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس این اقدام را گامی دیگر در راستای آن چه آشکار کردن حقیقت و پاسخگو دانستن ایران برای دست یافتن به حقیقت برای ارائه کردن به خانواده قربانیان، می‌خواند عنوان کرد و گفت: ما از هیچ تلاشی از طرف خانواده های قربانیان برای دست یافتن به حقیقت و پایان ماجرا فروگذار نخواهیم کرد.

هشدار ایران به طرف‌های درگیر جنگ قره‌باغ
سخنگوی وزارت خارجه گفت: ضمن اعلام غیر قابل تحمل بودن هرگونه تعرض از سوی هر یک از طرف‌های درگیر در منطقه به خاک کشورمان، به همه طرفها در زمینه مراقبت لازم در این خصوص هشدار جدی می‌دهیم. سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص گزارش‌های برخی تعرضات انجام شده به خاک جمهوری اسلامی ایران در جریان درگیریهای اخیر بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان اظهار داشت: تحرکات در مناطق مرزی کشورمان، جدی و با حساسیت تمام از سوی جمهوری اسلامی ایران در حال رصد بوده و در این ارتباط ضمن اعلام غیر قابل تحمل بودن هرگونه تعرض از سوی هر یک از طرف‌های درگیر در منطقه به خاک کشورمان، به همه طرفها در زمینه مراقبت لازم در این خصوص هشدار جدی می‌دهیم. سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه بار دیگر بر لزوم احترام به تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان، رعایت اصل عدم تعرض به غیر نظامیان، توقف درگیری‌ها و آغاز گفت‌وگوهای جدی و زمان‌دار تاکید و آمادگی جمهوری اسلامی برای کمک به رسیدن به این اهداف را اعلام کرد.

پروازهای ایران به ترکیه باز هم لغو شد
در حالی که از حدود یک هفته پیش پروازهای‌ تهران-استانبول با پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شده بود و حتی این کشور همسایه شرط داشتن جواب منفی تست PCR را برای سفر به ترکیه برداشت، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از لغو دوباره پرواز ایرلاین‌های داخلی به مقصد استانبول خبر داد. سامانی گفت: دلیل اعمال این سیاست‌ها از سوی مسئولان ترکیه مشخص نیست و نمی‌دانیم چرا به سرعت نظر و تصمیم‌شان را تغییر می‌دهند.

حمله پرسپولیسی ها به صفحه afc
پس از اعلام رای عجیب و محرومیت عیسی آل کثیر به مدت شش ماه، هواداران پرسپولیس به آخرین پست در صفحه اینستاگرام کنفدراسیون آسیا حمله و اعتراض خودشان را آنجا ثبت کرده اند. پرسپولیسی ها با انتشار عکس هایی از خوشحالی های قدیمی آل کثیر در تیم نفت برای مسئولان ای اف سی نوشته اند که رفتار او نژاد پرستانه نبوده است.

واکنش دو عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به حرف‌های امام جمعه اصفهان
آیت الله سیدمحمد غروی در گفت و گو با جماران، در واکنش به حرف‌های امام جمعه اصفهان درباره ناامن کردن فضا برای بدحجابان گفت: بی بند و باری در جامعه ناامنی می آورد و باید با آنها برخورد قانونی صورت بگیرد. طبیعتا کسانی که مأمور اجرای قانون هستند، نباید بی بند و باری را تحمل کرده و باید ورود پیدا کنند و برخورد جدی داشته باشند، چون بی بند و باری فضای زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی را تهدید می کند. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به انتشار برخی مطالب در فضای مجازی، تأکید کرد: منظور این نیست که افراد بی حساب و کتاب ورود کنند و برخوردهای شخصی با این مسأله داشته باشند. بلکه منظور این است که توسط ضابطین و کسانی که باید امنیت اجتماعی را حفظ کنند، فضایی ایجاد شود تا زمینه ای برای ایجاد ایمنی اخلاقی در جامعه باشد. همچنین آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی نیز در این خصوص به جماران گفت: وظیفه همه امر به معروف و نهی از منکر با زبان خوب، امروزی، انسانی و اسلامی است. اگر بخواهیم برخورد تندی داشته باشیم، عکس العمل دارد و بدتر می شود. بزرگان و علما در سخنرانی هایشان اعلام کنند که حجاب برای خود شما خوب است. یعنی ما باید امنیت ایجاد کنیم و مواظب جوانان باشیم. این آقایان خودشان باید بگویند منظور از ناامن کردن چیست و چه کار باید بکنند. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: ما باید وظیفه خودمان را انجام بدهیم. وظیفه ما این نیست که پرخاشگری کنیم و یا بدگویی داشته باشیم. باید اعلام کنیم اسلام این جور می خواهد و نتیجه اش این است. به هیچ وجه برخورد بد نتیجه نخواهد داد.

واکنش امام جمعه اصفهان به انتقادات از اظهاراتش درباره برخورد با بدحجابی
دفتر آیت الله طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان در واکنش به انتقادات از اظهارات وی در رابطه با برخورد با بی حجابی که دیروز خبرساز شده بود، توضیحاتی داد. به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، متن این اطلاعیه بدین شرح است: «با توجه به برداشت نادرست از صحبت های آیت الله طباطبایی نژاد در دیدار با سردار میراحمدی جانشین معاونت اطلاعات و امنیت ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده انتظامی استان اصفهان، نکاتی لازم به توضیح و روشنگری است. در این دیدار که در آستانه هفته نیروی انتظامی و گرامیداشت حافظان امنیت به انجام رسید، در خلال گزارشات امنیتی مرتبط با گروه های معاند و موارد عدم التزام اخلاقی و شکایات متعدد نسبت به تجاوز به حقوق شهروندی، به موردی ویژه در رفتار برخی از گروه های سازمان یافته و هنجارشکن در اصفهان اشاره شد که این امر نگرانی از بر هم زدن نظم عمومی جامعه توسط عده ای اندک در شرایط بهداشتی کنونی را مترتب ساخته بود که آن مورد خاص واکنش آیت الله طباطبایی نژاد را به دنبال داشت که خطاب به مقامات قضایی و امنیتی، از جمله فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان توقع مردم از پیگیری این موضع و کنترل آن بیان گردید، زیرا طبق قانون وظیفه نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی، ایجاد امنیت در ابعاد مختلف در سطح جامعه و برای عموم مردم است به شکلی که قانون شکنان به راحتی نتوانند در انظار عمومی هنجارشکنی نمایند! اما حال آنکه برداشت غلط از این مصداق و ایجاد ذهنیت ناصواب برخی از رسانه ها باعث شد تا با تقطیع صحبت های مذکور، دروغ پردازی و القای مطالب خودساخته، افکار عمومی را از موضوعات و مشکلات اصلی کشور منحرف نمایند؛ بدینوسیله دفتر نماینده ولی فقیه در استان اصفهان به عنوان مرجع اصلی اخبار و انتشار نظرات ایشان، نسبت به این موضوع توضیحات مقتضی را ارائه نمود.»

منبع:تابناک



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*