اخبار عمومی
اعلام وصول 2
301548
تاریخ انتشار: 1399/07/15 22:41
30 سال پیش در چنین روزی،تیم ملی فوتبال کشورمان قهرمان بازی های آسیایی پکن شد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال،ملی پوشان کشورمان در دیدار فینال رقابت های آسیایی پکن در روز 14 مهر 1369 و در حضور 70 هزار تماشاگر در ورزشگاه کارگران مقابل تیم کره شمالی قرار گرفتند.


ایران با دو برد مقابل مالزی و کره شمالی به مرحله یک چهارم نهایی رسیده بود و پس از برد 1- صفر ژاپن در مرحله یک چهارم، در یک بازی سخت در مرحله نیمه نهایی مقابل تیم قدرتمند کره جنوبی و با تک گل دقیقه 107 سیروس قایقران پیروز شده بود تا به فینال برسد.
علی پروین ،سرکربی تیم ملی در دیدار فینال تیم ملی را با ترکیب احمدرضا عابدزاده، جواد زرینچه، محمد پنجعلی( کاپیتان)، رضا حسن زاده، مهدی فنونی زاده، محمدحسن انصاری فر، مجید نامجو مطلق،سیروس قایقران،شاهرخ بیانی،مهدی ابطحی و فرشاد پیوس به میدان فرستاده بود.

 
این مسابقه پس از 120 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید تا نوبت به ضربات پنالتی برسد. سیروس قایقران، محمدحسن انصاری فرد، سید علی افتخاری و مجید نامجو مطلق 4 ضربه پنالتی ایران را گل کردند و در آن سو احمدرضا عابدزاده دروازه بان تیم ملی ایران دوضربه پنالتی کیم و پانگ گوانگ چول را مهار کرد تا ایران در ضیافت پنالتی ها پیروز شده و به مقام قهرمانی دست یابد.

 


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*